سرور مجازی
نرم افزار

امکان تشخیص سخت‌افزار اصلی و تقلبی در آیفون‌ها با کمک iOS 15.2

کاربران iOS 15.2 از این پس می‌توانند از اصلی بودن قطعاتی نظیر باتری، دوربین و صفحه نمایش تلفن همراه خود مطلع شوند.
 
به گزارش mydtc و به نقل از engadget، قابلیت جدید اپل به زودی به کاربران این امکان را می‌دهد که مغازه‌های تعمیر آیفون‌ها و قطعه فروشان تقلبی را شناسایی کنند. بر همین اساس و گزارش گیزمودو، اپل به تازگی از تنظیمات جدیدی در iOS 15.2 رونمایی کرد شامل بخشی برای تاریخچه سرویس و قطعات است.
 
در این بخش نه تنها باتری، دوربین یا صفحه نمایش تعویض شده دستگاه مشخص می‌شود بلکه استفاده از قطعات اصلی اپل به جای قطعه خراب نیز مشخص خواهد شد. اگر یکی از این اجزا تحت عنوان «قطعه ناشناخته» فهرست بندی شود، احتمالا از منابع غیر رسمی تامین شده یا دست دوم است.
 
با این حال نمایش اطلاعات دقیق در این بخش به مدل آیفون شما مرتبط است. هر شخصی که از آیفون XR، XS یا نسل دوم آیفون SE استفاده می‌کند تنها می‌تواند اطلاعات مرتبط با تعویض باتری دستگاه خود را مشاهده کند. با این حال کاربران آیفون 11 به بعد می‌توانند علاوه بر باتری مشخصات مرتبط با صفحه نمایش خود را نیز مشاهده کنند و تنها کاربران آیفون 12 به بعد هستند که می‌توانند اطلاعات مرتبط با تعویض دوربین دستگاهشان را در کنار اطلاعات ذکر شده ببینند.
 

 

 
اپل تاکید داشته است که این هشدارها کاربران را از استفاده از دستگاهشان منع نمی‌کند و به این ترتیب در صورتی که افراد بخواهند در تعمیر دستگاه خود از قطعات سوم شخص غیر رسمی استفاده کنند و بابت از دست رفتن پوشش گارانتی نیز نگران نیستند، می‌توانند این کار را انجام بدهند.
 
لازم به ذکر است که در حال حاضر توسعه دهندگان می‌توانند از نسخه ناپایدار iOS 15.2 استفاده کنند اما نسخه رسمی این سیستم عامل به زودی برای عموم عرضه خواهد شد. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که این قابلیت جدید برای آیپدها نیز وجود خواهد داشت یا تنها مختص آیفون‌ها است.
 
در هر صورت این قابلیت به نفع کاربران و در نهایت به سود اپل خواهد بود. کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگی یاد شده تعمیرکاران متقلب را از افراد درستکار تشخیص بدهند و اپل نیز به طور همزمان افزایش فروش قطعات اصلی آیفون‌ها را برای خود تضمین کرده است.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا