سرور مجازی
تکنولوژی

ایلان ماسک: فقط در صورت اثبات 5 درصد بودن تعداد کاربران فیک، معامله خرید توییتر پیش می‌رود

ایلان ماسک اعلام کرد معامله 44 میلیارد دلاری او برای خرید توییتر، تا زمانی که ثابت نشود تعداد کاربران فیک این شبکه اجتماعی 5 درصد است، پیش نخواهد رفت.

توییتر ماه گذشته ادعا کرده بود که بات‌ها یا کاربران فیک این شبکه اجتماعی در سه ماهه اول سال، کمتر از 5 درصد تمام کاربران فعال این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند. اما ماسک در ادامه، معامله خرید توییتر را موقتا متوقف کرد تا آمار دقیق کاربران فیک مشخص شود. در همین حال، صبح امروز، «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل توییتر اعلام کرد که مشخص کردن میزان دقیق آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

حالا ماسک در توییت جدیدی نوشت:

«پیشنهاد من بر اساس دقیق بودن اطلاعات پرونده‌های SEC توییتر بوده است. مدیرعامل توییتر، به طور علنی از نشان دادن مدرکی مبنی بر کمتر از 5 درصد بودن آن‌ها (کاربران فیک) خودداری کرده است. این معامله تا زمان انجام این کار، نمی‌تواند پیش برود.»

نوشته های مشابه
ایلان ماسک

تمام این اتفاقات باعث شد تا سهام توییتر در بازار روز سه شنبه، 2.22 درصد کاهش پیدا کند. سخنگوی این شبکه اجتماعی هنوز نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

رویکرد پیشنهادی ایلان ماسک

گفته می‌شود که ماسک با تیم خود هم اکنون در حال انجام تجزیه و تحلیل‌های مورد نظر در مورد تعداد کاربران جعلی این شبکه اجتماعی است، اما برخی کارشناسان به ناقص بودن رویکرد پیشنهادی او اشاره دارند.

ایلان ماسک اخیرا در توییت دیگری گفته بود:

«برای متوجه شدن این موضوع، تیم من 100 فالورِ حساب رسمی توییتر را به صورت تصادفی انتخاب می‌کنند تا بررسی‌های خود را انجام دهند. از دیگران هم دعوت می‌کنم که همین روند را تکرار کنند.»

با این حال «کارل تی. برگستروم»، نویسنده و استاد دانشگاه واشنگتن به CNBC توضیح می‌دهد که در یک معامله 44 میلیارد دلاری از بررسی صد فالوور هر حساب توییتری نباید به عنوان یک «سنجش موردنیاز» برداشت شود. با وجود تمام این موارد باید دید در آخر هفته پیش‌رو مدیران توییتر چه واکنشی به این موضوع خواهند داشت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا