سرور مجازی
zoomit

احیای پروژه‌ای هیجان‌انگیز؛ ایلان ماسک از گسترش شبکه هایپرلوپ خبر داد

ایلان ماسک، جنجالی‌ترین مرد ثروتمند جهان، روز یکشنبه با انتشار توییتی اعلام کرد که شرکت بورینگ، شرکت فعال روی پروژه هایپرلوپ، حفر تونل‌های زیرزمینی به‌منظور استفاده در حمل‌و‌نقل شهری با سرعت بسیار زیاد، قصد دارد خطوط جدید هایپرلوپ را در سال‌های آینده در دیگر کشورها نیز اجرا کند؛ البته این پروژه همچنان پروژه‌ای ذهنی و تئوری به‌حساب می‌آید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ویرجین هایپرلوپ سفر با سیستم پیشنهادی لوله‌های خلأ را به تصویر کشید
  • ویرجین هایپرلوپ، سامانه حمل و نقل فوق‌سریع خود را با مسافران انسانی آزمایش کرد

در سال ۲۰۱۳، ماسک جزئیات ایده‌ی خود برای سیستم حمل‌و‌نقل عمومی با قابلیت جا‌به‌جایی مسافران ازطریق تونل‌هایی با فشار کم را مطرح کرد که می‌توانست به سرعت ۷۰۰ کیلومتربر‌ساعت برسد. باوجوداین، خودِ ماسک هیچ‌گاه برای پیاده‌سازی آن قدمی برنداشت و تنها به انتشار چند طرح مهندسی برای پیشبرد پروژه بسنده کرد تا دیگر افراد به توسعه‌ی آن کمک کنند که البته این اتفاق نیز افتاد. بیش از ۱۰ سال است که تعداد زیادی از شرکت‌ها در حال کار روی پروژه هایپرلوپ هستند؛ ولی تاکنون نمونه‌ای کاربردی از آن در هیچ‌کجای دنیا وجود ندارد!

برای حل این مشکل، مدیرعامل شرکت تسلا در سال ۲۰۱۶ شرکت بورینگ را تأسیس کرد تا راهی سریع و مؤثر برای حفر شبکه‌ی تونل زیرزمینی و جابه‌جایی سریع خودروها و قطارها و درنتیجه حل مشکل ترافیک پیدا کند. بورینگ در اولین تلاش خود قراردادی با شهرها برای دریافت مجوز حفر تونل زیرزمینی منعقد کرد؛ اما حالا پس از گذشت بیش از ۵ سال، تنها مورد اجرایی‌شده را می‌توان تونل ۲٫۷ کیلومتری در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس دانست که خودروهای تسلا را با سرعت بسیار زیاد جا‌به‌جا می‌کند.

سال گذشته، شرکت بورینگ مجوز اولیه برای گسترش تونل ۲٫۷ کیلومتری خود به ۴۶٫۶ کیلومتر شامل ۵۲ ایستگاه را دریافت کرد که پس از عبور از مراکز مهم تجاری و ورزشگاه فوتبال و دانشگاه نوادا، در‌نهایت به فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران ختم می‌شود.

توییت World of Statistics درباره پرترافیک‌ترین شهرهای جهان

روز یکشنبه حساب توییتری World of Statistics به ۱۰ شهر با بیشترین سطح ترافیک اشاره کرد. ایلان ماسک در پاسخ به این توییت گفت:

نظری درباره‌ی تونل زیرزمینی ندارید؟

مقاله‌ی مرتبط:

  • آیا هایپرلوپ می‌تواند باعث تحول بنیادی در دنیای حمل و نقل شود؟

پاسخ ایلان ماسک در توییتر

پس از این توییت، کاربری نظر ماسک را درباره‌ی هایپرلوپ در نیو‌اورلینز جویا شد و ماسک در پاسخ گفت:

شرکت بورینگ در سال‌های آینده تلاش خود را برای اجرایی‌سازی هایپرلوپ انجام خواهد داد. از منظر فیزیک، هایپرلوپ تنها راه برای انتقال سریع از شهری به شهری دیگر با فاصله‌ی کمتر از ۳۰۰۰ کیلومتر است. برای مسافت‌های بیشتر می‌توانید از استارشیپ استفاده کنید.

پاسخ ایلان ماسک در توییتر

علاوه‌براین، ایلان ماسک به تأثیرات آب‌و‌هوایی و طوفان روی تونل‌های زیر‌زمینی و مصونیت آن‌ها از چنین اتفاقاتی اشاره کرد؛ اما مثال‌های زیادی وجود دارد که مسیرهای زیرزمینی در طوفان‌ها یا سیل‌های مختلف دچار مشکل و حتی عبور‌و‌مرور در آن‌ها برای مدتی متوقف شده است. برای نمونه، می‌توان به طوفان سال ۲۰۱۲ اشاره کرد که سبب شد تا مترو نیویورک پر از آب شده و بلااستفاده شود. بااین‌حال، ماسک درباره‌ی این موضوع می‌گوید:

تونل‌های زیرزمینی از حوادث سطح زمین مصون خواهند بود و تغییرات آب‌و‌هوایی تأثیری بر آن‌ها نخواهد گذاشت. درواقع، اگر در سطح زمین طوفانی به‌وجود بیاید، شما در تونل‌های زیرزمینی حتی متوجه آن هم نخواهید شد.

دیدگاه شما درباره‌ی تونل‌های زیرزمینی شرکت بورینگ و به‌طورکلی پروژه‌هایپرلوپ چیست؟ آیا چنین پروژه‌هایی می‌تواند معضل ترافیک را در شهرهای بزرگ جهان حل کند؟

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا