سرور مجازی
zoomit

تلاقی صنعت بازی و خودرو؛ سونی و هوندا خودروی برقی مجهزبه پلی استیشن 5 تولید می‌کنند

سونی و هوندا قصد دارند با استفاده از موسیقی، فیلم و کنسول پلی استیشن ۵ رقابت با تسلا را در بازار خودروهای برقی وارد مرحله‌ی جدیدی کنند. آن‌طور که فایننشال تایمز می‌نویسد، خودروی برقی جدید سونی و هوندا تمرکز ویژه‌ای روی قابلیت‌های سرگرم‌کننده خواهد داشت.

سونی و هوندا دو ماه پیش در همکاری با هم شرکت جدیدی ایجاد کردند که به‌طور موقتی Sony Honda Mobility نام دارد، اما به‌زودی تبدیل به برندی جدید با نام اختصاصی خواهد شد. رؤسای این شرکت می‌گویند Sony Honda Mobility قصد دارد با بهره‌گیری از جایگاه ویژه‌ی سونی در صنعت سرگرمی، خودرویی بهتر از آنچه که رقبا در بازار عرضه کرده‌اند تولید کند.

ایزومی کاوانیشی که سابقه‌ی ریاست کسب‌و‌کار رباتیک هوش مصنوعی سونی را در کارنامه دارد، می‌گوید: «سونی محتوا، خدمات و فناوری‌های سرگرمی‌محوری دارد که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. ما در حال سازگار کردن این دارایی‌ها با حوزه‌ی حمل‌و‌نقل هستیم و همین موضوع قرار است قدرت اصلی ما برای رقابت با تسلا باشد.» او می‌گوید تسلا در حال حاضر «خدمات محتوایی» ارائه نمی‌دهد و استفاده از پلی استیشن ۵ در خودروی جدید سونی و هوندا اتفاق مهمی است.

یاسوهیده میزونو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی Sony Honda Mobility که پیش‌تر ریاست واحد خودروی هوندا را برعهده داشت، می‌گوید شرکت جدیدی که درنتیجه‌ی همکاری سونی و هوندا ایجاد شده، روند به‌خصوصی برای تولید خودرو در نظر می‌گیرد که در وهله‌ی اول مبتنی‌بر ارائه‌ی محتواهای سرگرم‌کننده است.

Sony Honda Mobility به‌جای تزریق نرم‌افزار به خودرو پس از پایان تولید، در روند ساخت بهینه‌سازی‌هایی انجام می‌دهد تا خودرو در مقام سخت‌افزار توانایی ارائه‌ی قابلیت‌های سرگرم‌کننده‌ را داشته باشد. سونی و هوندا اولین خودروی برقی جدید خود را در سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار آمریکای شمالی می‌کنند.

خودروی مشترک سونی و هوندا افزون‌بر رقابت با تسلا، به‌لطف تمرکز بر محتواهای نرم‌افزاری می‌تواند رقیبی برای خودروهای مشابهی باشد که توسط گوگل و خصوصا اپل ساخته می‌شوند.

سونی و هوندا گفته‌اند روی خودرویی کار می‌کنند که کاملاً خودران باشد. این هدف را قبلا شرکت‌هایی مثل اوبر و گوگل دنبال می‌کردند، اما با افزایش چالش‌ها در نهایت تصمیم گرفتند پروژه را تعطیل کنند یا تا حد زیادی بودجه را کاهش دهند. شرکت Argo AI که تحت حمایت مالی فورد و فولکس‌واگن قرار دارد، ماه گذشته گفت «فاصله‌ی زیادی تا سوددهی باقی مانده» و به همین دلیل تمامی فعالیت‌هایش را متوقف می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • خودروهای تمام الکتریکی سونی از سال ۲۰۲۵ وارد بازار می‌شوند
  • سونی و هوندا قصد دارند شراکت خود درزمینه خودروهای برقی را به تجارتی مستقل تبدیل کنند

سونی می‌گوید برای لذت بردن از فضای داخل خودرو «باید فضایی ایجاد کنید که در آن مجبور به رانندگی نباشید» و به همین دلیل، روی کار آوردن سیستم رانندگی خودکار اهمیت زیادی دارد. به گفته‌ی سونی، فناوری رانندگی خودکار باید نسبت‌به وضعیت امروزی‌اش به‌شدت پیشرفت کند و دستیابی به چنین پیشرفتی نیازمند گذر زمان است.

شماری از تحلیلگران می‌گویند برنامه‌های بزرگ سونی و هوندا احتمالاً هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند: نمایش قابلیت‌ها و خدماتی که شرکت‌های خودروساز دیگر بخواهند از آن‌ها در خودروهای خود استفاده کنند. تحلیلگر CLSA می‌گوید سونی ازطریق چنین پروژه‌ای می‌تواند فروش قطعاتی مثل حسگرها را بالا ببرد و جایگاه خود را در بازار محصولات مصرفی مستحکم‌تر کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا