سرور مجازی
تکنولوژی

رییس سازمان فناوری: بازار کسب و کارهای انلاین مرتبط با سالمندان بازار بکری در کشور است

«محمد خوانساری» در مراسم روز جهانی وزارت ارتباطات با اشاره به این موضوع که شعار ایران برای امسال «طعم شیرین فناوری» است به شعار جهانی این روز که درباره «استفاده فناوری برای سالمندان» است نیز اشاره کرد.

رییس سازمان فناوری در مراسمی که به مناسبت روز جهانی ارتباطات در پژوهشگاه فناوری ارتباطات برگزار شد با اشاره به شعار جهانی ITU درباره فناوری برای سالمندان به بازار این حوزه اشاره کرد این بازار را فضایی بکر برای استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان ایرانی خواند و اعلام کرد تیمهای فعلی که در این مارکت هستند هنوز تبدیل به بازیگر اصلی نشدند: «فضا فضای بکری است و این بازار پر از پتانسیل است. ما نیز از ایده‌های تیم‌ها در این حوزه حمایت میکنیم.»

با توجه به اینکه امید به زندگی در کشور بیشتر شده، این بازار الان بیشتر از پیش می‌تواند سودده شود و در حال حاضر هم سرویس و محصول بزرگی در کشور وجود ندارد: «ظرفیت های بازار بسیار بالاتر از بازیگران انگشت شمار این حوزه است و از لحاظ اجتماعی نیز باید نهادهای مختلف برنامه های گوناگونی برای کیفیت زندگی سالمندان داشته باشند. این مسأله رضایت و شادی را برای نسل کهنسال کشور نیز به وجود می‌آید.»

او تاکید کرد توسعه این بازار برای جوانان امروزی که روزی سالمند خواهد شد نیز سودمند خواهد بود و از نهادهای دیگر کشور نیز درخواست کرد در راستای شعار جهانی ارتباطات تلاش کنند.

نوشته های مشابه

خوانساری تاکید کرد رویکرد وزارت ارتباطات در فرصت سازی یکسان برای دسترسی به خدمات پایه دولت است و همچنین قصد داریم کارآفرینان را توانمند کنیم: «کارآفرینان سالمند را نیز نباید در این بازار فراموش کرد.»

رییس سازمان فناوری اطلاعات در خاتمه صحبت‌های خود تاکید کرد: «رویکرد ما در خدمات هوشمند در عبارت دولت به مثابه سکو یا پلتفرم است‌. این خدمات از زیرساختهای ابری تشکیل می‌شود تا کسب و کارهایی که برای مردم است و مستقیما با آنها مرتبط است. خدماتی که انحصار قبلا با کیفیت پایینتر توسط دولت ارایه می‌شده حالا توسط شرکتهای دانش بنیان و اپراتورهای خدماتی ارایه می‌شود.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا