سرور مجازی
رمز ارز

سولانا افت هفتگی دیگری را ثبت کرد! آیا حمایت ۱۳۰ دلاری حفظ خواهد شد؟

سولانا افت هفتگی دیگری را ثبت کرد! آیا حمایت ۱۳۰ دلاری حفظ خواهد شد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت سولانا طی یک هفته گذشته با کاهش ۲۱ درصدی روبرو شده که باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. با وجود این کاهش، داده‌های درون زنجیره‌ای نشان‌دهنده فعالیت قوی در شبکه سولانا است، از جمله افزایش ۶۰ درصدی حجم معاملات برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) در طول هفته گذشته.

تحلیلگران بازار بر این باورند که ارزش بازار فعلی سولانا که ۶۰ میلیارد دلار است، با توجه به ارزش بازار رقبای کوچک‌تر مانند اولانچ با ۱۳ میلیارد دلار و ترون با ۱۰ میلیارد دلار، نسبتا بالا و تورمی است. با این حال، برخی از تحلیلگران استدلال می‌کنند که رشد سریع اکوسیستم سولانا این ارزش‌گذاری را توجیه می‌کند.

ادغام کوین بیس و سولانا برای پشتیبانی از توکن‌های SPL

در ۱۶ آوریل، کوین بیس اعلام کرد که کیف پول آن به طور کامل با اکوسیستم صرافی غیرمتمرکز (DEX) سولانا ادغام شده است و اکنون از بیش از ۵۰۰۰۰ توکن SPL سولانا پشتیبانی می‌کند. این ادغام، فرآیند معامله را برای کاربران را ساده می‌کند و موانع ورود به اکوسیستم سولانا را کاهش می‌دهد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

با این حال، افت توکن‌های SPL سولانا در همه بخش‌ها مشهود است. در بخش دیفای، جیتو (JTO)، ریدیوم (RAY)، ژوپیتر (JUP) و همچنین، داگ‌ ویف ‌هت (WIF)، از میم کوین‌های معروف سولانا، با کاهش قیمت زیادی مواجه هستند.

کاهش سود باز معاملات سولانا و مشکلات ازدحام در شبکه

از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ آوریل، سود باز قراردادهای آتی سولانا با ۴۰ درصد کاهش به ۱.۵ میلیارد دلار کاهش یافت که نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای معاملات اهرمی این رمزارز است. نرخ مثبت فاندینگ ریت نشان‌دهنده تقاضای بالاتر برای پوزیشن‌های لانگ اهرمی است، در حالی که نرخ منفی نشان‌دهنده ترجیح برای فروش است.

فاندینگ ریت قراردادهای آتی SOL از ۱۲ آوریل ناچیز بوده است، که نشان‌دهنده متعادل بودن پوزیشن‌های لانگ و شورت است. این داده‌ها تا حدودی اطمینان بخش هستند؛ زیرا قیمت سولانا در ۱۶ روز گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته و برای اولین بار از ۶ مارس، برای بسته شدن زیر ۱۳۶ دلار آماده است.solana-price-takes-another-tumble

از سوی دیگر، شبکه سولانا اخیرا با مشکلات جدی ازدحام مواجه شده و نرخ شکست تراکنش‌ها در این شبکه، تا ۷۵ درصد گزارش شده است. توسعه‌دهندگان در حال تلاش برای رفع این مشکلات هستند، اما این موضوع باعث تاخیر در راه‌اندازی برخی از پروژه‌های جدید شده است.

علاوه بر مشکلات شبکه، چالش‌های دیگری نیز برای اکوسیستم سولانا وجود دارد. برای مثال، استعفای مدیرعامل پلتفرم مارجین فای (MarginFi) در ماه آوریل منجر به خروج ۱۹۰ میلیون دلار سرمایه از این پلتفرم شد.

با وجود این چالش‌ها، فعالیت dAppها در شبکه سولانا همچنان قوی است.

طبق گزارش پلتفرم DappRadar، حجم معاملات برنامه‌های غیرمتمرکز سولانا طی هفته گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که این شاخص برای اتریوم، ۲۰ درصد و برای بایننس چین، تنها ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.solana-price-takes-another-tumble

در مجموع، علی‌رغم کاهش قیمت SOL در کوتاه مدت، به نظر می‌رسد بنیادهای شبکه سولانا قوی هستند. تقاضای پایدار برای معاملات اهرمی در بازارهای آتی، فعالیت درون زنجیره‌ای بالا و پذیرش روزافزون از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان کلیدی بازار، نشان‌ می‌دهد که سولانا از بازار گسترده آلت‌ کوین‌ها عقب نمانده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا