سرور مجازی
zoomit

اعطای ۹۲۰ میلیون تومان اعتبار خرید اقساطی دیجی‌پی به کاربرانش

به‌گزارش دیتاسنتر من، دیجی‌پی در سال ۱۳۹۷ با سرمایه‌گذاری کامل دیجی‌کالا و با هدف ورود به صنعت فناوری‌های مالی نوین آغاز به کار کرد. دغدغه اصلی راه‌اندازی این مجموعه، توسعه اقتصاد دیجیتال و رشد تجارت الکترونیک و فراگیری مالی بوده است.

در سال‌های اخیر، این مجموعه ایجاد تحول در فرایندهای سنتی مالی و ساده‌تر کردن آن‌ها را دنبال کرده است و در همین راستا بر بستر سوپراپلیکیشن و وب‌سایت با فراهم‌کردن امکان پرداخت قبض، خرید بسته اینترنت و پرداخت کرایه تاکسی، تراکنش‌های کارت‌به‌کارت، ارائه تسهیلات و پرداخت‌های اعتباری، اعطای کیف‌پول دیجیتال و… به کاربران و مشتریان خدمت‌رسانی کرده است.

مجموعه دیجی‌پی با انتشار گزارش فعالیت‌های خود در سال ۱۴۰۰، آمارهای مختلفی از سرویس‌های متنوع خود ارائه کرده است که نشان می‌دهد اپلیکیشن این مجموعه در سال گذشته یک‌میلیون نصب فعال را تجربه کرد و وب‌سایت و اپلیکیشن دیجی‌پی مجموعاً ۱۵۰ میلیون بازدید داشته است.

متوسط تعداد تراکنش‌های ماهانه در سوپراپلیکیشن دیجی‌پی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد بوده است. تعداد تراکنش‌های انجام‌شده بر بستر کیف‌پول دیجیتالی کاربران نیز، ۱۶ میلیون تراکنش بوده که مبلغی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

اعطای اعتبار خُرد به کاربران و مشتریان خدمت دیگری است که در دیجی‌پی انجام می‌گیرد. تعداد این اعتبارها در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۸۸ هزار و ۷۰۰ اعتبار بوده و مبلغ آن معادل ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به‌صورت اعتبار به کاربران اختصاص داده شده است.

اعتبار BNPL (الان بخر بعداً پرداخت کن) خدمت نسبتاً جدیدی است که دیجی‌پی دراختیار کاربران قرار داده و طبق آن در سال گذشته، مبلغ ۱۵۴ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۷ هزار اعتبار به مشتریان اعطا شده است.

آمارهای دیجی‌پی در سال 1400 دیجی کالادیجی‌پی در یکی از روزهای داغ و پرکار سوپراپلیکیشن خود مبلغی بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال تراکنش را تجربه کرده است. از این میزان حدود ۳۰۰ هزار تراکنش در درگاه جامع پرداخت این مجموعه انجام شده که مجموع مبالغ تراکنش‌های آن بیش از ۱,۷۰۰ میلیارد ریال بوده است. براساس گزارش منتشرشده، در این روز خاص تعداد بازدید از وب‌سایت و اپلیکیشن دیجی‌پی ۲۵۰ هزار و ۹۴۳ مورد بوده و کاربران به‌طور متوسط ۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه زمان در این اپلیکیشن زمان صرف کرده‌اند.

یک روز داغ در سرویس دیجی پی دیجی کالا

وضعیت اقتصاد دیجیتال ایران از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ رشد درخورملاحظه‌ای کرده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که ایران در اکوسیستم نوآوری در سال ۲۰۱۵ رتبه ۱۰۶ در جهان را داشته؛ اما در سال ۲۰۱۲ با ۴۶ پله صعود، به رتبه ۶۰ رسیده است. علاوه‌بر‌این، سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور نیز از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، از ۳/۸ به ۶/۹ درصد رسیده که رشد بیش از ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بر‌این‌اساس، در سال ۱۳۹۹ تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند در ایران ۹۴/۴ میلیون نفر بوده و ۲۹۳ اپلیکیشن فعال در حوزه فین‌تک در کشور وجود داشته و مجموعاً حدود ۸۹۱ هزار و ۷۰۰ تراکنش آنلاین انجام شده است.

رشد چشمگیر اقتصاد دیجیتال ایران- رتبه 60 اقتصاد دیجیتال ایران در سال 2020 در جهان

تراکنش‌های مالی در حوزه‌ها و پلتفرم‌های مختلفی که دیجی‌پی ارائه می‌دهد، یکی از خدمات محبوب این سرویس است که آمارهای جالب توجهی دارد. در سال ۱۴۰۰، مجموعاً بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال تراکنش مالی در سوپراپلیکیشن دیجی‌پی انجام شده و بیشترین تعداد تراکنشی که یک فرد در دیجی‌پی انجام داده، ۵ هزار و ۱۱۳ مورد بوده است. مبلغ تراکنش‌های نیکوکاری، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها در میان کاربران این مجموعه، مجموعا ۴۷ میلیارد ریال بوده است.

در سال گذشته، مبلغ کل تراکنش‌های پرداخت قبض در دیجی‌پی ۱,۷۰۰ میلیارد ریال بوده و بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال بسته اینترنت در این مجموعه تراکنش شده است. کاربران دیجی‌پی بیش از ۳۶۱ میلیارد ریال شارژ خریده‌اند و ۲۶ هزار میلیارد ریال کارت‌به‌کارت کرده‌اند و ۲۹ میلیارد ریال عوارض آزادراهی را با دیجی‌پی پرداخته‌اند. علاوه‌بر‌این، کاربران این اپلیکیشن مالی ۱۸ میلیارد ریال طرح ترافیک خریده‌اند و ۶۹۶ میلیون ریال کرایه تاکسی پرداخت کرده‌اند و ۳۷ میلیارد ریال برای پرداخت جریمه‌های رانندگی تراکنش داشته‌اند.

آمار دیجی پی دیجی کالا در سال 1400

آمارهایی که دیجی‌پی درباره کاربران خود منتشر کرده، حاکی از آن است که ۷۸ درصد از کاربران این سوپراپلیکیشن مردان و ۲۲ درصد آن زنان هستند. همچنین، ۹۰ درصد از کاربران دیجی‌پی ازطریق تلفن‌همراه و ۷ درصد با کامپیوتر شخصی و ۲ درصد با تبلت به دیجی‌پی مراجعه کرده‌اند. در میان سیستم‌عامل‌های مختلف نیز، اندروید با ۷۷ درصد و iOS با ۱۳ درصد و سایر سیستم‌عامل‌ها با ۱۰ درصد به‌ترتیب بیشترین سهم را در مراجعه به دیجی‌پی داشته‌اند.

طبق گزارش دیجی‌پی، ۵۳ درصد از کاربران این سرویس در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که استفاده از خدمات این مجموعه را به دیگران توصیه می‌کنند. ارائه سرویس‌های اعتباری مختلف به کاربران یکی دیگر از خدمات دیجی‌پی بوده که در قالب اعطای اعتبار به مصرف‌کنندگان نهایی و تأمین مالی زنجیره تأمین ارائه می‌شود. آمارهای دیجی‌پی نشان می‌دهد این مجموعه در سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۸ هزار اعتبار خرد برای خرید اقساطی از دیجی‌کالا ارائه کرده که مبالغ ۵ تا ۳۰ میلیون تومان را شامل شده است.

مبالغ وام دیجی کالا و ئیجی پی- مردم چند میلیون وام گرفته اند؟

درمجموع، بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از صفحه خرید اقساطی دیجی‌پی بازدید و بیش از ۴۴۶ هزار نفر برای دریافت اعتبار ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲ درصد مردان و ۳۸ درصد زنان بوده‌اند. ۴۴ درصد از متقاضیان برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی، ۳۰ درصد برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی، ۱۲ درصد برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی و ۱۴ درصد برای دریافت وام ۳۰ میلیون و ۵ میلیون تومانی دیجی‌پی درخواست داده‌اند.

در سال گذشته، دیجی‌پی اعتباری معادل ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان خرید اقساطی اعطا کرده است. طبق گزارش دیجی‌پی، عموم وام‌های اعطاشده به متقاضیان صرف خرید گوشی موبایل شده است. تبلت، لوازم خانگی برقی، لوازم جانبی موبایل، لپ‌تاپ، ابزار سلامتی هوشمند، هارد و فلش و دوربین عکاسی سایر کالاهایی هستند که کاربران با وام دریافت‌شده خریداری کرده‌اند.

کدام کالاها از دیجی کالا قسطی خریداری شده اند؟ کالاهای قسطی محبوب دیجی کالا و دیجی پی

سرویس BNPL یا «الان بخر، بعداً پرداخت کن!» به خدمات اعتباری اطلاق می‌شود که در لحظه خرید، اعتباری برای کاربر فراهم می‌کند تا بتواند آن را در یک یا چند قسط (حداکثر به‌مدت ۴ ماه) پرداخت کند. این سرویس در دیجی‌پی از پاییز ۱۴۰۰ تاکنون، به ۲۷ هزار کاربر اعتبار ارائه کرده که عموم این وام‌ها صرف خرید لوازم جانبی موبایل شده است. هارد و فلش، کالاهای سوپرمارکتی، زیبایی و سلامت، کتاب و لوازم تحریر، ورزش و سفر و لوازم مصرفی خودرو سایر اقلامی هستند که با سرویس BNPL خریده شده‌اند.

کالاهای محبوب کیف پول دیجیتال دیجی پی دیجی کالا

در سال گذشته، بیش از ۷ هزار میلیارد ریال تراکنش موفق در کیف‌پول دیجی‌پی انجام شده که ۲۷ درصد از کل تراکنش‌های دیجی‌پی در سال ۱۴۰۰ را تشکیل می‌دهد. تعداد تراکنش‌های واریز به کیف پول که به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام شده، بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد بوده است و مبلغی بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

برای مشاهده کامل این گزارش می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا