سرور مجازی
اخبار آی تی

از ورود به بازار اروپا و آمریکا تا جذب سرمایه‌ و آغاز ساخت بزرگ‌ترین دیتاسنتر ابری خاورمیانه

جذب سومین مرحله‌ی سرمایه‌ به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان از هلدینگ فناپ، افتتاح بامداد به‌عنوان اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان، انطباق کامل با قوانین حفاظت اطلاعات اتحادیه‌ی اروپا (GDPR) و آغاز ارایه‌ی خدمات در اروپا و آمریکای شمالی، آغاز همکاری استراتژیک با زیتل برای ارایه‌ی 5G Cloud، مشارکت در ساخت بزرگ‌ترین دیتاسنتر ابری خاورمیانه، افزایش منابع سخت‌افزاری دیتاسنتر هرمان در هلند و اضافه‌شدن یک دیتاسنتر در اروپا به زیرساخت محصول سرور ابری آروان از موضوعات مهم سخنرانی‌ها در پنجمین رویداد سوارابرها (RTC 22) بود.

در سخنرانی‌های فنی سوار ابرها، از ارایه‌ی نسل جدید Load Balancer آروان، قابلیت Active Health Check، نسخه جدید امنیت ابری، نسل جدید محصول سرور ابری، Dedicated Server Cloud، اضافه شدن TCP Proxy و ارتقای قابلیت ارسال لاگ، هم‌چنین اضافه شدن Edge Computing به CDN و سرویس بوم به محصول سرور ابری آروان در آینده‌ی نزدیک خبر داده شد.

شروع خدمات‌دهی ابر آروان به اروپا و آمریکای شمالی

پیرحسینلو با اشاره به گزارش‌های شفافیت ابر آروان از تلاش کسب‌وکارها در جهان برای قرار گرفتن در نقطه‌ی بهینه‌ی محرمانگی اطلاعات و امینت صحبت کرد و از انطباق کامل ابر آروان با قوانین حفاظت اطلاعات اتحادیه‌ی اروپا (GDPR)، خبر داد.

او هم‌چنین با بیان اینکه از امروز اروپا و آمریکای شمالی هم به کشورهای تحت پوشش ابر آروان اضافه می‌شوند، گفت:‌ «آروان با داشتن ده‌ها پاپ‌سایت در نقاط مختلف جهان، وب‌سایتی به ۸ زبان مختلف و سازگاری با قوانین بین‌المللی، پرقدرت‌تر به فعالیت جهانی خود ادامه می‌دهد.

از ورود به بازار اروپا و آمریکا تا جذب سرمایه‌ و آغاز ساخت بزرگ‌ترین دیتاسنتر ابری خاورمیانه

رونمایی از نسل جدید سرور ابری آروان

محمد عرفان شمسی، محصول‌بان سرور ابری آروان (Cloud server)در پنجمین رویداد سوار ابرها (RTC 22) از نسل جدید سرور ابری آروان رونمایی کرد. نسل جدید سرور ابری آروان امکان دانلود BackUp و انتقال آن به‌شکل مستقیم به Object Storage ابر آروان، S3 آمازون و Space دیجیتال اوشن، گرفتن Snapshot از Diskها و ساخت ابرک با دیسک Local را فراهم می‌کند.

او با توضیح امکان‌های جدید اضافه شده به این محصول مانند Dedicated Server Cloud، Shutdown Watchdog و Startup Script از ارایه‌ی سرویس بوم در آینده نزدیک خبر داد که به مشتریان امکان می‌دهد با نقاشی توپولوژی زیرساخت خود آن را دنیای واقعی تحویل بگیرند.

رونمایی از Geo Load Balancer و TCP Proxy ابر آروان

صابر مسگری، محصول‌بان شبکه توزیع محتوا ابر آروان (CDN)، در این رویداد از نسل جدید Load Balancer ابر آروان رونمایی کرد: «به‌کمک Geo Load Balancer جدید آروان مشتریان می‌توانند تعیین کنند درخواست‌های کاربران هر منطقه‌ی جغرافیایی به کدام دیتاسنتر ارسال شود.»

از ورود به بازار اروپا و آمریکا تا جذب سرمایه‌ و آغاز ساخت بزرگ‌ترین دیتاسنتر ابری خاورمیانه

محصول‌بان شبکه توزیع محتوا ابر آروان از امکان محافظت از تمام انواع ترافیک TCP و Load Balance کردن آن، به‌عنوان امکان بسیار مهم دیگری یاد کرد که به شبکه توزیع محتوا ابر آروان اضافه شده است.

نسخه‌ی جدید ارسال لاگ آروان، قابلیت Active Health Check، امکانات CDN آروان برای SaaS Providerها، Resolve دامنه‌ها روی IPv6 در DNS، قابلیت‌های نسخه‌ی جدید فایروال ابر آروان و ارایه‌ی Edge Computing آروان در آینده‌ی نزدیک از دیگر محورهای سخنرانی مسگری در پنجمین رویداد سوار ابرها بودند.

افتتاح بامداد و نسل جدید دیتاسنترهای ابر آروان در ایران و اروپا

افتتاح اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان به نام بامداد در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی پیام دیگر دستاورد ابر آروان بود و مشتریان از امروز می‌توانند اولین ابرک خود را در بامداد بسازند.

ابر آروان از افتتاح دیتاسنتر سهراب در اصفهان، افزایش منابع سخت‌افزاری دیتاسنتر هرمان در هلند و یک‌ دیتاسنتر جدید در اروپا به زیرساخت بین‌الملل سرور ابری آروان در سال آینده خبر داد و از برنامه‌اش برای افتتاح دیتاسنتر سعدی در شیراز در سال ۱۴۰۲ گفت.

جذب سرمایه‌ی ابر آروان

کیوان جامه‌بزرگ، بنیان گذار و رییس هییت‌مدیره‌ی ابر آروان از پروسه‌ی جذب سرمایه‌ خبر داد: «گروه فناپ در این مرحله از افزایش سرمایه، ۵۰۰ میلیارد تومان به‌شکل مستقیم برای تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای داخلی و بین‌المللی آروان سرمایه‌گذاری می‌کند. هم‌چنین جدا از بحث افزایش سرمایه، فناپ در نقش شریک استراتژیک ابر آروان ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سخت‌افزاری در اختیار آروان قرار می‌دهد تا دیتاسنتر نیما را به بهره‌برداری رساند. دیتاسنتر نیما در پارک فناوری پردیس، با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری و ظرفیت ۵۴۴ رک ساخته می‌شود.»

او هم‌چنین از سرمایه‌گذاری ابر آروان در استارتاپ اسپارا خبر داد و گفت: «گام بعدی سرمایه‌گذاری آروان خرید ۱۰۰ درصد سهام و آغاز فرآیند Merge and Acquisition یک شرکت DBaaS است.»

ابر آروان حامی پروژه‌های متن‌باز و سفیر Ceph در خاورمیانه

ایلیا وکیلی، در پنجمین رویداد سوار ابرها (RTC 22) از فعالیت آروان در ۵ محصول بزرگ متن باز Nginx،Openresty ، Let’s Encrypt Certbot،Openstack و Ceph به عنوان Contributor خبر داد و گفت: «ابر آروان محصول مهم DNS آروان را به‌شکل متن باز ارایه کرده است. ابر آروان هم‌اکنون اسپانسر یا پارتنر Linux Foundation، OpenInfra، OpenStack، Canonical، Suse، Manjaro، jsDelivr و OpenSource.org هستیم. هم‌چنین در پروژه ceph هم به عنوان بزرگ‌ترین پروژه متن‌باز زیرساخت ذخیره‌سازی ابری Global contributor، سفیر خاورمیانه و اسپانسر هستیم.»

عرضه‌ی 5G Cloud با همکاری استراتژیک آروان و زیتل

در این بخش حمید رستمی، مدیر کسب‌وکار ابر آروان به صحنه‌ی سوار ابرها آمد و از همکاری آروان و زیتل برای ارایه 5G Cloud در یک چشم‌انداز ۵ ساله خبر داد. به گفته‌ی رستمی ۵ شرکت ارایه‌ی خدمات ویدیویی از پلتفرم IPTV پیاده‌سازی شده با همکاری آروان و شرکت «آوین انس» استفاده می‌کنند که AIO یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست.

در بخش پایانی این رویداد، هستی شهریزفر؛سخن گوی ابر آروان از فعالیت‌های مسوولیت اجتماعی آروان نام برد و گفت: «در آروان باور داریم که فناوری به تنهایی نمی‌تواند نجات‌بخش زمانه‌ی ما باشد، پس فناوری را فراتر از محصولات و خدمات‌مان در حوزه‌ی مسوولیت اجتماعی نیز به کار می‌گیرم. او از طرح توانمندسازی آموزشی ۹۹ نوجوان و جوان کم‌برخوردار، اعطای زیرساخت رایگان به ۴۱۰ استارت‌آپ و ۱۴۵۰ دانش‌جوی علوم کامپیوتر در کنار حمایت مالی و آموزشی مسابقات ملی و جهانی مهارت نام برد.

در پایان ثمین زاهدانی، معمار فرهنگ ابر آروان از جذب ۹۰ همکار و رشد ۴۰ درصدی تیم ابر آروان در سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به هجمه‌ها و سایبربولی سال گذشته نسبت به آروانی‌ها، با دردناک خواندن این حوادث، گفت: «به‌دلیل همدلی آروانی‌ها با یک‌دیگر، هیچ‌کدام از همکاران ما در ابر آروان به واسطه‌ی این هجمه‌ها از شرکت جدا نشدند. البته ۶۸درصد خروج از ابر آروان در سال ۱۴۰۰ به دلیل مهاجرت بوده است که این نشان از چالش مهاجرت در حوزه‌ی نیروی انسانی دارد. درد اصلی ما در این سال ناامیدی این آدم‌هاست.»

برای مطالعه‌ی متن کامل این خبر اینجا کلیک کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا