سرور مجازی
سخت افزار

دولت بایدن مخالف ساخت تراشه‌های اینتل در چین است

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اینتل که بزرگترین تراشه ساز جهان است، استفاده از یک کارخانه در چنگدوی چین را برای تولید ویفرهای سیلیکونی پیشنهاد کرده است. این تولید می تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ راه اندازی شود و کمبود جهانی تراشه را تا حدودی رفع کند. اما از سوی دیگر اینتل خواستار کمک فدرال برای افزایش تحقیقات و تولید در آمریکا شده است.

به گزارش mydtc از ایسنا، هنگامی که این برنامه در هفته های اخیر به مقامات دولت بایدن ارائه شد، اینتل را از این اقدام برحذر داشتند.

این وضعیت منعکس کننده چالشهای کمبود تراشه است که صنایع فناوری و خودروسازی را گرفتار کرده و باعث از دست رفتن میلیاردها دلار درآمد شرکتها شده و کارخانه ها را ناچار کرده است کارکنان خود را به مرخصی اجباری بفرستند. دولت بایدن تلاش می کند محدودیتهای مذکور را رفع کند و همزمان به دنبال منتقل کردن تولید قطعات مهم به آمریکاست در حالی که پیشنهاد اینتل برای افزایش تولید در چین برخلاف چنین برنامه ای بود.

اینتل در بیانیه ای اعلام کرد از راهکارهای دیگری که کمک می کنند تقاضای بالا برای نیمه رساناهای ضروری برای نوآوری و اقتصاد تامین شوند، استقبال می کند. این شرکت مانند سایر شرکتهای تراشه سازی مشتاقانه منتظر است تامین مالی ۵۲ میلیارد دلاری برای تحقیقات و تولید داخلی در کنگره تصویب شود. این پیشنهاد که قانون تراشه ها نام گرفته است، مدتی است در کنگره آمریکا معطل مانده است. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا از این اقدام به عنوان راهی برای رقابت با چین و همچنین تامین تراشه در بلندمدت حمایت کرده است.

یک منبع آگاه گفت: به دنبال رایزنی هایی که اینتل با تیم بایدن داشته است، برنامه ای برای افزایش تولید در چین ندارد. با این حال چنین سناریوهایی ممکن است دوباره مطرح شوند و دولت باید تصمیم بگیرد چه مقرراتی برای فراهم کردن حمایت مالی تعیین شوند.

بعضی از جمهوریخواهان می گویند این کمک مالی نباید بدون شرط باشد تا مانع شوند شرکتها کمک مالی را دریافت کرده و حضورشان در چین را تقویت کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمبود تراشه به مسئله سیاسی بزرگتری تبدیل شده است. خودروسازان بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد را به دلیل کمبود تراشه از دست داده اند و کارگرانی کارخانه های تعطیل شده از سیاستمداران می خواهند کاری انجام دهند. حتی شرکتهای بزرگ که زنجیره تامین انعطاف پذیری داشتند هم در امان نمانده اند. اپل انتظار دارد بیش از شش میلیارد دلار درآمد در سه ماهه جاری به دلیل کمبود قطعه از دست بدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا