سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

وضعیت تولید سامسونگ در ویتنام بخاطر افزایش مبتلایان به کرونا وخیم‌تر می‌شود

شهر «هوشی مین» پایتخت سابق ویتنام به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا قرار است مجددا وارد شرایط قرنطینه جدیدی شود. تعطیلی سراسری می‌تواند خسارت‌های مالی جبران ناپذیری را برای سامسونگ به دنبال داشته باشد و به تولید کارخانه صدمه وارد کند.

شرایط قرنطینه و مشکلات کارگران کارخانه ویتنام سامسونگ برای حضور در محل کار، ضربه بزرگی به تولید این شرکت وارد می‌کند.

کارخانه سامسونگ در ویتنام که در پارک Hi-Tech سایگون واقع شده است، تلویزیون‌های هوشمند و سایر لوازم خانگی تولید می‌کند. در این کارخانه بیش از ۷۰۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول فعالیت هستند و محصولات آن به بازارهای مختلفی از جمله ایالات متحده، اروپا و آسیای جنوب شرقی عرضه می‌شود. در شرایط قرنطینه، این کارخانه با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

تا پیش از این سامسونگ با اسکان کارگران در محل کارخانه یا خوابگاه‌های اطراف آن توانسته بود تا حدی با شرایط قرنطینه و محدودیت‌ها کنار بیاید. اما در همین شرایط نیز این کارخانه به دلیل محدودیت‌های کرونایی تنها با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد.

با هر روز تعطیلی‌ کارخانه، سامسونگ ده‌ها میلیون دلار ضرر می‌کند. ظاهرا سامسونگ قصد دارد با مقامات ویتنام در مورد این مشکلات مذاکره کند. علاوه بر مشکلات مربوط به شرایط قرنطینه کرونا، شرکت‌هایی همچون سامسونگ با مشکلات دیگری از جمله کمبود جهانی تراشه نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. تعطیلی سراسری در ویتنام و شرایط قرنطینه جدید می‌تواند روزهای سختی را برای تولید کارخانه سامسونگ در این منطقه ایجاد کند.

البته گفتنی است این مشکلات تولید در حال حاضر وضعیت تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و از این زاویه سامسونگ با مشکلی روبرو نخواهد بود. به علاوه سامسونگ کارخانه‌هایی در سایر کشورها از جمله هند دارد که در صورت بروز مشکل جدی در ویتنام می‌تواند کسری تولید را از طریق آنها تا حدی مرتفع کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا