سرور مجازی
فضای مجازی

تعطیلی کارخانه اپل در پی اعتراضات کارگران

اقدام اپل در حالی انجام می شود که در ماه جاری پس از آنکه بیش از ۲۵۰ زن کارگر کارخانه فاکسکان که در خوابگاه های آنجا زندگی می کردند با مسمومیت غذایی روبرو شدند. همچنین طبق گزارش ها بیش از ۱۵۰ نفر در نتیجه این رویداد در بیمارستان بستری شدند. پس از آن کارگران به طور گسترده نسبت به وضعیت خود اعتراض کردند.

به گزارش mydtc از مهر، این کارخانه که در نزدیکی چنای قرار دارد و حدود ۱۷ هزار نفر در آن کار می کنند، در ۱۸ دسامبر تعطیل شد اما اپل و فاکسکان از زمان بازگشایی آن خبری منتشر نکردند.

سخنگوی شرکت تایوانی فاکسکان اعلام کرد این موسسه مشغول تغییر ساختار مدیریت محلی خود است و اقداماتی سریع برای بهبود وضعیت واحدهایش به کار می گیرد. همچنین در مدت زمانی که عملیات بهبود واحد انجام می شود، تمام کارمندان دستمزد خود را دریافت می کنند.

سخنگوی اپل اعلام کرد گروهی از بازرسان مستقل به محل کارخانه فرستاده تا پس از نگرانی های به وجود آمده درباره وضعیت ایمنی غذا و وضعیت زندگی در واحد فاکسکان، شرایط خوابگاه ها را بررسی کنند.

به گفته این شرکت برخی خوابگاه ها و غذاخوری هایی که در محوطه کارخانه نبودند، شرایط استاندارد را نداشتند، درهمین راستا با پیمانکار محلی همکاری می کند تا اقدامات اصلاحی وسیعی انجام شود. همچنین اپل تعهد می کند استانداردهای سختگیرانه آن قبل از بازگشایی واحد اجرا شده باشند.

این کارخانه مدل های آیفون ۱۲ می سازد و تولید آزمایشی آیفون ۱۳ نیز در آن آغاز شده است. پیش بینی می شود تاثیر تعطیلی آن بر اپل اندک باشد اما این واحد در برنامه های بلند مدت کارخانه نقش استراتژیکی دارد زیرا شرکت آمریکایی سعی دارد اتکای خود به کارخانه های چینی را کاهش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا