سرور مجازی
نرم افزار

به‌روزرسانی جدید ویندوز راهی برای گریز از مرورگر اج برای شما باقی نمی‌گذارد

از جنبه تکنیکی، مرورگر وب جدید مایکروسافت در واقع خوب است. مایکروسافت اج ارزش افزوده‌ای را از جنبه قابلیت‌های جدید، بهینه‌سازی‌ها، و بهبودها را پیش از آنکه گوگل حتی بتواند آنها را پیاده‌سازی کند فراهم آورده‌است.
متاسفانه این خود مایکروسافت است که دلایلی برای دور نگه داشتن کاربران از اج به آنها می‌دهد، و تازه‌ترین آپدیت ویندوز 10 و ویندوز 11 فقط باعث تقویت تصویر تهاجمی از آن در اذهان می‌شود.
 
به گزارش mydtc از شماران سیستم به نقل از سایت اسلش‌گیر، کمپانی مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز 11 امکان تغییر دادن اج به عنوان مرورگر پیش‌فرض را دشوارتر کرده‌است؛ اکنون این تغییر پیش‌فرض به فرایندی چندمرحله‌ای تبدیل شده که به نظر می‌رسد با این هدف طراحی شده است که کاربران را از حتی تلاش برای آن هم منصرف کند.
 
همچنین، بخش‌هایی از ویندوز هستند که یک مرورگر را راه‌اندازی می‌کنند، و آن مرورگر مایکروسافت اج خواهد بود، فارغ از اینکه شما چه مرورگری را به عنوان پیش‌فرض تنظیم کرده باشید.
 
این لینک‌ها از پروتکل “//:microsoft-edge” استفاده می‌کنند، که شبیه آدرس‌های وب معمول “//:https” است ولی فقط توسط مایکروسافت برای برخی موارد خاص استفاده می‌شود. مشخصا، این لینک‌ها درون اپ‌های طرف‌اول (first-party) مایکروسافت استفاده می‌شوند، مانند اپ‌های موجود در قسمت Settings  یا در قسمت نتایج بینگ از منوی Start . اینها برای باز شدن در اج و فقط اج طراحی شده‌اند، و مایکروسافت قصد دارد که وضع را به همین صورت نگه دارد.
 

مرورگر مایکروسافت اج

 

فایرفاکس و برخی از اپ‌های طرف‌ثالث مانند EdgeDeflector راه‌هایی را برای دور زدن این خط مشی ارائه کرده‌اند، ولی فقط به صورت موقتی. وبسایت How-To Geek فاش ساخته است که تازه‌ترین پچ‌های ارائه شده برای ویندوز 10 و ویندوز 11 راه را بر روی این روش‌های دور زدن بسته‌است.
 
hc s,d nd’vT مایکروسافت به وب سایت ورج گفت که این روش های دور زدن را نامناسب می‌داند. این شرکت می‌گوید که این «قابلیت‌ها» را به شکلی طراحی کرده است که یک تجربه یکپارچه انتهابه‌انتها را در اختیار مشتری قرار دهند، مثلا از قسمت جست‌وجوی تسک‌بار ویندوز به نتایج Bing بر روی ماکروسافت اج.

البته دیگران اسم این کار مایکروسافت را «استراتژی‌های ضدرقبا» گذاشته‌اند، و این می‌تواند به تنظیم‌گران مقررات دلیلی جدید برای انجام تحقیقات از این شرکت بدهد.
 

نوشته های مشابه
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا