سرور مجازی
فضای مجازی

اولین ماموریت کره جنوبی به ماه انجام شد

کره جنوبی اولین ماموریت خود به ماه را در این هفته با پرتاب مدارگرد ماه رهیاب کره (KPLO) از فلوریدا آغاز کرد. این مدارگرد با استفاده از موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس برای ورود به مدار دور ماه پرتاب شد. این ماموریت که یکساله نیز است باعث می‌شود که کره جنوبی تبدیل به یکی از کشور‌های شود که در ماه ماموریت انجام می‌دهد.

به گزارش digitaltrends، مدارگرد KPLO از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد. این فضاپیما اکنون به مدت چهار ماه و نیم سفر خواهد کرد تا به مدار ماه برسد همچنین این مدارگرد از یک مسیر کم مصرف به نام مسیر بالستیک استفاده می‌کند تا راحت‌تر به مدار دور ماه برسد. مدارگرد ماه رهیاب کره جنوبی قرار است وارد مدار قطبی ماه شده و یک ماموریت ۱۱ ماهه را برای جمع آوری داده‌های زمین شناسی و سایر اطلاعات آغاز خواهد کرد.

در این ماموریت یکی از محبوب‌ترین صادرات فرهنگی کره، سیستم ارتباط فضایی بی سیمی کار خواهد کرد یعنی در طول سفر یک موسیقی که توسط یکی از گروه‌های معروف موسیقی کره‌ای ضبط شده است، پخش خواهد شد. باید اشاره کرد که سخت افزار مورد استفاده در این ماموریت شامل یک ابزار ناسا به نام ShadowCam است که دهانه‌های روی ماه را که همیشه در سایه هستند بررسی می‌کند و به دنبال منابعی مانند آب است که می‌تواند در آنجا نگه داشته شوند. ابزار‌های دیگر انفجار‌های پرتو گاما و میدان مغناطیسی بین زمین و ماه را بررسی خواهند بود همچنین از یک دوربین با وضوح بالا برای گرفتن تصاویر از سطح ماه استفاده می‌شود.

ماموریت کره جنوبی در ماه

به گزارش الجزیره، یکی از مقامات مؤسسه تحقیقات هوافضای کره در مصاحبه‌ای گفت: “در صورت موفقیت این مأموریت، کره جنوبی به هفتمین کشور در جهان تبدیل خواهد شد که کاوشگر بدون سرنشین به ماه پرتاب کرده است. این لحظه بزرگی برای برنامه توسعه فضایی کره جنوبی است و ما امیدواریم که با آنچه قرار است کشف شود به درک جهان از ماه کمک کنیم.”


بیشتر بخوانید

  • تصاویری از سیر تکامل موشک‌های اسپیس‌ایکس

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا