سرور مجازی
رمز ارز

حمله جو بایدن به ایلان ماسک؛ علت درگیری چیست؟

حمله جو بایدن به ایلان ماسک؛ علت درگیری چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تضاد مداوم بین بازوی اجرایی دولت ایالات متحده و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مستقلی مانند X که متعلق به ایلان ماسک است، به سطح کاملاً جدیدی رسیده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه اخیر خود، در پاسخ به این سؤال که درباره X (توییتر سابق) چه فکری می‌کند و ایلان ماسک برای محافظت در برابر اطلاعات نادرست چه کرده، گفت که او برخی تغییرات اساسی را در فناوری و در روشی که مردم به دنبال منبع اخبار هستند، مشاهده کرده است.
رئیس جمهور امریکا گفت که مردم برای یافتن منبع اخبار خود به سراغ مصاحبه‌ها می‌روند و وقتی این کار را انجام می‌دهند، نمی‌دانند آنچه که بررسی می‌کنند، درست است یا خیر.
در حالی که این دیدگاه، موضع اکثر رهبران است، به ویژه کسانی که تمایلات عمیقی به رسانه‌های قدیمی دارند، بسیاری از طرفداران و حامیان ایلان ماسک معتقدند که سخنان رئیس جمهور بایدن بر ضد پلتفرم X، از زمانی که ایلان ماسک مدیریت آن را بر عهده گرفته، است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در همین راستا، ماریو نوفل، سرمایه‌گذار و یکی از کاربران X، اشاره کرد که از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک بود که پروپاگاندای دولتی از جمله اینکه منشأ COVID-19 از آزمایشگاهی در ووهان است، خنثی شد. علاوه بر این، X این واقعیت‌ها‌ را فاش کرد که لپ تاپ هانتر بایدن وجود خارجی ندارد؛ اوکراین به راحتی در جنگ پیروز می‌شود؛ و روسیه بر انتخابات ایالات متحده تأثیر گذاشته است.
از زمانی که ایلان ماسک مالکیت توییتر را بر عهده گرفت، بر سر تعهد این میلیاردر به آزادی بیان در این پلتفرم کشمکش وجود داشته است؛ موقعیتی که تا حد زیادی «شهروند-خبرنگاری» را در چند ماه گذشته تشویق کرده است. در حالی که مشخص نیست که چشم‌انداز رسانه‌ها پیش از چرخه انتخابات بعدی چگونه شکل خواهد گرفت، تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها بیشتر از آنکه به سراغ رسانه‌های اصلی بروند، به دریافت حقیقتِ وقایع از X تمایل دارند.
لازم به ذکر است که وقتی که ایلان ماسک به دنبال خرید توییتر (X) بود، بسیاری از حامیان ارزهای دیجیتال از او حمایت کردند و چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، حتی تا مبلغ 500 میلیون دلار به ماسک کمک کرد.
با این وجود و علی‌رغم این سرمایه‌گذاری، تعهد به آزادی بیان و بازنگری کامل در پلتفرم، X هنوز به سوددهی بازنگشته است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا