سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت اج پس از گوگل کروم جایگاه دومین مرورگر محبوب دسکتاپ را ازآنِ خود کرد

مایکروسافت اج (Microsoft Edge) مرورگری قدرتمند است که قابلیت‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد و برای رایانه‌های مجهز به نمایشگر لمسی نیز بهینه‌سازی شده است؛ اما موتور اختصاصی آن باعث ایجاد انواع مشکلات سازگاری شده بود. به‌همین‌دلیل، تلاش‌های این مرورگر برای به‌دست‌آوردن سهم درخورتوجهی از بازار مرورگرها چندان نتیجه‌بخش نداد. به‌دلیل جذب‌نشدن کاربران و نیز استقبال‌نکردن توسعه‌دهندگان از این مرورگر، مایکروسافت سرانجام در سال ۲۰۱۹ فرایند توسعه‌ی هسته‌ی اختصاصی آن را متوقف کرد.

به‌نوشته‌ی Neowin، اکنون هفت سال از معرفی اولین نسخه‌ی مایکروسافت اج و دو سال از تغییر موتور اصلی این مروگر به کرومیوم گذشته است و سرانجام پیشرفت‌های آهسته، اما پیوسته‌ی این مرورگر را شاهد هستیم. طبق جدیدترین داده‌های StatCounter، سهم اج از بازار مرورگرهای دسکتاپ از مرز ۱۰ درصد عبور کرده است.

StatCounter ادعا می‌کند که مایکروسافت اج موفق ‌‌‌‌شد با رشد ۰٫۴۲ درصدی در بازار مرورگرهای دسکتاپ، به سهم درخورتوجه ۱۰٫۰۷ درصد برسد. البته این مرورگر همچنان فاصله‌ی زیادی با گوگل کروم دارد. در مقام مقایسه، باید اشاره کنیم سهم مرورگر گوگل ۶۶٫۶۴ درصد (رشد منفی ۰٫۶۵ درصدی) است. البته دستیابی به سهم بیش از ۱۰ درصد برای اج کافی است تا عنوان دومین مرورگر محبوب جهان را کسب کند.

سافاری اپل با سهم ۹٫۶۱ درصدی (رشد ۰٫۰۵ درصدی) و فایرفاکس با سهم ۷٫۸۶ درصدی (رشد ۰٫۲۹ درصدی) و مرورگر اوپرا با سهم ۲٫۴۳ درصدی (رشد منفی ۰٫۳۸ درصدی) به‌ترتیب جایگاه‌های سوم تا پنجم را در فهرست محبوب‌ترین مرورگرهای دسکتاپ به‌دست آوردند. در‌ادامه، فهرست محبوب‌ترین مرورگر‌های دسکتاپ جهان آورده شده است:

  • گوگل کروم ۶۶٫۶۴ درصد (رشد مفنی ۰٫۶۵ درصد)
  • مایکروسافت اج ۱۰٫۰۷ درصد (رشد ۰٫۴۲ درصد)
  • اپل سافاری ۹٫۶۱ درصد (رشد ۰٫۰۵ درصد)
  • موزیلا فایرفاکس ۷٫۸۶ درصد (رشد ۰٫۲۹ درصد)
  • اوپرا ۲٫۴۳ درصد (رشد مفنی ۰٫۳۸ درصد)
مقاله‌های مرتبط:

  • مرورگر Brave با دورزدن قابلیت AMP، کاربران را به نسخه اصلی وب‌سایت‌ها هدایت می‌کند
  • مرورگر مایکروسافت اج به VPN مجهز می‌شود

گفتنی است هیچ تغییر عمده‌ای در بازار مرورگرهای گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود. کروم و سافاری تقریباً ۹۰ درصد سهم بازار را دراختیار دارند و سهم سایر مرورگرها نیز در آوریل ۲۰۲۲ رشد چندانی نکرده است. در‌ادامه سهم مرورگرهای گوشی‌های هوشمند در آوریل ۲۰۲۲ آورده شده است:

  • گوگل کروم ۶۳٫۵۷ درصد (رشد منفی ۰٫۰۲ درصد)
  • اپل سافاری ۲۴٫۸۲ درصد (رشد مفنی ۰٫۰۱ درصد)
  • مرورگر سامسونگ ۴٫۹ درصد (بدون تغییر)
  • مرورگر اوپرا ۱٫۸۸ درصد (بدون تغییر)

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا