سرور مجازی
فضای مجازی

به روز رسانی iOS ۱۵.۵ اپل عرضه شد

اپل iOS ۱۵.۵ و iPadOS ۱۵.۵ را برای همه در دسترس قرار داده است. اکنون هر کسی که آیفون ۶s و بالاتر، آی‌پد ایر ۲ و بالاتر، آی‌پد نسل ۵ به بعد، آی‌پد مینی ۴ و بالاتر، هر مدل از آی‌پد پرو یا آی‌پاد تاچ نسل هفتم دارد، می‌تواند جدیدترین سیستم‌عامل را دریافت کند.

به گزارش slashgear، اگر «به روز رسانی خودکار» را فعال کرده باشید هر دو iOS ۱۵.۵ و iPadOS ۱۵.۵  به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شوند، یا می‌توان آن‌ها را به صورت دستی از Settings > General > Software Update نصب کرد. فقط مطمئن شوید که حدود ۶۴۱ مگابایت فضای ذخیره‌سازی در دسترس (احتمالاً نزدیک‌ به ۷۰۰ مگابایت) در دستگاه‌های خود دارید تا با هیچ مشکلی  در نصب مواجه نشوید.

طبق یادداشت‌های اپل، جدیدترین نسخه نرم‌افزاری علاوه بر لیست مورد انتظار رفع اشکال‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی، ویژگی‌های جدیدی را برای Apple Cash و Apple Podcasts اضافه می‌کند. این شرکت خاطرنشان می‌کند که همه ویژگی‌ها برای همه مناطق یا همه دستگاه‌های اپل در دسترس نیستند.

به روز رسانی iOS ۱۵.۵

آنچه می‌توانید از iOS ۱۵.۵ انتظار داشته باشید

اپلیکیشن Apple Wallet گزینه جدیدی را برای کاربران Apple Cash دریافت می‌کند که به آن‌ها امکان می‌دهد مستقیماً از کارت‌های Apple Cash درخواست یا پول ارسال کنند. مسلماً آیفون قبلاً می‌توانست این کار را انجام دهد، اما به‌روزرسانی نیاز به استفاده از برنامه‌های شخص ثالث برای این نوع پرداخت‌ها را برطرف می‌کند.

در همین حال، برنامه “Apple Podcasts” نیز در لیست ویژگی‌های خود امتیاز جدیدی دریافت می‌کند و به کاربران کنترل بیشتری بر محدودیت‌های قسمت‌ها می‌دهد. به‌طور دقیق‌تر، آن‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی را برای تعداد پادکست‌های ذخیره‌شده در دستگاه‌های خود تعیین کنند و می‌توانند برنامه را طوری تنظیم کنند که به‌طور خودکار پادکست‌های قدیمی‌تر را حذف کند. این ویژگی به جلوگیری از مشکلات مربوط به بارگیری پادکست که فضای ذخیره‌سازی بیش از حدی را اشغال می‌کند کمک کند.

همچنین اصلاحی برای اتوماسیون‌های خانگی (مانند HomeKit) نیز ایجاد شده است. در نهایت، به روز رسانی‌های امنیتی وجود دارد که بسیار زیاد است. یکی از به روز رسانی‌های امنیتی به یک سوء استفاده می‌پردازد که در مواردی وب‌سایت‌های مخرب اجازه دارند تا کاربران سافاری را در حالت مرور خصوصی ردیابی کنند و در چندین راه که مهاجمان می‌توانند از آسیب‌پذیری‌های Wi-Fi دستگاه استفاده کنند، در این به روز رسانی این مشکل بر طرف شده است.


بیشتر بخوانید

  • اقبال کمتر کاربران آیفون به iOS ۱۵ نسبت به سایر نسخه‌ها

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا