سرور مجازی
تکنولوژی

سرمایه‌گذاران بیش از 7 میلیارد دلار از تتر خارج کردند

سرمایه‌گذاران بیش از 7 میلیارد دلار تتر را از زمانی که برای مدت کوتاهی قیمت دلاری آن کاهش یافت، از بازار خارج کرده‌اند. همین امر باعث شده تا سرمایه در گردش تتر از حدود 83 میلیارد دلار در هفته گذشته به کمتر از 76 میلیارد دلار کاهش پیدا کند و همچنین نگرانی‌های درباره پشتوانه آن ایجاد کرده است.

همیشه انتظار می‌رود تا ارزش این به اصطلاح استیل کوین، 1 دلار باقی بماند. اما اواخر هفته گذشته و در میان سقوط شدید بازار رمزارزها به دلیل توکن terraUSD، قیمت تتر نیز تا 95 سنت کاهش پیدا کرد. تتر بخشی مهم از بازار رمزارزها محسوب می‌شود که روزانه میلیاردها دلار معاملات را انجام می‌دهد.

پشتوانه‌های حمایتی تتر

تتر

پیش از این، تتر ادعا می‌کرد که تمام توکن‌هایش توسط دلار پشتیبانی می‌شوند. با این وجود، پس از توافق با دادستان کل نیویورک، قرار بر این شد تا برای حمایت از توکن، مجموعه‌ای از دارایی‌های دیگر از جمله اوراق تجاری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

آخرین باری که ذخایر تتر توسط گزارش‌ها فاش شده بود، پول نقد تنها حدود 4.2 میلیارد دلار از پشتوانه آن را تشکیل می‌داد. بخش گسترده‌ای از آن (34.5 میلیارد دلار) شامل اسناد خزانه‌داری ناشناس بود و 24.2 میلیارد دلار از دارایی آن به اوراق تجاری مربوط می‌شد.

نوشته های مشابه

اکثر استیبل کوین‌ها توسط دارایی‌های فیات پشتیبانی می‌شوند تا در صورتی که سرمایه‌گذاران تصمیم به برداشت وجوه خود گرفتند، وثیقه کافی داشته باشند. با این حال، نسل جدیدی از استیبل کوین‌های الگوریتمی مانند TerraUSD تلاش کرده‌اند تا ارزش دلاری خود را بر اساس کد تنظیم کنند که این امر اخیرا مورد آزمایش قرار گرفته است.

با این وجود، بی‌ثباتی توکن‌هایی که هدف آن‌ها حفظ ثبات قیمت است، مورد توجه نهادهای قانون‌گذار قرار گرفته است. هفته گذشته «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نسبت به خطرات ناشی از ثبات مالی در صورت عدم محدودیت رشد استیبل کوین‌ها توسط مقررات هشدار داد و از قانونگذاران درخواست کرد تا پایان سال 2022 مقررات این بخش را تصویب کنند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا