سرور مجازی
فناوری

آموزش: کاربران آیفون چگونه بفهمند که بلاک شده‌اند؟

خیلی وقت‌ها ممکن است افراد مستقیماً و عامدانه توسط طرف‌های دیگر مسدود (بلاک) شده باشند و امکان تماس با آنها را از دست بدهند. ولی گاهی نیز دلایل دیگری ممکن است موجب عدم برقراری تماس شما با مخاطب مورد نظرتان شده باشد، مثلا زمانی که او خارج از محدوده سرویسدهی اپراتورها قرار گرفته است یا حالت «مزاحم نشوید» را فعال کرده است. در این مطلب دیتاسنتر من به نقل اسلش‌گیر به بررسی روش‌های کسب اطلاع از این موضوع خواهیم پرداخت.
 
در واقع هیچ راه 100 درصدی برای مطلع شدن از اینکه آیا شماره بلاک شده است وجود ندارد مگر آنکه در اینباره از فرد مورد نظر مستقیما سوال کنید، ولی به هر حال می‌توانید از ترکیبی از روش‌ها برای آزمودن وضعیت و استنتاج کردن استفاده کنید.
 
یک نشانگر احتمالی مسدودشدگی نشانگر تحویل پیام در اپ iMessage است. وقتی با iMessage پیامی به سایر کاربران آیفون ارسال می‌کنید، پیام «تحویل شد» (یا پیام «خوانده شد»، در صورتی که گیرنده این گزینه را فعال کرده باشد) زیر پیام نمایش داده خواهد شد تا نشان داده شود که پیام شما دریافت شده است. این نشانگر در زمانی که به فردی پیام داده باشید که حالت «مزاحم نشوید (Do Not Disturb)» را فعال کرده است نیز ظاهر خواهد شد، حتی اگر او فعلا پیام شما را ندیده باشد.  
 

اگر تماس تلفنی مستقیماً به پست صوتی انتقال پیدا کند هم ممکن است نشانه بلاک شدن باشد، هرچند قطعی نیست. اگر شما وقتی که بلاک شده‌اید با کسی تماس بگیرید ممکن است یک بار صدای زنگ را بشنوید و سپس بلافاصله به پست صوتی بروید، و در آنجا از شما خواسته شود که پیام صوتی بگذارید. این وضعیت خیلی با حالتی که فردی امکان «مزاحم نشوید» را فعال کرده است یا مشکل اتصال به شبکه دارد متفاوت نیست. تفاوت اصلی آن این است که گیرنده صدای زنگ تلفن آنها را نخواهد شنید، و پیام شما به طور اتوماتیک در پوشه تمام صوتی «پیامهای بلاک‌شده» آنها قرار خواهد گرفت.
 
همچنین اگر با کسی تماس گرفتید در این حالت یک گزینه پاپ‌آپ را خواهید دید تا پیام متنیتان را، در عوض، به صورت یک پیام SMS معمول ارسال کنید. اگر پیام شما علامت «تحویل داده شد» نشان نداد یا گزینه SMS به شما نمایش داده نشد، احتمالاً بلاک شده‌اید.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا