سرور مجازی
نرم افزار

محدودیت‌های سخت‌افزاری ویندوز 11 را می‌توان به آسانی با استفاده از تنها یک فرمان دور زد

محدودیت‌های سخت‌افزاری ویندوز 11 را می‌توان به آسانی با استفاده از تنها یک فرمان دور زد

یکی از دلایل اصلی استقبال نسبتا کم از ویندوز 11، الزامات سخت‌افزاری آن است که حتی از به‌روزرسانی برخی رایانه‌های شخصی جدیدتر به سیستم‌عامل جدید جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، مایکروسافت همچنین TPM 2.0 را برای ویندوز 11 اجباری کرده است که باعث کاهش مضاعف تعداد دستگاه‌هایی می‌شود که می‌توانند این سیستم‌عامل جدید را نصب کنند.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از تک‌اسپات، در حالی که کاربران مبتکر راه‌های غیررسمی را برای دور زدن این الزامات سخت‌افزاری و نصب ویندوز 11 بر روی دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده کشف کرده‌اند، اما برخی اکنون روشی ساده برای دور زدن این محدودیت‌ها بدون توسل به ترفندهای پیچیده یا ابزارهای شخص ثالث پیدا کرده‌اند.
 
آنگونه که باب پونی کاربر توییتر اشاره کرد، افزودن سوئیچ “/product server” به setup.exe در فهرست راه‌اندازی ویندوز 11 به کاربران این امکان را می‌دهد که این محدودیت‌ها را دور بزنند و ویندوز 11 را عملاٌ روی هر رایانه شخصی نصب کنند.
 
شایان ذکر است که این روش در ابتدا توسط یکی دیگر از کاربران ویندوز 11 که بیش از یک سال پیش در یک فروم ویتنامی درباره کشف خود پستی منتشر کرده بود توضیح داده شد. با این حال، تا این اواخر که کاربر توییتر، تامی کوانگ، به آن پست اشاره کرد چندان مورد توجه قرار نگرفته بود. در هر صورت، گزارش‌ها حاکی از آن است که ترفند “/product server” روی آخرین بیلد Canary ویندوز 11 کار می‌کند، اما باید دید که آیا مایکروسافت در آینده این حفره را خواهد بست یا خیر.
 

محدودیت‌های سخت‌افزاری ویندوز 11 را می‌توان به آسانی با استفاده از تنها یک فرمان دور زد

افرادی که علاقه‌مند به نصب ویندوز 11 بر روی رایانه‌های شخصی پشتیبانی‌نشده هستند باید بدانند که این سیستم‌عامل در اکثر دستگاه‌های سازگار با ویندوز 10 به خوبی اجرا می‌شود. با این حال، برخی از قابلیت‌های جزئی که به سخت‌افزار جدیدتر و TPM 2.0 نیاز دارند ممکن است در این دستگاه ها کار نکنند. با این وجود، این روش جدید قاعدتاٌ می‌تواند ارتقای ویندوز 11 را از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز تسهیل کند و به کاربران این امکان را بدهد از ویژگی‌های جدید و امنیت پیشرفته ارائه‌شده توسط جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت بهره‌مند شوند.
 
ویندوز 11 به طور کلی بازخورد مثبتی از کاربران در سراسر جهان دریافت کرده است. با این حال، با چند مشکل مداوم روبرو است که مانع از دستیابی به موفقیت بی‌نظیر برای آن شده است. دو سال پس از انتشار، این سیستم عامل همچنان از نظر سهم کلی از بازار از ویندوز 10 عقب است. طبق آمار Statcounter، آخرین سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت بر روی 23 درصد از رایانه‌های شخصی در سراسر جهان نصب شده است، در حالی که ویندوز 10 بر روی 71 درصد از کل رایانه‌های ویندوزی فعال است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا