سرور مجازی
نرم افزار

ادوبی از پروژه ویرایشگر صدای مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

کمپانی ادوبی از پروژه هوش مصنوعی مبتنی بر وب خود به منظور ایجاد و ویرایش فایل‌های صوتی حرفه‌ای پرده برداری کرد.
 
به گزارش mydtc و به نقل از  engadget، اپل به تازگی ابزار مبتنی بر وب جدیدی را تست کرده است که از هوش مصنوعی برای ساده سازی فرایند ضبط صدا استفاده می‌کند. این نرم‌افزار که پروژه شستا نام دارد می‌تواند ضبط و ویرایش پادکست‌ها و سایر پروژه‌های صوتی را آسان‌تر کند.
 
مارک وبستر به عنوان رییس بخش محصولات صوتی ادوبی در این رابطه اظهار کرد که:«این پروژه به عنوان آزمایشی برای یافتن روش‌های جدید برای یاری رساندن به مردم برای ویرایش فایل‌های صوتی از طریق وب ایجاد شده است. اما سپس مشخص شد که همه گیری کرونا صبط صدا را حتی برای حرفه ای‌های این عرضه دشوار کرده است. چشم انداز ما این شد که همه را با ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد صدای حرفه‌ای توانمند کنیم.»
 

 

 
نتیجه این تلاش ایجاد ابزار مبتنی بر مرورگر جدیدی شد که می‌تواند در یک رابط کاربری بصری بدون نیاز به تجهیزات حرفه‌ای یا سایر ابزار پیشرفته به ایجاد و ویرایش فایل‌های صوتی ضبط شده بپردازد. به این ترتیب کاربران صدای خود را در قالب کلیپ‌های صوتی ضبط می‌کنند و شستا آن‌ها را به صورت خودکار رونویسی می‌کند و سپس ویرایش آنها به سادگی حذف متن از رونوشت‌ها خواهد شد.
 
همچنین فیلترهای مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در این سیستم وجود دارند که می‌توانند کیفیت صدا را افزایش داده یا کلمات هجو را به صورت خودکار حذف کند. پروژه شستا همچنین از ضبط صدا از راه دور پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب سخنگویان مهمان نیز می‌توانند به راحتی به سخنور صوتی اصلی بپیوندند.
 
اگرچه بیشترین مورد استفاده از شستا در ضبط پادکست خواهد بود اما وبستر مدعی شده است که این سیستم می‌تواند برای صداگذاری، تولید ویدیوها یا سایر پروژه‌های حاوی محتوای صوتی مورد استفاده قرار بگیرد. البته هنوز برنامه‌های ادوبی برای شستا کاملا مشخص نیست.
 
وبستر اظهار داشته است که این نرم‌افزار هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و این کمپانی فعلا آن را برای دریافت بازخورد از تستر‌ها به اشتراک گذاشته است. هنوز تاریخ دقیق عرضه گسترده این نرم‌افزار مشخص نیست اما استفاده از آن برای کسانی که در وب‌سایت ادوبی ثبت درخواست کنند رایگان است.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا