سرور مجازی
zoomit

توییتر در سه سال اخیر درباره تعداد کاربران روزانه‌اش اغراق کرده است

براساس آنچه The Verge می‌نویسد، توییتر به مدت سه سال مداوم درباره‌ی تعداد کاربران روزانه‌اش اغراق کرده است. به‌طور دقیق‌تر گفته می‌شود توئیتر در هر فصل تعداد کاربرانش را ۱٫۹ میلیون نفر بیشتر از آنچه که در واقعیت بوده، اعلام کرده است.

ظاهراً خطای توییتر به‌شکل ناخواسته رخ داده، چون این شبکه‌ی اجتماعی تمامی حساب‌های کاربری متعلق‌ به یک فرد را به‌عنوان حساب فعال مستقل در نظر گرفته، حتی در شرایطی که بعضی از این حساب‌ها توسط کاربر استفاده نمی‌شدند.

اغراق درباره‌ی تعداد کاربران فعال روزانه‌ی Twitter در بازه‌ی زمانی بین فصل اول ۲۰۱۹ (زمستان ۱۳۹۷) تا فصل چهارم ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰) انجام شده است.

این نخستین باری نیست که توییتر چنین اقدامی انجام می‌دهد. در سال ۲۰۱۷ نیز توییتر متوجه شد که در یک بازه‌ی زمانی سه ساله تعداد کاربران فعال روزانه‌اش را به‌میزان یک تا دو میلیون نفر بیشتر از آنچه که در واقعیت بوده اعلام کرده است. توییتر در گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۲ به تکرار این اشتباه اشاره کرده است.

اعداد به‌روزشده‌ی تعداد کاربران فعال توییتر، تغییر چندانی در وضعیت ایجاد نمی‌کند. توییتر اکنون ۲۲۹ میلیون کاربر فعال روزانه دارد که همچنان رشد ۱۰ میلیونی را نمایش می‌دهد،‌ حتی نسبت‌به آمار اغراق‌شده‌ی فصل پایانی سال ۲۰۲۱. بااین‌حال چنین اتفاقی برای شرکتی که در حال بستن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با ثروتمندترین فرد دنیا است، ناامیدکننده محسوب می‌شود.

توییتر پس از بسته شدن قرارداد و تبدیل شدن به شرکتی خصوصی،‌ مجبور نخواهد بود آمارهای این‌چنینی را به‌صورت عمومی منتشر کند.

توییتر در گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۲ از ضرر عملیاتی ۱۲۸ میلیون دلاری و درآمد ۱٫۲ میلیارد دلاری خبر داد. البته این شبکه‌ی اجتماعی قبلاً در رهنمود فصل اول ۲۰۲۲ که به سرمایه‌گذاران ارائه داد، پیش‌بینی مشابهی انجام داده بود. درآمد توییتر در فصل اول سال جاری میلادی رشد سالانه‌ی ۱۶ درصدی تجربه کرد.

دوشنبه‌ی گذشته توییتر در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک موافقت کرده است تا او کنترل کامل شرکت را در دست بگیرد. این قرارداد تا پیش از پایان سال جاری میلادی بسته خواهد شد و احتمالاً شاهد تغییرات گسترده در تیم مدیریتی توییتر خواهیم بود.

مقاله‌های مرتبط:

  • تماشا کنید: توییتر در دستان ایلان ماسک؛ ماجرای خرید نجومی میلیاردر پرحاشیه چیست؟
  • از آزادی بیان تا تعدیل نیرو؛ اولین واکنش توییتر به قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری با ایلان ماسک

توییتر می‌گوید به‌دلیل وضعیت فعلی شرکت تصمیم گرفته رهنمود جدیدی برای پیش‌بینی عملکردش در فصل دوم ۲۰۲۲ منتشر نکند. همچنین این شرکت در حال حذف تمام اهداف و چشم‌اندازهایی است که پیش‌تر برای آینده‌ی خود ترسیم کرده بود.

ایلان ماسک تاکنون بارها از سبک مدیریت توییتر انتقاد کرده، بااین‌حال به‌طور مشخص نگفته که قصد دارد چه تغییراتی را در این شبکه‌ی اجتماعی اعمال کند. ثروتمندترین فرد دنیا تأکید ویژه‌ای روی حفظ آزادی بیان در توییتر دارد.

ماسک گفته توییتر را با قابلیت‌های جدید بهبود می‌‌دهد، الگوریتم‌هایش را متن‌باز می‌کند، به مقابله‌ی جدی با بات‌های اسپم مشغول می‌شود و تمامی کاربران را احراز هویت می‌کند.

ایلان ماسک می‌گوید تصاحب توییتر راهی برای کسب درآمد نیست. توییتر هرگز شرکت پردرآمدی نبوده و ایلان ماسک به‌خوبی از این موضوع باخبر است.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا