سرور مجازی
موبایل

برای خواب بهتر ساعت را جایگزین کوک کردن تلفن همراه کنید

برای خواب بهتر ساعت را جایگزین کوک کردن تلفن همراه کنید

اگر شب‌ها در اتاق‌خواب هم گوشی دستتان است و از آن به‌جای ساعت زنگ‌داری که صبح‌ها شما را بیدار می‌کند، استفاده می‌کنید، خوب است بدانید که این دستگاه احتمالا در خواب شما اختلال ایجاد می‌کند؛ حتی اگر آن را در حالت بی‌صدا و کم‌نور قرار دهید. بنابراین یک ساعت زنگ‌دار راه‌حلی قدیمی اما مفید است که می‌تواند انتخابی سالم برای خوابی بدون مزاحمت باشد.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از ایندیپندنت، دلایل بسیاری وجود دارد که دانشمندان و محققان حوزه خواب توصیه می‌کنند نباید گوشی را به رختخواب برد. جفری سی‌هال، مایکل روزباش و مایکل دبلیو یانگ، سه دانشمندی که امسال جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را برای کارهایی که بیش از ۳۰ سال پیش آغاز کردند، برنده شدند، آزمایشی انجام دادند که محور اصلی آن «سلامت خواب» و ریتم شبانه‌روزی خواب بود که در همه پستانداران یافت شده است.

افرادی که خواب معمولی دارند، حدود نیمه‌شب به خواب می‌روند و حدود ۷ یا ۸ صبح بیدار می‌شوند. تحقیقات نشان داده است تماشای صفحه‌نمایش در رختخواب «اختلال خواب» را بدتر می‌کند و ریتم خواب را به هم می‌زند. پس این بهانه را که به تلفن همراهم نیاز دارم تا سر ساعت بیدار شوم کنار بگذارید و برای کنار تختتان یک ساعت زنگ‌دار خوب تهیه کنید.

ساعت‌های زنگ‌دار کلاسیک ممکن است اندکی قدیمی برسند و صدای زنگشان گوش‌خراش باشند.

 

برای خواب بهتر ساعت را جایگزین کوک کردن تلفن همراه کنید

 یک ساعت زنگ‌دار ایده‌آل برای اتاق‌خواب بهتر است مشخصات زیر را داشته باشد:

۱- آسان خوانده شود
چه عقربه‌ای باشد و چه با صفحه‌نمایش دیجیتال، ساعت باید در یک نگاه و بدون نیاز به عینک یا لنز خوانده شود.

۲- صدای زنگ دلپذیری داشته باشد
برخی گمان می‌کنند برای بیدار شدن باید صدای زنگ ساعت بلند و گوش‌خراش باشد اما صدای ایده‌آل برای بیدار شدن صبحگاهی نباید شما را شوکه کند. بهترین حالت این است که صدا به‌آرامی اوج بگیرد، بدون آنکه حد آزار گوش را که نزدیک به ۷۰ دسی‌بل است، رد کند.

۳- نور صفحه قابل تنظیم باشد
 نقاط نورانی روی ساعت یکی از دلایل بدتر شدن اختلال خواب‌اند. ما به‌شدت توصیه می‌کنیم ساعتی با گزینه کاهش نور صفحه‌نمایش به‌صورت دستی یا خودکار را انتخاب کنید.

۴- تنظیم کردنش آسان باشد
وقت شما نباید با سروکله زدن با ساعت تلف شود. دسترسی به تنظیمات روشن/خاموش کردن زنگ یا تنظیم ویژگی‌هایی مانند تعویق، روشنایی و صدای زنگ هشدار باید ساده و دردسترس باشد.

۵- چشمگیر نباشد
ساعت زنگ‌دار نباید اولین چیزی باشد که در اتاق‌خواب به چشم می‌آید، شاید حتی باید آخرین مورد باشد. قطعات چشمگیر را برای اتاق نشیمن کنار بگذارید. یک شی تزئینی پررنگ‌ولعاب چیزی نیست که مناسب کنار تخت‌خواب باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا