سرور مجازی
zoomit

در MIUI 13 شاهد چه قابلیت‌های جدیدی برای تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو شیائومی خواهیم بود؟

درحال‌حاضر، پوسته‌ی ‌‌سفارشی اندروید شیائومی (MIUI) چندین ویژگی مفید را برای دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ ارائه می‌دهد. MIUI در تبلت مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید را ارائه می‌کند که می‌توان از آن‌ها به توانایی باز کردن چندین اپ در پنجره‌های شناور، پشتیبانی از قابلیت split-screen و موارد مشابه اشاره کرد؛ اما هنوز این رابط کاربری تا کامل شدن فاصله‌ی زیادی دارد.

به گزارش xda-developers، شیائومی این کاستی‌ها را شناسایی کرده و در حال کار روی افزودن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به MIUI است که تجربه‌ی بهتری را در تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو به کاربران ارائه می‌دهد.

یکی افشاگران مورد اعتماد دنیای فناوری چند مورد از تغییراتی که در آخرین نسخه‌ی بتای MIUI 13 اعمال خواهد شد کشف کرده و با اشتراک‌گذاری آن‌ها ایده‌ی روشن‌تری نسبت به آینده‌ی MIUI تبلت‌ها و تلفن‌های تاشو دراختیار ما قرار می‌دهد.

آخرین نسخه‌ی بتای MIUI 13 برای چین دارای دو آیتم منوی جدید در تنظیمات دستگاه است که با برچسب‌های Features for big screen و Features for tablets مشخص می‌شوند. این گزینه‌های جدید تنها در صورتی ظاهر می‌شوند که دستگاه مورد نظر «zizhan» (دستگاه تاشوی آینده‌ی شیائومی) یا «dagu» (تبلت آینده‌ی شیائومی) باشد.

اسکرین شات صفحه تنظیمات MIUI شیائومی

همان‌طورکه در اسکرین‌شات‌های پیوست‌شده می‌بینید، صفحه‌ی «Features for big screen» دارای گزینه‌های مختلفی است که از آن‌ها می‌توان به کاغذدیواری جدیدی برای دستگاه‌های تاشو، تنظیمات حالت نمایش اپلیکیشن، سفارشی‌سازی‌ مخصوص بازی‌ها، گزینه‌های صفحه‌کلید جدید، تنظیمات ‌پنجره‌ی شناور و تنظیمات رفتار نمایشگر برای حالت‌های باز یا بسته دستگاه اشاره کرد.

اسکرین شات دو صفحه تنظیمات جدید MIUI شیائومی

از سوی دیگر، صفحه‌ی «Features for tablets» شامل موارد دیگری از جمله سفارشی‌سازی‌ «حالت نمایش اپلیکیشن»، گزینه‌ی MIUI+ بتا، سفارشی‌سازی صفحه‌کلید برای تبلت‌ها و تنظیمات پنجره‌های شناور می‌شود. بسیاری از ویژگی‌های فهرست‌شده در نسخه‌ی بتای فعلی موجود نیستند. بااین‌حال، افشاگر مذکور موفق‌شده چند تصویر را به اشتراک بگذارد که گزینه‌های صفحه‌کلید جدید برای تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو را نشان می‌دهد.

تصاویر زیر طرح‌بندی صفحه‌کلید جدیدی را برای دستگاه‌های تاشو نشان می‌دهد که به کاربران اجازه می‌دهد آن را از مرکز جدا کنند تا در صفحه‌نمایش‌های بزرگ قابل‌دسترس‌تر باشند. این طرح‌بندی صفحه‌کلید تقسیم‌شده گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد.

اسکرین شات شخصی سازی کیبورد MIUI شیائومی

درحالی‌که برای سایر گزینه‌های جدید به تصاویر مشابه دسترسی نداریم، به لطف چند رشته کد جدید، اطلاعاتی در موردشان به دست آورده‌ایم. کدها نشان می‌دهند تنظیم «روشن نگه داشتن صفحه بعد از تا شدن» گزینه‌های جالبی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. از این گزینه‌ها می‌توان به جلوگیری از قفل شدن دستگاه هنگام تا شدن و روشن نگه داشتن نمایشگر خارجی هنگام تماس یا کار با دوربین اشاره کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مشخصات احتمالی دوربین و طراحی پنل پشتی شیائومی 12 اولترا منتشر شد

علاوه‌براین، رشته کدهایی درباره‌ی گزینه‌ی جدید « Games» در صفحه‌ی «Features for big screen» کشف شده‌اند که نشان می‌دهند به کاربران امکان دسترسی به چند گزینه‌ی جدید برای شیوه‌ی نمایش بازی‌ها داده خواهد شد. افرادی که از دستگاه استفاده می‌کنند قادر خواهند بود پنجره‌ی بازی را به بخش خاصی از نمایشگر محدود کرده یا آن را در حالت تمام‌صفحه اجرا کنند. این گزینه احتمالاً به کاربران اجازه می‌دهد پنجره‌ی بازی را به اطراف حرکت دهند و آن را با لبه‌های بالا، پایین یا کناره‌های نمایشگر هماهنگ کنند.

درحال‌حاضر، هیچ اطلاعات رسمی‌ای از سوی شیائومی منتشر نشده است؛ اما به محض اینکه جزئیات بیشتری به دست آوردیم حتماً به شما اطلاع خواهیم داد.

نظر شما همراهان دیتاسنتر من در مورد این ویژگی‌های جدید MIUI برای تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو چیست؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا