سرور مجازی
zoomit

جذاب‌ترین تفریحات کیش؛ از سافاری تا غواصی

کیش یکی از مقاصد گردشگری معروف ایران است که به‌لطف وجود تفریحات و برنامه‌های سرگرم‌کننده، اوقات خوشی را برای همه گردشگران رقم می‌زند. تفریحات کیش به‌قدری متنوع‌ هستند که شاید در طول یک سفر نتوانید از همه‌ آن‌ها استفاده کنید. در حقیقت، این موضوع به‌مدت زمان سفر و بودجه‌ شما بستگی دارد و اگر اهل هیجان باشید، بهترین جا را انتخاب کرده‌اید. کیش نیز همانند سایر نقاط کشور تحت‌تأثیر شیوع کرونا، چندین ماه محدودیت و ممنوعیت سفر گردشگران را تجربه کرد و اکنون با رعایت اصول بهداشتی امکان استفاده از سرگرمی‌های جزیره برای گردشگران فراهم است. اگر مسافر تور کیش هستید، با ادامه این مقاله همراه شوید.

از تفریحات کیش بیشتر بدانید:

تفریحات دریایی کیش چیست؟

تفریح آبی در کیش

عکاس: آیدین ایرانی‌نژاد

گردشگران جزیره کیش در کنار خرید و استراحت، فهرستی از تفریحات متنوع و جذاب را پیش رو دارند که نویدبخش اوقاتی خوش و به‌یادماندنی هستند. تفریحات آبی و دریایی این جزیره که زیر نظر تعدادی از کلوپ‌ها و مجموعه‌های آبی اجرا می‌شوند، در ماه‌های گرم سال طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. از جمله این تفریحات می‌توان به پاراسل، شاتل، غواصی، گشت دریایی کیش VIP، اسکوتر زیردریایی، فلای بور، بنانا، پارک آبی اوشن کیش، پدل بورد و جت اسکی اشاره کرد.

انواع تفریحات آبی کیش

پاراسل

پاراسل نوعی تفریح آبی است که علاقه‌مندان از طریق یک چتر با طنابی به طول ۱۵۰ متر به قایق موتوری وصل می‌شوند. وقتی قایق با سرعت روی آب حرکت می‌کند، به‌تدریج در آسمان به پرواز درمی‌‌آیید و اوج هیجان را در آسمان آبی و روی آب‌های زلال خلیج فارس تجربه خواهید کرد. امکان استفاده از چتر پاراسل به‌صورت یک‌نفره و دو نفره و سه نفره (دو بزرگسال و یک کودک یا دو کودک و یک بزرگسال) وجود دارد. کل مدت این تجربه حدود یک ساعت است که زمان پرواز در اوج بین ۶ تا هفت دقیقه خواهد بود و تا ارتفاع ۱۵۰-۳۰۰ متری بالا می‌روید. این تفریح برای آقایان و بانوان قابل‌استفاده است که برای این منظور باید به ساحل مرجان، ساحل سیمرغ، ساحل اسکله تفریحی و ساحل دامون مراجعه کنید.

شاتل

قایق بادی زرد و آبی رنگ با چهار مسافر مرد

عکاس: ناشناس

تفریح لذت‌بخش شاتل به این صورت است که روی یک تیوپ می‌نشینید و قایق تندرویی شما را روی سطح آب می‌کشد. شاتل به‌صورت تک نفره قابل‌استفاده نیست و حداقل باید دو نفر باشید و افراد ۶ سال به بالا با رضایت والدین می‌توانند از شاتل استفاده کنند. مدت زمان استفاده از شاتل حدود ۱۵ دقیقه است.

غواصی

غواصی یک مرد در میان بقایای کشتی

عکاس: سعید پروین

غواصی از بهترین تفریحات آبی کیش است که گردشگران در تمامی طول سال امکان استفاده از آن را دارند. مراکز آموزشی و تفریحی غواصی متعددی در کیش وجود دارد که این جزیره را به قطب غواصی کشور تبدیل کرده‌اند. بی‌شک شنا با ماهی‌ها و جانوران دریایی کیش، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان می‌سازد و حتی اگر شنا بلد نباشید، می‌توانید همراه با مربی و تجهیزات لازم وارد آب شوید. آقایان و بانوان با شرایط مشابه می‌توانند از این تفریح استفاده کنند؛ فقط غواصی بانوان با قایق مجزا و مربی خانم انجام می‌شود. کل مدت‌زمان غواصی از زمان سوارشدن به قایق و رفت‌وبرگشت، ۱٫۵ ساعت است که حضور شما زیر آب، ۱۵ دقیقه خواهد بود.

اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی زردرنگ

عکاس: ناشناس

اسکوتر زیردریایی از مهیج‌ترین تفریحات آبی جزیره است که امکان سفر به اعماق خلیج فارس و تماشای دنیای زیر آب و ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را پیشکش شما می‌کند. اسکوتر یک نوع غواصی است، با این تفاوت که با کمک یک موتور زیر دریایی می‌توانید در عمق ۱۰ متری زیر آب با کمک مربی حرکت کنید. حداقل سن استفاده از اسکوتر زیردریایی، ۱۲ سال و حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر برای خانم‌ها و آقایان است. اسکوتر زیردریایی تک نفره است و برای این تفریح نیازی نیست، شنا بلد باشید.

فلای بورد

فلای بورد در جزیره کیش

منبع عکس: سایت irandestination

فلای بورد، وسیله‌ای است که با اتصال به یک جت اسکی، شما را روی هوا معلق نگه می‌دارد. ضمن اینکه از طریق پمپاژ آب، به شما اجازه انجام حرکات نمایشی و شیرجه را می‌دهد و در نتیجه می‌توانید لذت و هیجان را بین آسمان و آب‌های جزیره تجربه کنید. این تفریح برای افراد بالای ۱۸ سال (بانوان و آقایان) مناسب است که در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه انجام می‌شود. فلای بورد، تفریح بسیار ساده‌ای است که پنج دقیقه اول آن به آموزش مختصر اختصاص دارد.

بنانا

قایق موزی شکل و زردرنگ با پنج مسافر مرد

عکاس: ناشناس

بنانا، تفریح آبی دیگری است که برای انجام آن روی تیوپ‌های بنانا (به‌شکل موز) سوار می‌شوید و سپس توسط قایق‌های تندرو با سرعت بسیار بالا روی سطح دریا حرکت می‌کنید. این وزرش آبی دسته‌جمعی بسیار هیجان‌انگیز است و حداقل چهار و حداکثر هشت نفر می‌توانند در مدت ۱۵ دقیقه از آن استفاده کنند.

تفاوت بنانا و شاتل، در شکل تیوپ آن است که به موز شباهت دارد. همچنین شاتل انواع مبلی و تشکی دارد و برای دو تا چهار نفر مناسب است؛ گرچه برای استفاده از بنانا باید حداقل چهار نفر باشید.

پدل بورد

پدل بورد دو نفر در آب های خلیج فارس

عکاس: آیدین ایرانی‌نژاد

پدل بورد یکی از متفاوت‌ترین تفریحات آبی کیش است که افراد عاشق هیجان نباید آن را از دست بدهند! پدل بورد، تخته محکمی است که افراد پاهایشان را روی آن می‌گذارند و سپس روی آب حرکت می‌کنند.

پدل بورد از متفاوت‌ترین و ارزان‌ترین تفریحات کیش محسوب می‌شود

این تخته‌ها برای همه نوع وزنی مناسب هستند و امکان استفاده هم‌زمان از آن با کودکتان نیز وجود دارد. بانوان نیز با پوشیدن لباس مخصوص می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

پدل بورد از تفریحات دریایی ارزان جزیره به حساب می‌آید که برای انجام آن ابتدا مربی آموزش‌های لازم را به شما می‌دهد. این تفریح یک ساعت طول می‌کشد و با پوشیدن جلیقه نجات، امنیت شما تضمین خواهد شد.

جت اسکی

جت اسکی سفید و زرد و مشکی رنگ

منبع عکس: سایت کیش تفریحات

جت اسکی از جمله تفریحات مهیج سفر به شهرهای ساحلی نظیر جزیره کیش است که تجربه سرعت و مانور روی دریا را به شما هدیه می‌دهد. هر جت اسکی قابلیت حمل دو نفر را دارد و قابل استفاده برای آقایان و بانوان است؛ گرچه افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم باید به‌تنهایی سوار شوند.

اسکی روی آب

اسکی روی آب در نزدیکی اسکله

عکاس: دانیال سرمست

اسکی روی آب یا کِیبل اسکی را می‌توانید در نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره‌ کیش تجربه کنید. این محل مجهز به رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوص، رستوران و کافی‌شاپ است. امکان اسکی ۱۲ نفر به‌طور هم‌زمان در کیبل اسکی کیش وجود دارد که در ابتدا از مربی آموزش می‌بینید.

علاوه بر اسکی روی آب با کابل برقی (کیبل اسکی)، امکان انجام اسکی روی آب با قایق نیز در جزیره وجود دارد. در این نوع اسکی، با طناب به یک قایق موتوری متصل هستید؛ اما در کیبل اسکی با کابل به برج‌های موجود در محل پارک کیبل اسکی وصل می‌شوید که هزینه اسکی با قایق بیشتر است.

کایت بوردینگ

کایت بوردینگ در آب های جزیره کیش

عکاس: ناشناس

کایت بوردینگ ترکیبی از پاراگلایدر و اسکی روی آب است که با آن می‌توانید در سطح آب و امواج حرکت کنید. در این تفریح باید سوار بر بورد اسکی شوید، درحالی‌که به کایت متصل هستید و در ادامه برای چند لحظه‌ای در هوا معلق خواهید شد. کایت نقش بادبان و بورد وظیفه شناورسازی ورزشکار روی آب را دارد.

گشت دریایی خصوصی

کشتی های تفریحی در اسکله

عکاس: آیدین ایرانی‌نژاد

در گشت دریایی می‌توانید از قایق خصوصی همراه با ناخدا استفاده کنید و از خلیج فارس زیبا لذت ببرید. تجربه ماهیگیری با تفنگ و فری ‌دایوینگ نیز بسیار مهیج است که در گشت دریایی امکان آن‌ها وجود دارد. گشت دریایی به‌صورت یک، دو، سه، چهار و همین طور پنج ساعته قابل رزرو است. بسیاری از افراد برای جشن تولد، سالگرد ازدواج و… از این موقعیت استفاده می‌کنند تا با بادکنک‌آرایی، کیک، موسیقی، عکس و فیلم، اتفاقی فراموش‌نشدنی را برای عزیزان خود رقم بزنند.

پارک آبی اوشن

دو عدد بستنی رنگی در پارک آبی روباز

منبع عکس: اینستاگرام oceanwaterpark

پارک آبی اوشن کیش، بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران و تنها پارک آبی روباز ویژه خانم‌ها است که به‌لطف استخرها، سونا و جکوزی‌های آرامش‌بخش، تجربه جذابی از یک تفریح آبی فوق‌العاده را برایتان می‌سازد. جالب اینکه پارک آبی اوشن به‌عنوان تنها پارک آبی کشور با امکانات موج‌سواری است. این پارک آبی دارای سیستم گرمایشی برای فصول سرد است و ازاین‌رو، حتی در هوای خنک نیز می‌توانید از آن لذت ببرید و غروب زیبای کیش را از این محل به نظاره بنشینید. برخی از بخش‌های تفریحی این محل شامل پیچالوپ، دینگل، رالی راید ماساژ و اسپا و… می‌شوند.

پارک آبی اوشن تنها پارک آبی روباز ویژه خانم‌ها در کشور است

فضای مخصوص کودکان، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد، ترانسفر رایگان رفت‌وبرگشت رایگان از مبداهای مشخص و… از جمله امکانات این پارک هستند. فروشگاه اوشن پارک با کلیه محصولات مورد نیاز اعم از حوله، دمپایی، کرم ضدآفتاب و… در کنار اقلامی مانند انواع اسباب‌بازی، کیف، کلاه، یادگاری‌ و غیره، امکان خرید سوغاتی‌های دوست‌داشتنی از این سفر را برایتان فراهم می‌کند.

پلاژهای کیش

ورودی پلاژ آقایان کیش

عکاس: بهزاد میبدی

وجود پلاژ آقایان و پلاژ بانوان در کیش، این فرصت را به شما می‌دهد تا آزادانه شنا کنید و آفتاب بگیرید؛ تجربه‌ای که در کمتر نقطه‌ای از ایران برای بانوان امکان‌پذیر است. در این پلاژها، امکاناتی همچون دوش آب، تخت ساحلی و سایبان، غرفه‌های فروش لوازم شنا و لوازم بهداشتی، رختکن، غریق نجات، ماساژ، سرویس بهداشتی، بوفه خوراکی و… در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، استفاده از زمین والیبال، هندبال و فوتبال ساحلی، تفریحات دریایی (جت اسکی، قایق بادبانی، اسکی روی آب، غواصی و قایق پارویی)، از گذران لحظه‌های ناب حکایت دارند.

ماهیگیری

چوب ماهگیری در اسکله کیش

عکاس: زهرا شیخ

علاقه‌مندان به ماهیگیری می‌تواند در اکثر نقاط جزیره کیش به این تفریح جذاب بپردازند. با این حال، آن دسته از گردشگرانی که به‌دنبال ماهیگیری حرفه‌ای هستند، باید از کلوپ‌های ماهیگیری متعدد در سواحل جزیره مانند کلوپ ماهیگیری هامور دریای کیش و کلوپ ماهیگیری مارینا استفاده کنند که وسایل مورد نیاز را در اختیارشان قرار می‌دهند. در این مراکز امکان ماهیگیری در ساحل و همین طور ماهیگیری در قایق وجود دارد. از آنجا که سواحل جزیره پاکسازی شده‌اند و دارای امنیت کامل هستند، بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانید به ماهیگیری مشغول شوید.

ساعات اولیه صبح و هنگام غروب که دمای هوا کمی خنک‌تر است، بهترین ساعات برای ماهیگیری در کیش هستند. ضمن اینکه، در فاصله ساعت چهار تا هفت صبح، آب دریا بالا می‌آید و گردشگران می‌توانند به‌سادگی تعداد زیادی ماهی صید کنند.

قایق سواری

قایق تفریحی با یک مسافر

عکاس: ناشناس

برای قایق‌سواری در کیش می‌توانید انواع مختلف قایق‌های پدالی، موتوری، پارویی، قایق تفریحی مبله VIP و..‌. را با توجه به علاقه‌مندی خود انتخاب کنید. قایق‌های پدالی برای کسانی مناسب است که ترجیح می‌دهند، امواج چشم‌انداز را با سرعت کمتری به نظاره بنشینند.

تفریحات غیرآبی کیش

تفریحات غیرآبی کیش از طیف وسیعی از سرگرمی‌های مناسب کودکان و بزرگسالان تشکیل شده است. اگر گذرتان به کیش افتاد و خواستید آدرنالین خون‌تان را بالا ببرید، بانجی جامپینگ، پرش آزاد، جایروکوپتر و قلعه وحشت کیش را از دست ندهید.

بازدید از پارک دلفین، اتاق فرار کیش (میستری لند)، شهربازی هایلند، شهربازی فان کلاب، تم پارک سنتر، همچنین استفاده از ماساژ، اسپا و حمام ترکی و اتوبوس هاپ آن، هاپ آف و گشت در جزیره از دیگر سرگرمی‌هایی هستند که امکان تجربه آن‌ها در سفر به کیش وجود دارد.

بانجی جامپینگ

زنی در حال بانجی جامپینگ

عکاس: مهسا پرویزی

بانجی جامپینگ یکی از تفریحات هیجانی کیش است که با دو سکوی ۴۰ و ۶۰ متری انجام می‌شود؛ اما فقط کسانی می‌توانند سکوی مرتفع‌تر را امتحان کنند که تجربه استفاده از سکوی ۴۰ متری را داشته باشند. در این تفریح به‌وسیله یک طناب فنردار از روی سکو به‌سمت زمین سقوط آزاد می‌کنید که به‌دلیل رعایت اصول ایمنی، از هر نظر سرگرمی ایمنی است. کلوپ جاذبه، تنها مرکز بانجی جامپینگ کیش است.

پرش آزاد روی تشک را نیز می‌توانید در این کلوپ تجربه کنید که از ارتفاع سه تا ۱۲ متری انجام می‌شود و وزن مجاز برای استفاده از آن ۲۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم است. به‌ازای یک بار پرش یا دو بار پرش روی تشک باید هزینه متفاوتی بپردازید.

جایروکوپتر

جایروکوپتر قرمز با حضور خلبان و مهدی طارمی

عکاس‌: ناشناس

جایروکوپتر کیش در بین تفریحات غیرآبی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه پروازی ایمن و مفرح بر فراز جاهای دیدنی کیش و خلیج فارس است. جایروکوپتر یا هلیکوپتر تفریحی تلفیقی از هلیکوپتر و هواپیما است که فقط برای دو نفر ظرفیت دارد و شامل خلبان و مسافر می‌شود. مدت زمان استفاده از آن نیز حدودا ۱۲ دقیقه است.

قلعه وحشت

دو زن با ماسک ترسناک در دهانه یک قلعه وحشت

عکاس: سلاله پاکزاد

در کنار تفریحاتی که به آب و دریا منتهی می‌شوند، از سرگرمی‌های دیگری همچون قلعه وحشت کیش غافل نشوید و ترس و هیجان آن را از دست ندهید. قلعه وحشت دارای مسیر ۱۰۰ متری کاملا تاریکی است که یک راهنما شما را با چراغ‌قوه همراهی می‌کند. جالب اینکه در اینجا عکس‌هایی به‌طور نامحسوس از شما گرفته می‌شود که در انتها می‌توانید به انتخاب خودتان، آن‌ها را بخرید. قلعه وحشت در سه سانس برگزار می‌شود که برای افراد زیر ۱۴ سال، سانس متوسط و سانس فول اکشن برای افراد شجاع در نظر گرفته شده است.

پارک دلفین

پرندگان در آب و دو مجسمه دلفین در کنارشان

عکاس: دانیال عمران

پارک دلفین با فضای طبیعی و کم‌نظیر خود، پستانداران دریایی مانند پنگوئن، گراز دریایی، شیر دریایی، دلفین، گربه دریایی، شیر دریایی و… را در خود جای داده است. از جاذبه‌های این محل، حیوانات و دلفین‌های تربیت‌شده توسط مربیان مجرب ایرانی هستند که با هنرنمایی و حرکات موزون خود، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کنند.

هنگام بازدید از پارک دلفین کیش، به باغ پرندگان نیز سر بزنید و از تماشای پرندگانی چون پلیکان خاکستری و سفید، پنگوئن پا سیاه، درنای تاج دار، قرقاول طلایی و… لذت ببرید.

شهربازی هایلند کیش

وسایل بازی در شهربازی سرپوشیده

عکاس: مسعود لطفی

شهربازی هایلند مجهز به وسایل به‌روز شهربازی‌های سرپوشیده دنیا است که امکان تفریح را به کودکان، نوجوان و جوانان می‌دهد. از بخش‌های جذاب این شهربازی می‌توان به سینما هفت بعدی، فوتبال حبابی، واتر بال گروهی، بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی، بازی‌های مناسب کودکان، مینی گلف و بولینگ اشاره کرد که حسابی پرطرفدار هستند.

شهربازی فان کلاب

ماشین کوبنده در شهربازی سرپوشیده

منبع عکس: سایت آپارات

شهربازی فان کلاب واقع در بازار كوروش برند سنتر، امکان سرگرمی گروه‌های مختلف سنی را با بیش از ۶۵ بازی متنوع ایجاد کرده است. در این محل می‌توانید از شبیه‌ساز جت اسکی و موتور فضایی، قطار شادی کودکان، واقعیت مجازی، موتور مسابقه‌ای، ماشین‌های کوبنده، زمین بازی، بولینگ و… نهایت استفاده را ببرید.

تم پارک سنتر کیش

اتاق موضوعی با حضور دو زن و یک مرد

عکاس: E3ON R

تم پارک سنتر کیش با مساحت حدود ۳,۲۰۰ متر از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و شامل دو پارک ژوراسیک و پارک جادویی (مجیک) می‌شود. در تم پارک مجیک با مجموعه‌ای از حیوانات متحرک ماقبل تاریخ مواجه می‌شوید که برای هر کودک و نوجوانی جذابیت دارد.

این پارک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است؛ نظیر بخش نقاشی‌های سه بعدی، بخش آینه‌ها، اتاق سلفی، اتاق‌های وارونه، اتاق پرسپکتیو، اتاق خواب دیواری و قسمت black light که ارزش بازدید را دارند. علاقه‌مندان می‌توانند از ترانسفر رفت‌وبرگشت رایگان استفاده کنند.

ماساژ، اسپا و حمام ترکی

شمع و سنگ روی حصیری روی آب

عکاس: ناشناس

با ماساژ، حمام ترکی و مراکشی می‌توانید خستگی و گرفتگی عضلات را رفع کنید و آرامش را به بدن خود هدیه دهید. مراکز ماساژ در بعضی هتل‌های کیش مانند ویدا، کورش، پارمیدا، مرکز ماساژ لیان رز و کلوپ بانوان شایگان فعال هستند. در این مراکز می‌توانید از انواع ماساژها همچون ماساژ سوئدی رویال، ماساژ سنگ داغ، ماساژ ریلکسی، ماساژ بک سوئدی، ماساژ فوت (کف پا)، ماساژ و پاکسازی صورت، ماساژ اسپرت ورزشی و ماساژ لاغری استفاده کنید.

اتاق فرار کیش

سه نوجوان در حال انجام بازی در اتاق فرار کیش

عکاس: ناشناس

اتاق فرار کیش، دنيایی از سرگرمی و معما و ماجراجویی را برای یک ساعت پیش روی شما می‌گذارد. این بازی مناسب گروه‌های سه تا ۶ نفره است و پس از اینکه در اتاق دربسته‌ای با درهای قفل قرار گرفتید، باید با حل معماهای بازی، راه فرار از اتاق را پیدا کنید.

اتوبوس گردشگری هاپ آن، هاپ آف

اتوبوس دو طبقه گردشگری

عکاس: ناشناس

اتوبوس هاپ آن، هاپ آف، یک اتوبوس دو طبقه روباز است که به شما امکان می‌دهد تا گشتی در جزیره بزنید و به بازدید جاذبه‌های گردشگری بپردازید. فعالیت اتوبوس‌ها به این صورت است که با خرید بلیط می‌توانید در مدت اعتبار آن، هر تعداد دفعه‌ای که خواستید، سوار اتوبوس شوید و از آن استفاده کنید. ساعت کار این اتوبوس‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب است.

ایستگاه‌های اتوبوس هاپ آن، هاپ آف در بخش‌های مختلف شهر از جمله اسکله تفریحی، بازار دامون، شهر زیرزمینی کاریز، شهر تاریخی حریره، اسکله میرمهنا، کشتی یونانی، ساحل مارینا، ساحل مرجان و… قرار گرفته‌اند و در نتیجه به‌راحتی می‌توانید جاذبه‌های متعددی را ببینید.

دوچرخه سواری

ماکت دوچرخه سواری در کیش

عکاس: ناشناس

مسیر دوچرخه‌سواری کیش به طول ۷۵ کیلومتر است که جزو طولانی‌ترین و البته بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری کشور محسوب می‌شود. این پیست تقریبا یک دور کامل دور جزیره می‌زند و دوچرخه‌سواری در آن حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد. مسیر دوچرخه‌سواری کیش از پارک‌ها، پلاژ‌های ساحلی، جاهای دیدنی کیش و… می‌گذرد و برای اینکه بیشترین لذت را ببرید، حتما هنگام غروب خورشید و تاریکی هوا، این تفریح را تجربه کنید.

ایستگاه‌های متعددی در بخش‌های مختلف مسیر وجود دارد که برای اجاره دوچرخه در نظر گرفته شده است، نظیر ایستگاه بازار مرجان کیش و اسکله تفریحی که به‌راحتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، گشت متفاوتی در جزیره بزنید.

بولینگ مریم کیش

فضای داخلی بولینگ مریم کیش

عکاس: Arya Ro

در بولینگ مریم علاوه بر بولینگ می‌توانید از بیلیارد، گیم نت، شهربازی و رستوران استفاده کنید و اوقات خوشی را برای خود بسازید. سالن بدن‌سازی آقایان و بانوان نیز در این مجموعه به چشم می‌خورد.

تفریحات سافاری

چندین خودرو با سرنشین در سافاری کیش

عکاس: Capitan Ali

تفریحات سافاری کیش فقط به لندکروزسواری روی تپه‌های شنی خلاصه نمی‌شود و انتخاب‌های دیگری همچون موتور چهارچرخ ATV، موتور باگی، موتور دریفت، کارتینگ، بانجی شوتینگ، شترسواری، ترامپولین، فوتبال حبابی، زورب بال، پینت بال، استوانه جادویی، عینک واقعیت مجازی و… نیز برایتان مهیا است.

این تفریحات را می‌توانید در مجموعه پارس سافاری کیش تجربه کنید که در قالب پکیج‌های مختلفی ارائه می‌شود. به‌عنوان مثال، با تهیه پکیج طلایی سافاری کیش امکان استفاده از تور سافاری، موتور‌سواری، شترسواری و کارتینگ را خواهید داشت. پکیج آدرنالین سافاری (تور سافاری، موتورسواری، بانجی شوتینگ، هرم وحشت)، پکیج نوجوان سافاری (مینی گلف، موتور ۹۰ سی‌سی، زورب بال، ترامپولین، بانجی ترامپولین) و پکیج ماه عسل سافاری (تور سافاری، تور ماشین باگی، زورب بال و ماشین کوبنده) و… از دیگر پکیج‌های این مجموعه هستند.

تور سافاری کیش: گردش با تویاتا لندکروز در مسیرهای ویژه و صعب‌العبور از تجربه‌هایی است که بسیاری از گردشگران جزیره به‌دنبال آن هستند. در تور سافاری می‌توانید مسيری هفت کيلومتری را در صحراهای جزيره بگردید و لذت ببرید. ظرفیت هر خودرو ۶ نفر است و افراد بالای پنج سال باید بلیط تهیه کنند.

موتور چهارچرخ در کنار درختی بزرگ در کیش

عکاس: SAYEH CO

موتور چهار چرخ سافاری: موتور چهار چرخ سافاری، موتور ۱۰۰ سی‌سی اتوماتيک مناسب برای افراد مبتدی است و افراد ۱۵ سال به بالا می‌توانند از آن استفاده کنند. این تفریح برای آقایان و بانوان قابل استفاده است که شامل مسیری حدودا ۷۰۰ متری می‌شود. موتور چهارچرخ ATV 90cc، موتور چهارچرخ ATV 250cc و موتور دریفت نیز در این مجموعه ارائه می‌شود که ظرفیت هر موتور یک نفر است.

کارتینگ: این خودروهای یک‌نفره، پیست مخصوص به خود به طول حدود ۷۵۰ متر را دارند که مدل کوچکی از پیست‌های مسابقات اتومبیل‌رانی است. برای استفاده از این تفریح نیازی به داشتن گواهینامه رانندگی نیست.

بانجی شوتینگ و سه نفر در کنار یک موتور چهارچرخ

عکاس: Mohammd S

بانجی شوتینگ: برای انجام این تفریح با دو کش بانجی، به دو دکل ۱۵ متری وصل خواهید شد. سپس این دو کش در زاویه افقی کشیده و رها می‌شود. به این ترتیب، از سمت زمین به آسمان پرتاب می‌شوید.

ترامپولین: از شاخه‌های ژیمناستیک است که با پرش در جا شناخته می‌شود. افراد از سه سال به بالا می‌توانند از این تفریح استفاده کنند؛ ضمن اینکه حداکثر وزن مجاز باید ۱۱۰ کیلوگرم باشد.

سه عدد شتر مخصوص شترسواری در کیش

عکاس: محمد زارعی

شترسواری: شترسواری، تفریح جالب و هیجان‌انگیز دیگری است که به‌صورت یک یا دو نفره در مسیری مشخص انجام می‌شود و با ثبت خاطرات دل‌انگیز، تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

زورب بال: یکی دیگر از تفریحات جدید مجموعه پارس سافاری کیش است که وارد توپ بسيار بزرگ و دو جداره‌ای می‌شوید و مسيری ۱۵۰ متری با شيب ملايم را طی می‌کنید. حرکت داخل این توپ بزرگ روی سطح شیب‌دار، برای بسیاری از افراد لذت‌بخش است.

هرم مومیایی (دالان وحشت): برای استفاده از هرم مومیایی که مانند اهرام ثلاثه مصر است، باید مسیر یک تونل پرپیچ‌وخم حدودا ۱۰۰ متری را طی کنید که شامل موارد ترسناک و مهیج می‌شود.

کشتی‌های تفریحی کیش

کشتی تفریحی نوید در شب

عکاس: سعید سرشار

از کشتی‌های تفریحی کیش می‌توان به کشتی اوستا، کشتی دنا، کشتی تارا، کشتی آرتمیس، کشتی نوید، کشتی آکواریوم و کشتی تاپ تورز کاتاماران اشاره کرد. در گشت دریایی با کشتی می‌توانید تجربه حضور در آب‌های اطراف جزیره را در سانس‌های دو ساعته داشته باشید.

کشتی تفریحی اوستا: کشتی سه طبقه اوستا دارای عرشه وسیع و مجهز به کافه تریا، غرفه عکاسی و نقش حنا است. در این کشتی می‌توانید از برنامه‌های گروه موسیقی، جنگ شادی، استندآپ کمدی، شعبده‌بازی، قرعه‌کشی و اهدای جوایز استفاده کنید.

کشتی تفریحی بزرگی در نزدیکی اسکله

عکاس: ناشناس

کشتی تفریحی دنا: این کشتی نیز با موسیقی زنده، هنرمندان محبوب، جنگ شبانه، اهدای جوایز و برنامه‌های مفرح پذیرای مهمانان است. طبقه سوم کشتی نیز به‌صورت VIP در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

کشتی آکواریوم: با کشتی آکواریوم می‌توانید ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و گياهان متنوع دريای خیلج فارس را از نزدیک به نظاره بنشینید. اين كشتی در طول گشت دریایی یک ساعته خود، برنامه‌های سرگرم كننده و موسیقی زنده را نیز برای گردشگران در نظر گرفته است.

جنگ های شبانه کیش

جنگ‌های شبانه یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای گذران ساعت‌های پایانی شب هستند. این جنگ‌ها با برنامه‌های شاد و مفرحی مثل استندآپ، موزیک، تقلید صدا، اجرای آکروبات و حرکات نمایشی و…، اوقاتی سرشار از خنده را به شما هدیه می‌دهند.

برخی از این برنامه‌ها عبارت‌اند از جنگ شبانه ستارگان رنگارنگ، جنگ شبانه پازل شو، جنگ شبانه دینامیت شو، جنگ شبانه ایرانیا، جنگ شبانه بابک شو، جنگ شبانه پرشین شو و جنگ شبانه سی شو.

تفریحات کیش در کرونا

اسکله کیش و یک کشتی تفریحی در کنارش

عکاس: حامد نواب

پس از شیوع کرونا و اجرای محدودیت‌ها در کیش، در حال حاضر کلیه برنامه‌های سرگرمی و تفریحی این جزیره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از سر گرفته شده‌اند. در واقع، گردشگران با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند از این تفریحات نهایت لذت را ببرند؛ به‌خصوص که بسیاری از تفریحات جزیره نظیر برنامه‌های دریایی، در فضای باز انجام می‌شوند.

قیمت تفریحات کیش ۱۴۰۰

تفریحاتمدت زمان استفادهتعدادقیمت به تومان
پاراسل۶ دقیقهیک نفر۲۸۰
شاتل۱۵ دقیقهیک نفر۱۰۰
بنانا۱۵ دقیقهیک نفر۹۰
غواصی۲۰ دقیقهیک نفر۳۰۰
اسکوتر زیردریایی۲۰ دقیقهیک نفر۴۰۰
پدل بورد۶۰ دقیقهیک نفر۱۰۰
فلای بورد۲۰ دقیقهیک نفر۴۰۰
اسکی روی آب با قایق۲۰ دقیقهیک نفر۲۵۰
اسکی روی آب با کابل۶۰ دقیقهیک نفر۲۵۰
جت اسکی۳۰ دقیقهیک نفر۳۹۰
قایق بادبانی۲۰ دقیقه۱۴۵
قایق تندرو تک موتوره۲۰ دقیقهیک تا ۶ نفر۲۵۰
قایق تندور دو موتوره۲۰ دقیقهیک تا ۱۰ نفر۳۵۰

قایق تندرو تک موتوره

۶۰ دقیقهیک تا ۶ نفر۷۵۰

قایق تندرو دو موتوره

۶۰ دقیقهیک تا ۱۰ نفریک میلیون

ماهیگیری ثابت با شناور و تجهیزات

۶۵۰

ماهیگیری ترولینگ با شناور و تجهیزات

یک میلیون

انواع قایق های پدالی، پارویی، کایاک

از ۱۲۰ هزار تومان

گشت با قایق کف شیشه

۶۰ دقیقهیک نفر۹۵

پارک دلفین ها و باغ پرندگان

یک نفر۲۸۰

باگی

حدود ۱۵ دقیقهیک نفر۱۹۰

اسنورکلینگ

یک نفر۱۵۰

کارتینگ

یک نفر۸۵

پینت بال

یک نفر۷۵

زورب بال

یک نفر۱۳۰

موتور چهار چرخ سافاری

یک نفر۸۵

قلعه وحشت

یک نفر۵۰

طلسم مومیایی

یک نفر۵۰

پلاژ آقایان/بانوان

یک نفر۵۰

شترسواری

یک نفر۴۰

اجاره کشتی تفریحی خصوصی (یات)

۶۰ دقیقهاز سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گشت دریایی با قایق تفریحی لوکس

۶۰ دقیقهاز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

کشتی تفریحی

دو ساعتیک نفراز ۲۳۰ هزار تومان

جنگ های شبانه

از ۱۵۰ هزار تومان

تور سافاری (لندکروزسواری)

۱۲۰

اتوبوس گردشگری

یک نفر۱۲۰
جایروکوپتر۱۲ دقیقهیک نفر۴۸۰

بانجی جامپینگ

یک نفر۳۸۰

پارک آبی کیش (اوشن)

یک نفراز ۳۱۴ هزار تومان

تم پارک سنتر کیش

یک نفر۱۹۵

بانجی شوتینگ

یک نفر۱۲۰

اتاق فرار

۶۰ دقیقهیک نفر۸۵

گشت جزیره

یک نفر۵۰

شهربازی فان کلاب

یک نفر۱۰۰

در مجموع چنین می‌توان گفت که از تفریحات و دیدنی‌های متعدد در کنار مراکز خرید کیش، دست به دست هم داده‌اند تا سفر کیش به تجربه‌ای به‌یادماندنی و لذت‌بخش برای گردشگران تبدیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا