سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

سرمایه‌گذاری جف بزوس در استارتاپی که به دنبال دستیابی به زندگی جاودان است

استارتاپ «Altos Labs» اوایل سال جاری میلادی فعالیت خود را در زمینه تحقیقات ضد پیری آغاز کرد و اکنون ادعا شده «جف بزوس»، بنیانگذار آمازون و ثروتمندترین فرد جهان برای تحقیقات در زمینه انسان ابدی و زندگی جاودان در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است.

دفتر سرمایه‌گذاری بزوس هنوز اظهارنظری در این مورد نکرده، اما به گفته برخی منابع آگاه، این استارتاپ ادعا می‌کند که ‌جف بزوس یکی از سرمایه‌گذاران است. آزمایشگاه Altos امیدوار است بتواند فناوری جدیدی برای برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های انسان توسعه دهد. در حقیقت با این روش می‌توان روند پیری رو معکوس کرد و به زندگی جاودان دست یافت.

این شرکت تحقیقاتی اوایل سال جاری کار خود را رسما آغاز کرد و محققان این شرکت نوپا با حقوق سالانه یک میلیون دلار مشغول فعالیت هستند.

جف بزوس در ماه ژوئیه از سمت مدیرعاملی آمازون کناره‌گیری کرد. او در نامه‌ای به کارمندان خود گفت که وقت خود را صرف فعالیت‌های بشردوستانه و پروژه‌های متفاوت و هیجان انگیزی از جمله اکتشافات فضایی بلو اورجین خواهد کرد.

در برخی منابع به این موضوع اشاره شده که علاوه بر جف بزوس، «یوری میلنر» نیز در پروژه تحقیقاتی ضد پیری با هدف برنامه‌ریزی مجدد بیولوژیکی سرمایه‌گذاری کرده که می‌تواند یک قدم انسان را به آرزوی زندگی جاودان نزدیک کند.

آزمایشگاه Altos قرار است با این سرمایه‌گذاری‌ها تکنیک‌های ضد پیری را توسعه دهد. یکی از راهکارها آن است که سلول‌ها را به حالت سلول‌های بنیادی خود بازگردانند که در عین خطرناک بودن، می‌تواند برای معکوس کردن روند پیری مورد استفاده قرار بگیرد.

این تکنیک برای اولین بار توسط دکتر «شینیا یاماناکا» که به عنوان مشاور این استارتاپ فعالیت می‌کند، مطرح شد. تحقیقات اولیه در این حوزه توسط این استارتاپ آغاز شده ولی بعید است سریعا به نتیجه برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا