سرور مجازی
zoomit

اپل کارمندان سابق خود را به سرقت اسرار تجاری تراشه‌هایش متهم کرد

اپل ادعا می‌کند یک استارتاپ پنهان به نام Rivos به‌شکل غیرقانونی و هدفمند سراغ استخدام کارمندانی در اپل رفته که به اطلاعات سِری شرکت دسترسی داشته‌اند. براساس جزئیاتی که در پرونده آمده، اپل اعتقاد دارد کارمندان سابقش به درخواست Rivos، اطلاعات محرمانه‌‌اش را سرقت کرده‌اند. ظاهراً سرقت این اطلاعات در قالب بخشی از روند استخدام در Rivos انجام شده است.

براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد Rivos استارتاپی پنهان است و اطلاعات زیادی درباره‌ی آن نمی‌دانیم، بااین‌حال بررسی فراخوان‌های شغلی Rivos نشان می‌دهد این استارتاپ عموماً به‌دنبال مهندسین تراشه است. اپل می‌گوید Rivos به‌دنبال طراحی تراشه‌هایی برای رقابت با تراشه‌های این شرکت است و اقدامات خود را با استفاده از داده‌هایی انجام می‌دهد که تحت مالکیت معنوی اپل هستند.

اپل در شکایتی که علیه Rivos تنظیم کرده می‌نویسد این استارتاپ از ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) «پویشی سازمان‌دهی‌شده» آغاز کرده تا آن دسته از کارمندان اپل را که به اطلاعات محرمانه و اسرار تجاری مرتبط به تراشه‌های این شرکت دسترسی داشته‌اند هدف قرار دهد.

اپل پیش از تنظیم شکایت، نامه‌ای برای Rivos فرستاده تا جزئیات قراردادهای محرمانه‌ای را که کارمندان سابقش ملزم‌ به رعایت آن‌ها بوده‌اند تشریح کند، اما Rivos هیچ پاسخی نداده است.

اپل می‌گوید کارمندان سابق این شرکت که به استخدام Rivos درآمده‌اند چند گیگابایت فایل حاوی مشخصات حساس تراشه و طراحی آن‌ها سرقت کرده‌اند. به گفته‌ی اپل برخی از این افراد از چند درایو ذخیره‌سازی USB به‌منظور انتقال اطلاعات به دستگاه‌های شخصی‌شان استفاده کرده‌اند. همچنین شماری از کارمندان سابق انتقال فایل به دستگاه‌های شخصی را ازطریق AirDrop انجام داده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

  • کارمند سابق اپل، این شرکت را به نقض قانون کار در نیویورک متهم کرد
  • کارمند سابق اپل به کلاه‌برداری ۱۰ میلیون دلاری از این شرکت متهم شد

برخی دیگر از کارمندان فایل کنفرانس‌های داخلی اپل را که با هدف ارائه‌ی جزئیات تراشه‌های فعلی و تراشه‌های عرضه‌نشده تهیه شده بودند، به حساب ابری شخصی‌شان انتقال داده‌اند. اپل می‌گوید روی این فایل‌ها مشخصاً اعلام شده که محرمانه و اختصاصی هستند. اپل همچنین می‌گوید یکی از این افراد ازطریق Time Machine بکاپ کاملی از دستگاه گرفته و آن را به حافظه‌ی ذخیره‌سازی اکسترنال خود منتقل کرده است.

اپل در شکوائیه علیه Rivos به نام دو نفر از کارمندان سابقش که عضو تیم تراشه‌سازی این شرکت بوده‌اند و پاییز سال گذشته به استخدام Rivos درآمده‌اند اشاره کرده است. اپل ازطریق شکوائیه به‌دنبال بازیابی اسرار تجاری، حفاظت از آن‌ها دربرابر افشای گسترده و تلاش برای کاهش ضرر است.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا