سرور مجازی
سخت افزار

همکاری اروپا و آمریکا برای تولید تراشه

به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا این کشور و اتحادیه اروپا طرحی مشترک برای اجتناب از «مسابقه اعطای یارانه» برای تولید تراشه اعلام می کنند تا وضعیت این صنعت را کنترل کنند. این درحالی است که آمریکا و اروپا تلاش دارند تولید تراشه های نیمه رسانا را ارتقا دهند.

طرح مذکور در دومین« نشست شورای تجارت و فناوری ایالات متحده و اتحادیه اروپا» (TTC) در پاریس برگزار می شود، اعلام خواهد شد.

به گزارش دیتاسنتر من از مهر، این مقام ارشد دولت جو بایدن( رییس جمهور آمریکا) روز جمعه در این باره به خبرنگاران گفت: ما یک روش واحد برای سرمایه گذاری آمریکا و اتحادیه اروپا در بخش نیمه رساناها اعلام می کنیم که هدف آن تضمین امنیت ذخایر است.

او در ادامه افزود: آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار تشویق سرمایه گذاری در بخش تراشه هستند و قصد دارند این کار را به شیوه ای هماهنگ انجام دهند، نه اینکه فقط یک مسابقه اعطای یارانه راه بیندازند.

همچنین این مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد در نشست مذکور یک سیستم هشدار زودهنگام برای مشخص کردن و بررسی اختلالات در زنجیره ذخایر معرفی می شود.

در نشست مذکور آنتونی بلینکن (وزیر امور خارجه آمریکا) ، جینا ریموندو( وزیر بازرگانی آمریکا) و همچنین کاترین تای نماینده تجاری آمریکا شرکت می کنند.

والدیس دموبروسکیس و مارگارت وستاگر کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا نیز در نشست حضور خواهند داشت.

TTCسال گذشته در نخستین کنفرانس این اجلاس در پیتسبورگ تعهد دو طرف تعهد کردند همکاری های شان برای قدرتمندترشدن زنجیره ذخایر تراشه، کنترل شیوه های تجاری غیر بازاری چین و اتخاذ روشی واحد برای قانونمندسازی شرکت های فناوری بزرگ و جهانی را عمیق تر کند.

کمبود وسیع تراشه در سراسر جهان تولید در بخش های مختلف از خودروسازی و الکترونیک گرفته تا موبایل را مختل کرده و برخی شرکت ها مجبور به کاهش تولید شده اند.

این درحالی است که در آمریکا که لایحه ای برای سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد دلاری جهت کمک به تولید تراشه سازان در نظر گرفته است. اما لایحه مذکور همچنان در کنگره تحت بررسی است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا