سرور مجازی
zoomit

اتحادیه اروپا احتمالاً اپل را به رفتار ضدرقابتی در قبال تراشه NFC آیفون متهم می‌کند

خبرگزاری 9to5Mac به نقل از Financial Times می‌نویسد اتحادیه‌ی اروپا قصد دارد اتهامات جدیدی با محوریت نقض قوانین ضدرقابتی به اپل وارد کند. منابعی ناشناس می‌گویند اتحادیه‌ی اروپا احتمالاً همین هفته اتهامات را به‌‌صورت رسمی ابلاغ خواهد کرد.

گفته می‌شود مقامات اتحادیه‌ی اروپا معتقد هستند اپل با تبلیغ سرویس Apple Pay و جلوگیری از دسترسی سرویس‌های مالی مشابه به تراشه‌ی NFC گوشی‌های آیفون، به‌شکلی ناعادلانه سیستم پرداخت آیفون‌ها را در انحصار خود نگه داشته است.

خبرهای مربوط به شکایت اتحادیه‌ی اروپا از اپل با محوریت دسترسی به تراشه‌ی NFC در آیفون، نخستین بار در اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر و آبان ۱۴۰۰) منتشر شد. دلیل تأکید اتحادیه‌ی اروپا بر دسترسی به NFC این است که تراشه‌ی مورد اشاره برای پرداخت‌های موبایلی کاربرد دارد.

در شرایط فعلی تنها سرویس Apple Pay می‌تواند از تراشه‌ی NFC آیفون برای پرداخت بدون تماس در فروشگاه‌ها استفاده کند. به‌لطف NFC و Apple Pay کاربران آیفون می‌توانند در برخی فروشگاه‌ها گوشی خود را نزدیک پایانه‌ی پرداخت بگیرند تا معامله به‌شکل بدون تماس انجام شود.

دسترسی اپلیکیشن‌های متفرقه به تراشه‌ی NFC آیفون بسیار محدود است. حالت‌های اصلی NFC به توسعه‌دهندگان متفرقه ارائه نمی‌شود و دیگر عملیات‌های مبتنی‌بر NFC در اکثر مواقع از کاربر می‌خواهند که اپلیکیشن را در پس‌زمینه نگه دارد. از زمان انتشار iOS 12 شماری از اپلیکیشن‌های متفرقه به برخی از قابلیت‌های NFC در پیش‌زمینه دسترسی دارند، اما سطح دسترسی آن‌ها به‌گونه‌ای است که نمی‌توان تجربه‌ای مثل Apple Pay ارائه داد.

مقاله‌های مرتبط:

  • اتحادیه اروپا احتمالاً اتهامات ضدرقابتی جدیدی به اپل وارد می‌کند
  • اتحادیه اروپا برای رقابت با اپل پی به‌زودی کیف پول دیجیتال رونمایی می‌کند

اپل پیش‌تر گفته محدودسازی دسترسی کامل به تراشه‌ی NFC با هدف حفاظت از کاربران دربرابر سوءاستفاده‌های احتمالی یا جلوگیری از تجاوز به حریم خصوصی آن‌ها انجام شده است.

کمیسیون اروپا که تحت نظر اتحادیه‌ی اروپا فعالیت می‌کند پیش‌تر اتهاماتی رسمی به اپل بر سر سیاست‌های اپ استور در قبال سرویس‌های استریم موسیقی وارد کرده است. این کمیسیون می‌گوید اپل مزایایی ناعادلانه برای سرویس اپل موزیک در نظر گرفته و این مزایا را به رقبایی نظیر اسپاتیفای ارائه نمی‌دهد.

به‌غیر از تحقیقات با محوریت تراشه‌ی NFC، اتحادیه‌ی اروپا مشغول انجام تحقیقات دیگری با هدف بررسی سیاست‌های اپل در قبال بازی‌های موبایلی است.

تحقیقات اتحادیه‌ی اروپا در حالی قرار است به وارد کردن اتهام به اپل منتهی شود که اهالی کوپرتینو با فشار مضاعف از سوی قانون بازارهای دیجیتال مواجه هستند. این قانون احتمالاً اپل را مجبور به عقب‌نشینی از سیاست‌های سنتی‌اش می‌کند و سرانجام سایدلود کردن اپلیکیشن‌ها را به iOS می‌آورد.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا