سرور مجازی
zoomit

طرح اولیه اینترنت همراه 6G تا سال ۲۰۲۶ توسط کره‌ جنوبی راه‌اندازی می‌شود

برخی از الزامات عملکرد نسل جدید اینترنت همراه عبارت‌اند از حداکثر سرعت داده یک ترابیت‌برثانیه (یعنی ۱٬۰۰۰ برابر پهنای باند یک درگاه اترنت معمولی) و تأخیر کمتر از ۱۰۰ میکروثانیه (یک ۱۰٬۰۰۰ ثانیه). هدف از توسعه‌ی اینترنت 6G در مقایسه‌ با 5G، رسیدن به حداکثر سرعت ۵۰ برابر بیشتر و داشتن ۱۰ برابر تأخیر کمتر است؛ همچنین در زیر نموداری از سامسونگ آمده که اهداف 5G (آبی روشن) و 6G (آبی) را مقایسه می‌کند.

اینترنت 6G در مقایسه با 5G

همان‌طور که اشاره کردیم، تنها شرکت‌‎ها به‌دنبال گسترش نسل جدید اینترنت نیستند و دولت کره جنوبی نیز علاقه‌ی زیادی دارد که در عصر بعدی شبکه‌های تلفن همراه نقشی اساسی داشته باشد. کمیته انتقال ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد:

دولت قصد دارد برای رشد هرچه‌بیشتر اقتصاد، روی تراشه‌هایی غیر از حافظه، خودروهای آینده، بیوتکنولوژی و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز داشته باشد. دولت جدید در حال برنامه‌ریزی برای گسترش ارتباطات 6G، باتری ثانویه، نمایشگر، دفاع و هوافضا، نیروگاه هسته‌ای پیشرفته و محتوای دیجیتال است. درواقع هدف این است که نمونه‌های اولیه 6G را تا سال ۲۰۲۶ آماده کنیم تا این فناوری در اواخر دهه حاضر یا اوایل دهه ۲۰۳۰ برای تجاری‌سازی آماده شود. دولت می‌خواهد هرچه‌زودتر این کار انجام شود.

کارهای زیادی برای انجام باقی مانده است، بااین‌حال، به نظر می‌رسد که همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است. سال گذشته سامسونگ سیگنالی را در فاصله‌ی ۱۵ متری ارائه داد. ال‌جی آن را بهبود بخشید و توانست سیگنالی را در فاصله ۱۰۰ متری بین ساختمان‌ها ارسال کند. گفتنی است که هر دو از سیگنال‌های بالاتر از ۱۰۰ گیگاهرتز استفاده می‌کردند که به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از تجهیزات فعلی، یعنی موج‌های میلی‌متری است.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا