سرور مجازی
zoomit

وان پلاس 10 پرو احتمالا از فناوری شارژ فوق سریع ۱۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد

مطمئنا گوشی رده‌بالای وان‌پلاس ۹ پرو مطمئنا از سرعت شارژ بالایی برخوردار است. سرعت شارژ سیمی این دستگاه ۶۵ وات است که می‌تواند در ۲۹ دقیقه باتری آن را کاملا شارژ کند. اما به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس ۱۰ پرو از فناوری شارژ سریع‌تری بهره خواهد برد.

به گزارش اندروید اوتوریتی، یکی از افشاگران خبرهای فناوری به‌نام Makul Sharma در توییتر اعلام کرده است که وان‌پلاس ۱۰ پرواز سرعت شارژ ۱۲۵ وات پشتیبانی خواهد کرد.

براساس توئیت Sharma، گوشی‌های دیگری مثل ریل‌می GT 2 Pro، سری اوپو فاید ایکس ۴، سری اوپو N و رینو ۸ پرو نیز به شارژ ۱۲۵ وات مجهز خواهند بود. متأسفانه درحال‌حاضر هیچ اطلاعات درمورد سرعت شارژ بی‌سیم این گوشی‌ها در دسترس نیست.

وان‌پلاس احتمالا از نسخه‌ی تغییرنام یافته‌ یا بهینه شده‌ی فناوری شارژ ۱۲۵ واتی اوپو که در جولایی گذشته رونمایی شد، بهره خواهد برد. اوپو در هنگام معرفی این فناوری ادعا کرد که یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را فقط در ۲۰ دقیقه شارژ می‌کند.

هنوز مشخص نیست که ظرفیت باتری وان‌پلاس ۱۰ پرو چقدر است. البته گفته می‌شود باتری این محصول احتمالا شبیه وان‌پلاس ۹ پرو و حدود ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود. اگر ظرفیت باتری وان‌پلاس ۱۰ پرو با نسل قبلی این محصول یکسان باشد، احتمالا می‌توان باتری آن را از صفر تا صد درصد حدودا کمی بیشتر از ۲۰ دقیقه شارژ کرد.

البته فناوری شارژ سریع، معایبی هم دارد. تکنولوژی فلش‌شارژ شرکت اوپو، دروافع باعث کاهش ظرفیت باتری گوشی هوشمند شما خواهد شد. اوپو در مورد فناوری شارژ سریع ۱۲۵ واتی خود اعلام کرده است که ظرفیت باتری پس از ۸۰۰ چرخه‌ی شارژ و دشارژ کامل، حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. این یعنی در کم‌تر از دو سال، حدود یک پنجم از ظرفیت باتری دستگاه شما از دست خواهد رفت. البته کاهش ظرفیت باتری در شرایطی رخ خواهد داد که هر روز باتری دستگاه شما کاملا تخلیه و سپس مجددا شارژ شود که احتمالا بسیاری از کاربران قبل از خاموش شدن گوشی آن را شارژ می‌کنند.

با فرض بر اینکه وان‌پلاس از نسخه‌ی مشابه فناوری فلش‌شارژ اوپو بهره خواهد برد، می‌توان گفت اکنون یک‌سال از معرفی این تکنولوژی گذشته است، بنابراین احتمال می‌دهیم وان‌پلاس فناوری یاد شده را کمی بهبود داده باشد.

همچنین امیدواریم فناوری شارژ وان‌پلاس ۱۰ پرو با سایر شارژرها نیز به‌خوبی کار کند. در مورد اوپو فایل ایکس ۳ پرو، شما فقط با استفاده از کابل و آداپتور اختصاصی این شرکت می‌توانید از سرعت شارژ فوق‌العاده بالای آن بهره ببرید. اگر شما از شارژهای مختلفی برای شارژ دستگاه خود استفاده می‌کنید، احتمالا سرعت شارز گوشی کاهش خواهد یافت. امیدواریم فناوری شارژ سریع وان‌پلاس این محدودیت‌ها را برطرف کرده باشد.

نظر شما در مورد فناوری شارژ فوق سریع وان‌پلاس چیست؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا