سرور مجازی
تکنولوژی

سامسونگ احتمالا از 2025 برای سری گلکسی S از تراشه‌های اختصاصی استفاده می‌کند

سامسونگ ظاهرا می‌خواهد مشکلات مربوط به تراشه‌های اگزینوس در پرچمدارهایش را برای همیشه برطرف کند چرا که طبق شایعه‌ای جدید، کره‌ای‌ها از سال 2025 برای گوشی‌های سری گلکسی S به سراغ چیپ‌های اختصاصی می‌روند.

شایعات مذکور که توسط پایگاه خبری کره‌ای Inews24 و منبعی به نام IceUniverse منتشر شده‌اند، عنوان می‌کنند که مقامات سامسونگ از واکنش ایجاد شده در پی رسوایی GOS در سری گلکسی S22 رضایت ندارند.

طبق گزارشات موجود، این موضوع با شایعات حول تولید تراشه اختصاصی برای سری گلکسی S از سال 2025 بی‌ارتباط نیست.

به شکل خلاصه ماجرا از این قرار بود که «خدمات بهینه‌ساز بازی» (GOS) در گوشی‌های سری گلکسی S22 باعث کند شدن سایر اپلیکیشن‌ها می‌شد و سامسونگ قول داد تا مشکل مذکور را با یک آپدیت نرم‌افزاری حل کند اما آپدیت منتشر شده تنها اختیارات کاربران در GOS را بالا می‌برد.

نوشته های مشابه
احتمال ساخت تراشه سفارشی توسط سامسونگ

دلایل سامسونگ برای تولید تراشه سفارشی

سامسونگ مشخصا نتوانست به شکل تمام و کمال مشکل GOS را رفع کند زیرا از قرار معلوم این ایراد نرم‌افزاری نیست و به AP (پردازنده کاربردی) تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون 8 نسل 1 بازمی‌گردد.

البته بازدهی ناکافی و ضعف مدیریت حرارتی در تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 موارد دیگری هستند که ممکن است مزید بر علت شده باشند. در صورت صحت این شایعات، سامسونگ همان مسیری را پیش خواهد گرفت که اپل قبلا در زمینه تراشه‌های سری A خود از آن عبور کرده است.

گفتنی است که تراشه‌های قدیمی‌تر از اگزینوس سال 2020 به هسته‌های سفارشی سامسونگ مجهز بودند اما این کمپانی واحد تولیدی مذکور را در سال 2019 تعطیل کرد. به هر حال باید صبر کرد و دید که این تراشه‌های سفارشی بخشی از سری اگزینوس هستند یا سامسونگ قصد دارد از صفر شروع کند.

در پایان انتظار داریم سامسونگ به تولید تراشه‌های اگزینوس برای سایر شرکت‌ها ادامه دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا