سرور مجازی
zoomit

باگ ویندوز ۱۱ باعث گزارش نادرست سطح استفاده از CPU می‌شود

اگرچه همه‌ی کاربران هنگام بازی به‌طور فعال بر میزان استفاده از منابع سخت‌افزاری سیستم خود نظارت نمی‌کنند، اما برخی افراد همیشه آمارهای این بخش را مرور می‌کنند تا ببینند بازی‌های خاص و سایر برنامه‌ها چگونه ازنظر سخت‌افزاری مدیریت می‌شوند.

CapFrameX که یک ابزار مفید تجزیه‌وتحلیل را توسعه داده است، با اجرای بازی Lara Croft Shadow of the Tomb Raider متوجه ناهنجاری عجیبی درهنگام سنجش عملکرد Ryzen 7 5800XD شد. در این آزمایش، میزان استفاده از پردازنده در ویندوز ۱۱ در یکی از صحنه‌های بازی که معمولاً به قدرت پردازشی زیادی نیاز دارد، به‌طور غیرعادی کم است و طبق داده‌های این ابزار فقط یکی از ۱۶ ترد پردازنده به‌طور صحیح مورد استفاده قرار گرفته است درحالی‌که سایر تردها کمتر از ۱۰ درصد درگیر می‌شوند.

Neowin به نقل از CapFrameX اعلام کرده دلیل واضحی برای این مشکل شناسایی نشده است. در ادامه اسکرین‌شاتی از صحنه‌ی مورد بحث در بازی آورده شده است. آمار روی صفحه‌نمایش با استفاده از ابزار CapFrameX به‌دست آمده و درکنار آن تصویری از HWiNFO قرار دارد که داده‌های مشابهی را نشان می‌دهد.

استفاده از پردازنده با اجرای بازی Lara Croft

CapFrameX و احتمالاً HWiNFO براساس مکانیزم ردیابی رویداد ویندوز (ETW) کار می‌کنند، بنابراین امکان دارد نوعی باگ در ETW وجود داشته باشد که باعث ایجاد این مشکل شده است.

باگ ویندوز ۱۱ در استفاده از پردازنده مرکزی

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت در حال آزمایش اندروید ۱۲٫۱ برای ویندوز ۱۱ است
  • راهنمای جامع رفع مشکل مصرف بالای CPU در ویندوز 11 و 10

با جست‌وجو در گوگل به موضوعی در انجمن مایکروسافت می‌رسیم که یکی از کاربران در آن درمورد مشکلی را که تاحدودی مشابه مشکل مطرح شده در بالا محسوب می‌شود، گزارش داده است. این کاربر اشاره کرده که با باز کردن Task Manager استفاده از پردازنده بسیار بالا و حتی گاهی ۱۰۰ درصد است، درحالی‌که Xbox Game ‌Bar و MSI Dragon Center به‌نسبت بسیار کمتری از پردازنده استفاده می‌کنند.

CapFrameX تأیید کرده است در این آزمایش از بیلد ۲۲۶۲۱ که به‌تازگی در کانال بتا ویندوز ۱۱ منتشر شده استفاده کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا