سرور مجازی
zoomit

اپل و آنر بیشترین سود را از سقوط هواوی در بازار موبایل چین برده‌اند؛ ویوو در جایگاه نخست و شیائومی پنجم

۷۴/۲ میلیون گوشی هوشمند در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ در چین فروخته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است. این سطح از فروش مشابه بدترین زمانی است که بازار در طول همه‌گیری مشاهده کرد، در واقع موج جدید و قرنطینه‌های مرتبط با آن تأثیر منفی خود را داشته‌اند.

Vivo با وجود کاهش سهم بازارش به ۱۹٫۷ درصد، از Oppo پیشی گرفت تا جایگاه اول را در بازار مال خود کند. کانترپوینت دلایل موفقیت ویوو در بازار چین را فروش میان‌رده‌های vivo S12 و S12 Pro که بر عکاسی سلفی متمرکز بودند و گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سری Y (مانند Y76s، Y31s) عنوان می‌کند.

همچنین Oppo نیز مانند Vivo با کاهش سهم رو‌به‌رو شده و حالا با ۱۸ درصد بازار، با اختلاف ناچیزی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد، درست کمی بالاتر از اپل که با افزایشی خوب به ۱۷٫۹ درصد رسیده است. گفتنی‌ است‌ که آیفون 13 پرفروش‌ترین گوشی چین در سه‌ماهه امسال بوده، اگرچه تقاضا برای سری 13 سیر نزولی به خود گرفته است. با توجه به افول هواوی و رشد خوب اپل در بازار چین، می‌توان گفت که کوپرتینویی‌ها بیشترین سود را از سقوط آزاد هواوی کرده‌اند.

بااین‌حال بیشترین رشد مربوط به اپل نبوده و فرزندخوانده‌ی پیشین هواوی، یعنی آنر با رشدی چشم‌گیر از سهم بسیار کم ۵ درصدی به ۱۷ درصد رسیده است. محبوبیت گوشی‌هایی مانند آنر 60، آنر 60 پرو و آنر 60 SE در بازار چین، نه‌تنها موجب رشد سالیانه‌ی آن‌ها شده؛ بلکه حتی در مقایسه‌ با سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ که ۱۶٫۷ درصد سهم داشتند، بازهم روند روبه‌رشد خود را حفظ کرده‌اند. هواوی نیز درحالی‌که ۱۵ درصد سهم بازار را سال گذشته دراختیار داشت، حالا سقوطی تا ۶٫۲ درصد را تجربه کرده است.

همچنین رشد آنر و اپل برای شیائومی دردسرآفرین شده و آن‌ها را تا جایگاه پنجم تنزل داده است. به‌گفته‌ی تحلیلگران بازار، گوشی‌های سری ردمی K40 و سری ردمی نوت 11 فروش خوبی داشته‌اند و ردمی 9A ارزان‌قیمت نیز همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده؛ البته باید منتظر خیز شیائومی برای بازپس‌گیری جایگاه سوم باشیم، چراکه خبرهای خوبی از فروش گوشی‌های موردعلاقه‌ی ردمی K50 و ردمی 10A به گوش می‌رسد. به‌گزارش Counterpoint گوشی‌های تاشو نیز کمتر از یک درصد سهم بازار را دراختیار دارند که یکی از دلایل اقبال کم کاربران، قیمت بسیار بالای این دستگاه‌ها است.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا