سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

گوگل به ارائه تخفیف ویژه‌ به نتفلیکس برای کارمزد پلی استور متهم شد

به نظر می‌رسد گوگل برای کسب رضایت نتفلیکس، درخواست کاهش سهم خود از هزینه‌های پلی استور را پیشنهاد کرده بوده است. همین موضوع باعث شده برخی شرکت‌های دیگر عنوان کنند که گوگل با توسعه‌دهندگان مختلف به صورت دلخواه برخورد می‌کند.

گوگل متهم شده که با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید طبق خواست خود عمل می‌کند. گزارش جدیدی که منتشر شده عنوان می‌کند این غول جستجوی اینترنتی به منظور کاهش «نارضایتی» نتفلیکس، پیشنهاد داده تا درآمد خود از حضور این اپلیکیشن در پلی استور را کاهش دهد.

نتفلیکس و اسپاتیفای در گذشته به دنبال راه‌هایی برای دور زدن سیستم پرداخت داخلی پلی استور بوده‌اند و چنین تخفیف‌هایی می‌توانند شرکت‌ها را به ادامه استفاده از پلتفرم پرداخت گوگل ترغیب کنند.

گوگل نتفلیکس

در این گزارش عنوان شده است که سهم معمول درآمد گوگل به صورت دلخواه تعیین می‌شود. در حالی که غول موتور جستجو معمولا سهم ۳۰ درصدی را از خریدهای پلی استور تقاضا می‌کند، ظاهرا برخی مواقع در گذشته سهم خود را کاهش داده است. به گفته برخی منابع داخلی گوگل تنها به دلیل «کپی از اپل» سهم خود را ۳۰ درصد انتخاب کرده است.

گوگل در پاسخ خود به این بیانیه اعلام کرد که سیاست‌های یکسانی برای توسعه‌دهندگان درنظر گرفته می‌شود و تلاش می‌کند تا با منابع و سرمایه‌گذاری بیشتر از تولیدکنندگان اپلیکیشن حمایت کنند. گوگل درباره شواهد عنوان شده نیز گفته آن‌ها نشان‌دهنده رقابت سالم در بین پلتفرم‌های مختلف است.

در هر صورت، گوگل ممکن است در آینده چاره‌ای جز تغییر شیوه‌های خود نداشته باشد. اپل به تازگی قوانین اپل استور را تغییر داده و اکنون به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که مشتریان خود را به سمت پلتفرم‌های پرداخت جایگزین راهنمایی کند. چیزی که گوگل همچنان آن را ممنوع کرده است.

به دنبال افشاگری‌های اخیر و سایر دادخواست‌های حقوقی مانند پرونده اپیک، شرکت گوگل با فشار زیادی برای پیروی از سیاست اپل مواجه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا