سرور مجازی
اخبار آی تی

آخرین خبرها از کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن ایرانی

به گزارش ایسنا، ساغر براتی، مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن "اسپایکوژن" در نشست چالش‌های پیش روی اجرای فازهای ۲ و ۳ مطالعات بالینی واکسن‌های ایرانی کووید- ۱۹ که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه فاز دو این واکسن با کارآزمایی بر روی ۴۰۰ نفر نیز به پایان رسیده است، اظهار کرد: واکسن اسپایکوژن در دو دوز ۲۵ میکروگرم بوده که به فاصله ۲۱ روز به داوطلبان به صورت عضلانی در بازو تزریق می‌شود و این روش برای فاز سوم نیز مورد تایید قرار گرفته و اکنون در حال تزریق است.

براتی تاکید کرد: نتایج فاز دوم اسپایکوژن(واکسن ایرانی-استرالیایی) نیز به سازمان غذا و دارو ارسال شد و توانستیم مجوز آغاز فاز سه را دریافت کنیم.

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن، با اشاره به فاز سوم کارآزمایی‌های بالینی این واکسن گفت: از شنبه هفته گذشته فاز سوم این مطالعات آغاز شد که تاکنون به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول تزریق شده است.

وی با اشاره به روند تزریق فاز سه تست انسانی این واکسن، گفت: در روزهای اول فاز سوم را با تزریق به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر آغاز کردیم و این تعداد اکنون به بیش از ۱۰۰۰ داوطلب در روز رسیده است.در فاز ۲ مطالعه بالینی، هیچگونه رخداد نامطلوب جدی و منجر به بستری اتفاق نیفتاده است.

براتی در ادامه اظهار کرد: تست های اختصاص ایمنی زایی بر زوی داوطلبان فاز ۲ انجام شده است که نتایج آنها به زودی در قالب مقاله منتشر خواهد شد. حجم نمونه مطالعه فاز سوم، ۱۶هزار و ۸۷۶ نفر است که تاکنون، بیش از ۶۳۰۰ نفر دوز اول را دریافت کرده‌اند.

اسپایکوژن، واکسن ایرانی-استرالیایی کرونا، حاصل همکاری مشترک شرکت سیناژن و شرکت Vaxine استرالیا است. این واکسن حاوی قسمتی از ویروس کرونا (پروتئین Spike) است که باعث ایجاد ایمنی در برابر این ویروس می‌شود و در ساخت آن از خودِ ویروس زنده و یا کشته‌شده استفاده نشده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا