سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ترکیبی از پورشه و استون مارتین؛ کوپه برقی Piech GT سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود

استارتاپ Piech Automotive در سال ۲۰۱۹ با رونمایی از یک خودروی کانسپت به نام Mark Zero EV نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. این استارتاپ حالا از ورود این کانسپت به فاز تست خبر داده و گفته اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود در سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه آن با نام Piech GT خواهیم بود. پیشرانه ۶۰۰ اسب بخاری، صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای و برد تقریبی ۵۰۰ کیلومتر از مشخصات کلیدی این خودروی اسپرت برقی هستند.

کانسپت Mark Zero EV

از نظر طراحی باید گفت Piech GT شبیه محصولات استون مارتین و پورشه دیده می‌شود. این خودرو کاپوت کشیده‌ای دارد و نسبت‌های بدنه آن مدلی مثل استون مارتین ونتیج را در ذهن تداعی می‌کند، چراغ‌های اصلی آن هم گویی از یک پورشه کپی پیست شده است! با ۴.۴۳ متر طول، ۱.۹۹ متر عرض و ۱.۲۵ متر ارتفاع Piech GT ابعادی مشابه پورشه ۹۱۱ دارد.

استارتاپ Piech Automotive توسط نوادگان فردیناند پیئش فقید پایه‌گذاری شده است

پیشرانه Piech GT مشتمل بر سه موتور الکتریکی است. یکی از این موتورها روی محور جلو و دو موتور دیگر روی محور عقب نصب شده‌اند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این موتورها با همکاری هم ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

به گفته سازنده با اتکا به این پیشرانه سه موتوره Piech GT قادر است در عرض سه ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. با توجه به وزن ۱۸۰۰ کیلوگرمی که سبک‌تر از بسیاری از خودروهای برقی است، برخی معتقدند Piech Automotive رقمی بیشتر از صفر تا صد واقعی را اعلام کرده است.

استارتاپ Piech Automotive در ساخت اولین خودروی خود با شرکت چینی Desten همکاری کرده است. این شرکت در زمینه ساخت باتری فعالیت می‌کند و Piech Automotive تاکید دارد وزن سبک GT به واسطه استفاده از سلول‌های سبک و پیشرفته تولیدی آن حاصل شده؛ سرعت شارژ بالا و عملکرد در دمایی پایین‌تر، از دیگر ویژگی‌های این سلول‌ها اعلام شده است.

درباره ظرفیت باتری بکار رفته در Piech GT اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌دانیم که با شارژ کامل امکان پیمایش ۳۱۱ مایل یا ۵۰۰ کیلومتر مسافت وجود دارد. ضمن اینکه تنها با ۸ دقیقه شارژ تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری پر می‌شود. به منظور دستیابی به توزیع وزن مناسب و کاهش ارتفاع صندلی راننده، پک باتری در نیمه عقبی خودرو تعبیه شده است.

استارتاپ سوئیسی Piech Automotive افزوده پلتفرم GT انعطاف‌پذیر طراحی شده و با کلاس‌ها و پیشرانه‌های مختلف همخوانی دارد. با در گرفتن این مساله شاید بتوان گفت در آینده شاهد مدل‌های دیگری از این استارتاپ خواهیم بود.

کوپه اسپرت Piech GT توسط یک شرکت اروپایی که فعلا نامی از آن برده نشده، مونتاژ خواهد شد. تیراژ تولید این خودرو سالانه ۱۲۰۰ دستگاه خواهد بود و چین، آمریکا و اروپا بازارهای هدف آن هستند. انتظار می‌رود این خودرو قیمتی در حول و حوش صد هزار دلار داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا