سرور مجازی
اینترنت

طرح صیانت مشکلات فضای مجازی را افزایش می‌دهد

محمد باقری بناب با اشاره به نسخه جدید طرح صیانت از فضای مجازی گفت: باید نظرات مرکز پژوهش‌ها به عنوان بازوی کارشناسی مجلس در طرح‌ها و لوایح گرفته شود به این دلیل که نمایندگان مشغله کاری بسیاری دارند و طبیعتاً برای تصمیم گیری درست به مشاوره‌ها و نظرات کارشناسی دقیق احتیاج دارند که این شامل طرح صیانت از فضای مجازی هم می‌شود.

وی افزود: مرکز پژوهش‌ها در طرح صیانت از فضای مجازی ایرادات حقوقی را مطرح کرد و برای رفع آن طرح جدیدی ارائه کرد که در آن مشکلات مردم دیده شده است. با این طرح، دیگر طرح قبلی صیانت و موارد گنجانده شده در آن ملغی می‌شود پس اصلاح آن بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها معنایی ندارد.

باقری همچنین تاکید کرد: از طرف دیگر درباره فعالیت در فضای مجازی و کسب‌وکارهای اینترنتی و استارتاپ ها مرجع تصمیم گیر شورای عالی فضای مجازی است و هیچ اتفاق خاصی حتی با تصویب طرح صیانت رخ نخواهد داد. در این باره باید دولت لایحه ارائه کند نه اینکه با یک طرح اختیاراتی برای دولت تعیین کرد.

این عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس مرکز پژوهش‌ها به این نتیجه رسید که این گونه طرح‌ها مشکلات فضای مجازی را حل نمی‌کند و شورای عالی فضای مجازی توانایی اتخاذ تصمیمات را دارد.

باقری خاطرنشان کرد: کمیسیون ویژه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به جای اینکه نسخه‌های جدید ارائه کند از نظرات مرکز پژوهش‌ها استفاده کند کما اینکه با توجه به ایرادات حقوقی مرکز پژوهش‌ها دیگر این طرح از حیز انتفاع افتاده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همچنین کمیسیون ویژه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی باید به جای ایجاد محدودیت برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی فضای لازم برای فعالیت آن‌ها فراهم کند چون اساسا باید با این کسب و کارها با سعه صدر برخورد کرد. موضوعی که در گزارش مرکز پژوهش‌ها هم ذکر شده و باید به این نظرات توجه کرد.

وی افزود: با توجه به این شرایط می‌توان گفت که طرح کمیسیون ویژه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به نتیجه نخواهد رسید و مردم و کسب‌وکارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها نگران نباشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به انتشار اخباری درباره تعیین تکلیف طرح صیانت در هفته آینده گفت: با توجه به اینکه بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد ، جلسات کمیسیون‌ها تشکیل نمی‌شود که شامل جلسات کمیسیون ویژه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هم می‌شود.

وی افزود: معلوم نیست که آقایان برای چه آنقدر عجله دارند و می‌گویند در هفته آینده طرح صیانت تعیین تکلیف می‌شود؛ آن هم در شرایطی که می‌دانند هفته آینده بودجه در دستور مجلس قرار داشته و جلسات کمیسیون‌ها تشکیل نمی‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا