سرور مجازی
zoomit

آغاز دورانی جدید برای توییتر؛ ایلان ماسک در قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را تصاحب کرد

پس از کش و قوس‌های فراوان، توییتر سرانجام به‌صورت رسمی با پیشنهاد ایلان ماسک برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی موافقت کرد. آن‌طور که The Verge گزارش می‌دهد، ایلان ماسک برای تصاحب توییتر قرار است ۴۴ میلیارد دلار پرداخت کند.

در اطلاعیه‌ی رسمی توئیتر آمده که ایلان ماسک باید ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم پرداخت کند، یعنی همان قیمتی که ماسک در پیشنهاد اولیه‌اش مطرح کرده بود.

ایلان ماسک جمعه‌ی گذشته در پرونده‌ی جدیدی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شد از برنامه‌هایش برای نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی تصاحب توییتر پرده برداشت. بر این اساس ایلان ماسک قصد دارد ۲۲ میلیارد دلار از هزینه را از جیب خودش پرداخت کند و ۲۵ میلیارد دلار وام بگیرد.

تحلیلگران می‌گویند وام سنگین ۲۵ میلیارد دلاری ممکن است سالانه یک میلیارد دلار هزینه به توییتر تحمیل کند. این مقدار معادل ۲۰ درصد از کل درآمدی است که توییتر در سال کسب می‌کند.

مدت کوتاهی پس از رسانه‌ای شدن برنامه‌ی ایلان ماسک برای تصاحب توییتر، اعضای هیئت‌مدیره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی برای مقابله با ایلان ماسک سراغ استراتژی قرص سمی رفتند. با تکیه بر این استراتژی تمامی سهام‌داران توییتر به‌غیر از ایلان ماسک می‌توانستند سهم بیشتری را با تخفیف خریداری کنند.

این استراتژی به‌طور غیرمستقیم نشان داد هیئت‌مدیره‌ی توییتر با پیشنهاد ماسک مخالف است. حتی یکی از سهام‌داران بزرگ توییتر نیز مدتی پیش در توییتی نوشته بود اشتیاقی به تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک ندارد. هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانیم که چرا تصمیم اولیه‌ی توییتر تغییر کرده است.

این مقاله در حال به‌روزرسانی است…

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا