سرور مجازی
فناوری

پیام بازیگر به تهیه‌کنندگان: کپی من را می‌خواهید؟ یکی کپی از دخترتان را به من بدهید

پیام بازیگر به تهیه‌کنندگان: کپی من را می‌خواهید؟ یکی کپی از دخترتان را به من بدهید

«شان پن» در مصاحبه مفصلی با «ورایتی» از موضع خود در برابر هوش مصنوعی، جنگ اوکراین و روسیه و اسکار بحث‌برانگیز سال ۲۰۲۲ گفته است. او پیامی دارد برای تهیه‌کنندگانی که می‌خواهند بازیگران را اسکن کنند و در آینده بدون پرداخت دستمزدی از تصاویر آن‌ها در پروژه‌ها استفاده کنند. هوش مصنوعی یکی از نگرانی‌های بازیگران و نویسندگانی است که از چند ماه پیش اعتصاب کرده‌اند.

پن به تهیه‌کنندگان و استودیوها می‌گوید: «پس اسکن من و داده‌های صوتی من و چنین چیزهایی را می‌خواهید. بسیار خوب، پیشنهاد منصفانه من این است: من اسکن دختر شما را می‌خواهم، چون می‌خواهم از او یک بدل مجازی بسازم… ممکن است به دوربین نگاه کنید و بگویید این کار از نظرتان مشکلی ندارد؟»

این بازیگر برنده اسکار تأکید می‌کند که کاملاً جدی است: «مسئله کسب‌وکار نیست. یک پیشنهاد بی‌شرمانه است. اینکه حاضرند چنین کاری کنند و مسئولیتش را نپذیرند توهین‌آمیز است. این یک افشاگری واقعی درباره اخلاق است – بی‌اخلاقی.»

پن که در اولین روزهای حمله روسیه به اوکراین به مناطق جنگی سفر کرد تا مستند «ابرقدرت» (Superpower) را بسازد، فیلم «ددیو» (Daddio) را در جشنواره تورنتو دارد. او در جشنواره فیلم کن جایی که «مگس‌های سیاه» (Black Flies) را روی پرده داشت، گفته بود هوش مصنوعی «وقاحت بشری» را افشا می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا