سرور مجازی
فضای مجازی

هابل یک خوشه کروی درخشان را به تصویر کشید +عکس

تلسکوپ فضایی جیمز وب ممکن است تمام عناوین اخبار این هفته را به خود اختصاص دهد، اما تلسکوپ فضایی هابل، همچنان به کیهان نگاه می‌کند و مناظر خیره کننده‌ای از فضا ارائه می‌دهد. هابل با بیش از ۳۰ سال سن، یکی از ابزار‌های کلیدی برای بررسی اجرام کیهانی در محدوده نور مرئی باقی می‌ماند.

به گزارش digitaltrends، تصویری که این هفته از تلسکوپ فضایی هابل به اشتراک گذاشته شد، خوشه‌ای کروی به نام ترزان ۲ را نشان می‌دهد که پوششی از ستاره‌های درخشان بر فراز سیاهی آسمان را نشان می‌دهد. دانشمندان هابل توضیح می‌دهند: “خوشه‌های کروی، خوشه‌های پایدار و محکمی هستند که از نظر گرانشی متشکل از ده‌ها هزار تا میلیون‌ها ستاره هستند. جاذبه گرانشی شدید این منطق شکلی کروی و منظم به ستاره‌ها می‌دهد. همانطور که تصویر ترزان ۲ نشان می‌دهد، قلب خوشه‌های کروی مملو از ستاره‌های درخشان است.”

خوشه کروی درخشان

اگر این تصویر آشنا به نظر می‌رسد، ممکن است به این دلیل باشد که شبیه به تصویر قبلی هابل است که خوشه کروی دیگری به نام ترزان ۹ را نشان می‌دهد. با وجود ظاهر مشابه، آن‌ها در مناطق مختلفی از آسمان هستند. ترزان ۹ در صورت فلکی قوس و ترزان ۲ در صورت فلکی عقرب قرار دارد. هر دو تصویر با استفاده از دو دوربین هابل گرفته شده‌اند.

دانشمندان هابل می‌نویسند: “با وجود داشتن تنها یک آینه اولیه، هابلمی تواند اجرام‌های نجومی را به خوبی بررسی کند. نور از اجرام نجومی دور وارد هابل می‌شود، جایی که آینه اولیه ۸ فوتی تلسکوپ آن را جمع آوری می‌کند. تلسکوپ اولیه آن نور را به آینه ثانویه هدایت می‌کند تا نور را به اعماق تلسکوپ منعکس کند، جایی که آینه‌های کوچکتر می‌توانند نور را به ابزار‌های جداگانه هدایت کنند. “


بیشتر بخوانید

  • هابل تصویری از هزاران ستاره را عکس برداری کرد+ عکس

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا