سرور مجازی
اینترنت

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهرهای ساری و بابلسر آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهرهای ساری و بابلسر آغاز شد

به نقل از روابط‌عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، این مراسم در تاریخ ۸ شهریورماه ۱۴۰۲ مصادف با هفته دولت در محل شورای اسلامی شهر ساری و به‌صورت همزمان و برخط در فرمانداری بابلسر، با حضور امیر محمدزاده لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات، محمود حسینی‌پور استاندار مازندران، مجتبی قلی‌پور باقری فرماندار بابلسر و علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت برگزار شد.

ابتدای این مراسم با ابراز خوش‌آمدگویی و خیرمقدم اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات استان مازندران آغاز شد و در ادامه مدیرعامل مبین‌نت به‌عنوان راهبر اجرایی پروژه فیبر نوری استان مازندران جزییات فاز عملیاتی را توضیح داد.

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهرهای ساری و بابلسر آغاز شد

علیرضا صیدی مدیرعامل مبین‌نت در این باره گفت: «بر اساس تعهد مبین‌نت به وزارت ارتباطات مبنی بر ایجاد سه میلیون پورت فیبر نوری در حدود چهار استان، بسیار مفتخریم که برای شروع عملیات اجرایی این پروژه، شهرهای بابلسر و ساری را در استان مازندران انتخاب کردیم. شرکت ارتباطات مبین‌نت از سال ۸۷ با هدف ارائه خدمات ارتباطی بی‌سیم شروع به کار کرد و در حال حاضر با در اختیار داشتن ۱۶۰۰ سایت TD-LTE، بیش از نیم میلیون کاربر فعال و بیش ۴۰ هزار مشترک سازمانی را تحت پوشش دارد که از این تعداد، ۱۳ هزار خانوار و ۴ هزار مشترک سازمانی در شهرستان ساری هستند. در راستای تعهد مبین‌نت در پروژه فیبر نوری مازندران، بیش از ۲۰۵ هزار خانوار در شش شهرستان ساری، بابلسر، نور، محمودآباد، گلوگاه و بهشهر تحت پوشش شبکه مبین‎نت قرار می‌گیرند که امروز در این مراسم پروژه عملیاتی شهر ساری و بابلسر آغار به کار می‌کند.»

صیدی افزود: «ما در این پروژه حدود ۱۰ هزار کیلومتر فیبرکشی انجام خواهیم داد. عمده این کار بخش حفاری است که ما حدود ۳۵۰ کیلومتر حفاری انجام می‌دهیم و براساس برآورد انجام‌شده برای این کار، حدود ۶۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی مبین‌نت در استان مازندران انجام می‌شود. بر اساس برنامه زمان‌بندی، پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی در بابلسر تا اواخر مهرماه به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شود؛ شهر ساری با توجه به وسعت این شهر تا پایان سال جاری آماده خدمت‎رسانی خواهد شد. همچنین در تلاشیم با همکاری مسئولان شهرهای نور و گلوگاه به‌طور همزمان پروژه عملیاتی این دو شهر را نیز به‌زودی آغاز کنیم.»

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهرهای ساری و بابلسر آغاز شد

امیر محمدزاده لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات در ادامه این مراسم درباره پروژه فیبر نوری کشور گفت: «تمامی دست‌اندرکاران پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها اعم از وزارت‌خانه، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، اپراتورها و دیگر بازیگران این حوزه در تلاش هستند تا این پروژه در کمتر از سه سال در کل کشور به بهره‌برداری برسد. درصورتی‌که در کشورهای مطرح دنیا مانند اسپانیا، که یک سوم جمهوری اسلامی ایران وسعت دارد، حدود ده سال طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ پیاده‌سازی فیبر نوری زمان برده است.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه توضیح داد: «ما هدف‌گذاری کرده بودیم که تا ابتدای سال ۱۴۰۲ به سه میلیون پوشش برسیم و فیبر نوری به ۳۰۰ متری منازل مردم برسد همچنین اپراتورها موظف هستند ظرف مدت یک ماه این فاصله را به صفر برسانند و کاربران را به سرویس متصل کنند. در کشور ما ۲۵ میلیون خانوار داریم که ۲۰ میلیون از این تعداد خانوار شهری هستند؛ ما تعهد کردیم که برای تمامی ۲۰ میلیون خانوار شهری، تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش را ایجاد کنیم. برای این پروژه ده اپراتور ارتباطی را مشخص کردیم و بر اساس برنامه‌های زمانی سه ساله، عملیات اجرایی تمامی استان‌های کشور بین اپراتورهای انتخابی تقسیم شد.»

لاجوردی درباره پروژه فیبر نوری استان مازندران گفت: «استان مازندران به‌دلیل وسعتی که دارد، از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و درخواست‌های زیادی از سوی اپراتورها برای اجرای عملیات وجود داشت به همین دلیل ما چند اپراتور را برای این استان معین کردیم. برای شهرهای بابلسر و ساری که امروز در این مراسم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، اپراتور مبین‌نت را انتخاب کردیم که امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده، پروژه این شهرها به پایان برسد. رقابت ایجادشده در این پروژه باعث شده است که بعضا برخی از اپراتورها سه شیفت عملیات‌های عمرانی را پیش ببرند و در خدمت‌رسانی از یکدیگر سبقت بگیرند. این امر باعث شکستن قیمت‌ها، خدمت‎رسانی بهتر و جلوگیری از انحصار می‌شود.»

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهرهای ساری و بابلسر آغاز شد

محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران درباره پیاده‌سازی زیرساخت ارتباطی و هوشمندسازی استان گفت: «هدف ما در استانداری ایجاد مازندران هوشمند است. در استان مازندران به‌طور سالانه ۳۵ تا ۴۰ میلیون مسافر رفت‌وآمد می‌کنند. همین امر نیازمند ایجاد هوشمندی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و افزایش کیفیت خدمات در سطح استان است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی بهره‌وری است و ما برای بهره‌وری بیشتر نیازمند زیرساخت‌ تکنولوژی‌های نوین هستیم. درحال‎حاضر اقدامات خوبی در زمینه فناوری اطلاعات در استان انجام شده و ریل‌گذاری این امر صورت گرفته اما همچنان نیازمند توسعه و پیشرفت با سرعت بیشتر است تا به اولین استان در زمینه هوشمندسازی تبدیل شویم. ما در استانداری ۲۴ پروژه هوشمندسازی را آماده‌سازی کردیم که به‌زودی افتتاح می‌شوند که این پروژه‌ها با حضور نخبگان و دانشگاه‌های استان انجام گرفته است و امیدواریم تمامی این پروژه‌ها و اقدامات موجب رضایت مردم عزیزمان شود.»

در پایان این مراسم عملیات فیبر نوری بابلسر به‌صورت برخط با حضور فرماندار بابلسر آغاز به کار کرد و پروژه فیبر نوری شهر ساری نیز از مقابل شورای اسلامی شهر ساری باحضور حضار مراسم، اجرایی شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا