سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» فردا در مجلس بررسی می‌شود

برخی از سایت‌های خبری گزارش دادند که فردا در مجلس شورای اسلامی طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که پیش از این با نام‌های «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» نیز شناخته می‌شد، بررسی می‌شود.

به گزارش سایت ایلنا قرار است فردا طرح جنجالی صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در صحن علنی مجلس بررسی شود. پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از این دارد که احتمال دارد این بررسی به روزهای آتی هفته جاری هم کشیده شود و یا مانند هفته‌های گذشته به زمانی دیگر موکول بشود. آنطور که در دستور جلسه ذکر شده کماکان قرار است این طرح مشمول اصل ۸۵ قرار بگیرد و توسط کمیسیون‌ها بررسی شود. این اصل همچنین کاری می‌کند که این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند، به صورت آزمایشی اجرا شوند و تصویب نهائی آنها با مجلس خواهد بود.

ناگفته نماند پیش از این و طی هفته‌های گذشته نیز بارها اعلام شد که طرح مذکور در مجلس بررسی خواهد شد ولی این موضوع بنا به دلایل مختلفی منتفی شد و بررسی آن به روزهای دیگری که هنوز سر نیامده موکول شد. برخی از دولتمردان معتقدند که این طرح نباید در بحبوحه تغییر دولت به جریان بیفتد و بهتر است که در دولت بعدی به آن رسیدگی شود؛ سخنگوی دولت نیز در اینباره گفته بود: «با توجه به تأثیر این تصمیمات و از آنجا که رییس جمهور منتخب در این خصوص دیدگاه‌هایی دارند و در ایام انتخاباتی مطرح کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود این طرح پس از استقرار دولت جدید و با هماهنگی با دولت جدید بررسی و تصویب شود.»

طرح مجلس که در حال حاضر نام « قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» بر آن گذاشته شده از چندین سال پیش به جریان افتاده و اخیرا نسخه اصلاح شده‌ای از آن منتشر شده که برخی ایرادات قبلی در آن حذف شده اما کماکان نسخه جدید طرح نیز موجب انتقاد بسیاری از کارشناسان و دولتمردان شده است. برخی از این افراد منتقد طرح در گفتگو با دیجیاتو آن را طرحی به شدت مشکل آفرین خواندند که نقض حقوق شهروندی را با خود به همراه دارد و حتی به ضرر پلتفرم‌های ایرانی است. عده‌ای از منتقدین نیز باور دارند نکاتی که در طرح وجود دارد فاجعه آفرین هستند و برخی کارشناسان نیز می‌گویند که با توجه به استقرار دولت جدید در روزهای آینده، بعید است که این طرح به تصویب برسد.

نظر شما درباره این طرح چیست و فکر می‌کنید که مجلس در نهایت با این طرح چه خواهد کرد؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا