سرور مجازی
فضای مجازی

بهره‌برداری از 14200 میلیارد تومان پروژه راهداری

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم داریوش امانی اظهار کرد: پروژه‌های سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در چهار حوزه نوسازی ناوگان، راه روستایی(ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه ها با اعتبار 14200میلیارد تومان تقدیم مردم می‌شود که 5000 میلیارد تومان آن در حوزه راهداری است درمجموع طی سال گذشته و امسال 4000 کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار و به صورت امانی با امکانات سازمان انجام شده است.

وی افزود: در حوزه بازسازی سیل و ساخت، تعمیر و بازسازی پلهای شب دیده از سیل 170 دستگاه و 100 کیلومتر بازسازی راه های آسیب دیده به بهره برداری رسید.

امانی یادآور شد: در حوزه سیل افتخار داریم در کنار پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید _اسلام آباد غرب در مرز دو استان لرستان و کرمانشاه این پروژه را به نام مبارک سردار دل‌ها مورد بهره‌برداری قرار دهیم و امروز بازسازی 400 کیلومتر از راه های آسیب دیده از سیل در دست اجرا است و 50 دستگاه پل نیز باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسند.

وی گفت: در حوزه بهسازی راه‌ها، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری به تعداد 200 دستگاه، روکش آسفالت محورهای شریانی به طول 750 کیلومتر، روکش حفاظتی راه های شریانی 350 کیلومتر، اصلاح نقاط پرحادثه 30 نقطه، نصب حفاظ نیوجرسی 200 کیلومتر و نصب روشنایی در 50 نقطه تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به فرسودگی ناوگان کامیون، در سال 98 اقدام بزرگی در راستای نوسازی 5000 ناوگان از محل ماده 12 حمایت از تولید بند 3 ماده 30 قانون احکام دائمی اجرایی شد که 3643 دستگاه با سرمایه گذاری 9200 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تاکنون آماده شماره گذاری است و امیدواریم با دستور ریاست جمهوری در واگذاری تسریع انجام پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت جابجایی کالا در ناوگان بار جاده‌ای کشور گفت: در مجموع سالانه 600 میلیون تردد در راه‌های اصلی و شریانی کشور انجام می‌شود که با وجود کرونا و تحریم‌ها و شرایط خاص کشور سال گذشته جابجایی کالا از مرز 5220 میلیون تن گذشت و در 4 ماهه امسال نیز 154 میلیون تن کالا در کشور جابجا شده که 7.3درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا