سرور مجازی
zoomit

سونی از سه پروژکتور لیزری 4K با قیمت بالا رونمایی کرد

سونی روز گذشته سه پروژکتور جدید با وضوح 4K رونمایی کرد که کوچک‌تر از مدل‌های نسل قبل هستند و سه بخش متفاوت از بازار را هدف قرار می‌دهند. پروژکتورهای لیزری جدید سونی چند برابر گران‌قیمت‌تر از اکثر پروژکتورهای 4K مبتنی‌بر لامپ هستند.

براساس آنچه TechSpot می‌نویسد سه پروژکتور لیزری 4K جدید سونی از گستره‌ی داینامیکی وسیع و قابلیت Dynamic HDR Enhancer پشتیبانی می‌کنند. به‌لطف قابلیت‌های مورد اشاره،‌ پروژکتورها کنتراست بالاتری ارائه می‌دهند و کیفیت HDR را به‌صورت فریم‌به‌فریم تنظیم می‌کنند.

پروژکتورهای جدید سونی نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز دارند، اما در صورت استفاده از این نرخ نوسازی وضوح ارائه‌شده به 2K محدود می‌شود. در این پروژکتورها خبری از نرخ نوسازی متغیر نیست.

سونی می‌گوید به‌لطف کاهش تأخیر ورودی، می‌توان از پروژکتورها برای انجام بازی نیز استفاده کرد. به ادعای سونی پروژکتورهای لیزری جدید در نرخ نوسازی ۶۰ هرتز تنها ۲۱ میلی‌ثانیه تأخیر دارند و در صورت استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تأخیر به ۱۳ میلی‌ثانیه می‌رسد.

نمای جلو پروژکتور لیزری 4K سونی 2022 مدل مشکی

ارزان‌ترین مدل از بین پروژکتورهای جدید سونی، VPL-XW5000ES نام دارد که برچسب قیمت ۶٬۰۰۰ دلار را یدک می‌کشد. این پروژکتور به روشنایی ۲٬۰۰۰ لومن دست پیدا می‌کند.

مدل دوم که ۱۲٬۰۰۰ دلار قیمت دارد با نام VPL-XW6000ES شناخته می‌شود و روشنایی‌اش به ۲٬۵۰۰ لومن می‌رسد. پروژکتور ۱۲٬۰۰۰ دلاری سونی مجهز به لنزی ویژه با تمرکز بر حفظ کیفیت محتوا است تا محتواهای بصری روی سطح‌های گسترده واضح و چشم‌نواز به نظر برسند.

بهترین مدل از بین پروژکتورهای جدید سونی VPL-XW7000ES است که روشنایی ۳٬۲۰۰ لومن و وضوح ۴٬۰۹۶ در ۲٬۱۶۰ پیکسل ارائه می‌دهد. این پروژکتور ۲۸٬۰۰۰ دلار قیمت دارد.

رنگ بندی پروژکتور لیزری 4K سونی 2022 سفید و مشکی

در مقایسه، پروژکتورهای گیمینگ مبتنی‌بر لامپ و مبتنی‌بر LED که شرکت ایسر سال گذشته به بازار عرضه کرد ضمن پشتیبانی از فناوری نرخ نوسازی متغیر، به حداکثر نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز در وضوح 1080p دست پیدا می‌کردند و در وضوح 4K نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ارائه می‌‌دادند. قیمت پروژکتورهای ایسر بسیار کمتر از پروژهای لیزری سونی بود.

گفتنی است پروژکتورهای لیزری کیفیت تصویر بهتر و عمر طولانی‌تری نسبت‌ به پروژکتورهای لامپی دارند، اما قیمتشان بسیار بیشتر است.

سونی می‌گوید سه پروژکتور لیزری 4K جدید خود را تابستان امسال روانه‌ی بازار می‌کند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا