سرور مجازی
رمز ارز

بررسی داده‌های تاریخی: روند قیمت بیت کوین در ماه اکتبر صعودی می‌شود؟

بررسی داده‌های تاریخی: روند قیمت بیت کوین در ماه اکتبر صعودی می‌شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طی سه سال گذشته، بیت کوین در ماه اکتبر شاهد بهبود قیمت خود بوده است. آیا این ارز دیجیتال این بار هم تاریخ را تکرار می‌کند و در اکتبر ۲۰۲۳ بهبود می‌یابد؟

بر اساس داده‌های بازار، بیت کوین (BTC) به فاز نوسان پایین خود در روز سه‌شنبه هم ادامه داد که منجر به نوسانات نسبتاً ناچیز قیمت برای این ارز دیجیتال شد. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین تنها ۰٫۳۸ درصد کاهش داشته و در زمان نگارش این خبر، در محدوده ۲۶،۲۴۵ دلار معامله می‌شود.

با این وجود و علی‌رغم این چالش‌ها، چهره‌های برجسته‌ در صنعت ارزهای دیجیتال نسبت به آینده بیت‌ کوین ابراز خوش‌بینی می‌کنند. برای مثال، تد تاکس ماکرو (Ted Talks Macro)، یک معامله‌گر و پادکستر مشهور ارزهای دیجیتال، روز سه‌شنبه چشم‌انداز صعودی را برای بیت کوین به اشتراک گذاشت و بر چندین عامل که می‌توانند قیمت این ارز دیجیتال را در ماه‌های آینده افزایش دهند، تأکید کرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

او در توییتی با استناد به داده‌های تاریخی، نوشت:

بیت‌ کوین در حال ورود به دوره فصلی مثبت است.

او خاطرنشان کرد که در طول سه سال گذشته، اکتبر به طور مداوم به عنوان بهترین ماه بیت کوین ظاهر شده است، و این دوره فصلی مثبت اغلب تا سه ماهه اول سال بعد گسترش می‌یابد. با این حال، به گفته این تحلیلگر، چشم‌انداز ارزهای دیجیتال امسال با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از چالش‌ها مواجه است.

قبل از سال ۲۰۲۲، بیت کوین هرگز در محیطی که نرخ بهره از ۲ درصد بالاتر باشد، عمل نکرده بود. در حال حاضر، نرخ صندوق‌های فدرال از ۵ درصد فراتر رفته و انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نرخ‌های بالاتری را حفظ کنند؛ زیرا با فشارهای تورمی مواجه هستند.

تد تاکید کرد که این نرخ بهره بی‌سابقه، عنصری از عدم قطعیت را ایجاد کرده و این پرسش‌ها را مطرح می‌کند که آیا الگوهای سنتی فصلی بیت‌ کوین پابرجا خواهند ماند یا اینکه این ارز دیجیتال مسیر متفاوتی را ترسیم خواهد کرد؟

احساسات تد با دیگر تحلیلگر معروف، رکت کپیتال (Rekt Capital) همخوانی دارد. رکت کپیتال نیز در تحلیل خود نسبت به تجدید حیاتی که یادآور اکتبر ۲۰۱۹ است، ابراز خوش‌بینی کرد که احتمالاً منجر به افزایش ۱۰ درصدی قیمت خواهد شد. او پیشنهاد کرد که چنین حرکت صعودی می‌تواند بیت کوین را به سطح ۲۹،۲۰۰ دلار بازگرداند.

تحلیلگر دیگری با نام Moustache نیز به شباهت‌های قابل‌توجهی بین مسیر فعلی بیت‌ کوین و عملکرد آن در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۳ و ۲۰۲۳-۲۰۱۸ اشاره کرده و نوسانات بالایی را در اکتبر ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کند.

آیا امکان صعود بیت کوین به ۳۰ هزار دلار در ماه اکتبر وجود دارد؟

در حالی که حمایت مداوم بیت کوین در ۲۵ هزار دلار برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال دلگرم‌کننده است، این ارز دیجیتال همچنان با چالش‌های قابل‌توجهی مواجه است. یکی از موانع مهم پیش روی بیت کوین، مقاومت قوی ۲۹،۵۰۰ دلاری همراه با یک نقطه عطف روانی قابل‌توجه در ۳۰ هزار دلار است.

کریدیبل کریپتو (Credible crypto)، یکی دیگر از تحلیلگران مشهور ارزهای دیجیتال، نیز سناریوی کوتاه مدتی را برای قیمت بیت کوین به اشتراک گذاشته است. طبق نمودارهای وی، بیت کوین هنوز از مقاومت کلیدی پیشی نگرفته و به حرکت جانبی خود ادامه خواهد داد. او محدوده قیمت ۲۵ هزار تا ۲۶ هزار دلار را به عنوان فرصتی عالی برای ورود با نسبت ریسک/پاداش بالا برجسته کرد.will-bitcoin-recover-in-octobe

در طول سال، مقاومت ۳۰ هزار دلاری به طور مداوم تلاش‌های بیت کوین برای رسیدن به سطوح بالاتر قیمت را خنثی کرده است. این چالش با مشاهده اینکه سپتامبر از نظر تاریخی ماه بدی برای بیت کوین بوده است، تشدید می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا