سرور مجازی
zoomit

پاناما دارایی‌های دیجیتال را از مالیات بر سود سرمایه معاف کرد

اعضای کنگره‌ی کشور پاناما به‌تازگی لایحه‌ی جدیدی تصویب کرده‌اند که در تلاش است قوانینی برای نحوه‌ی استفاده از رمزارز تعیین کند. گابریل سیلوا، نماینده‌ی کنگره‌ی پاناما و یکی از حامیان این لایحه، می‌گوید به‌موجب لایحه‌ی جدید، هیچ‌یک از ارزهای دیجیتال اجازه‌ی تبدیل‌شدن به پول رایج کشور را ندارند؛ ولب می‌توان از این نوع ارزها آزادانه برای انواع پرداخت‌ها استفاده کرد.

به‌نوشته‌ی CoinDesk، گابریل سیلوا گفته است پاناما در حالت عادی نمی‌تواند بیت کوین را بپذیرد؛ چون این موضوع خلاف قانون اساسی است و تا وقتی با قانون اساسی کشور در مغایرت باشد، پروژه‌های مرتبط به بیت کوین کار به جایی نخواهد برد. پاناما مطابق قانون اساسی‌اش ارز اختصاصی ندارد؛ اما بیش از یک قرن است که از دلار آمریکا استفاده می‌کند.

سیلوا می‌گوید تا پیش از تصویب‌شدن لایحه، راه‌اندازی فروشگاه به‌وسیله‌ی شرکت‌های حوزه‌ی دارایی دیجیتال در پاناما غیرقانونی بود؛ اما پس از تبدیل‌شدن لایحه‌ی جدید به قانون شرایط تغییر می‌کند. به‌گفته‌ی سیلوا، لایحه‌ی جدید دارایی‌های رمزارز را نوعی منبع درآمد خارجی قلمداد می‌کند و مطابق با سیستم مالی پاناما، مالیات بر سود سرمایه شامل آن نمی‌شود.

فیلیپه ایچاندی، کارآفرین پانامایی، می‌گوید گابریل سیلوا و دیگر اعضای کنگره در تلاش‌اند به سنت‌هایی احترام بگذارند که پاناما سال‌های طولانی به آن‌ها پایبند بوده است. به‌گفته‌ی او، پاناما همواره آنچه در داخل خاک خودش اتفاق می‌افتد، مشمول مالیات کرده است و اینترنت مشخصاً به هیچ کشوری منحصر نیست.

درپایان، باید له این نکته نیز اشاره کنیم که رئیس‌جمهور پاناما لایحه‌ی جدید را برای تبدیل‌شدن به قانون باید امضا کند. این لایحه در کنگره‌ی پاناما با ۴۰ رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب شده است.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا