سرور مجازی
رمز ارز

مقابله آرژانتینی‌ها با تورم به وسیله بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیتر وال، مدیرعامل شرکت پیشرو در استخراج ارزهای دیجیتال Argo، در اظهارات جدید خود گفته که بیت کوین، طلای ۲.۰ است و در نهایت، به محافظی در برابر تورم تبدیل خواهد شد. به گفته وال، عرضه محدود ۲۱ میلیون کوینی و ماهیت غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز بیت کوین، به این ارز دیجیتال کمک می‌کند تا به طلای دیجیتال تبدیل شود.
برای مثال، کشور آرژانتین از سال ۲۰۱۶ درگیر مبارزه با تورم بوده است. کاهش ارزش پزو آرژانتین به دلیل عوامل متعددی مانند کسری پشتوانه بانک مرکزی و هزینه‌های بیش از حد دولت، بر قدرت خرید شهروندان تأثیر منفی گذاشته است.
این امر، ۳۷٫۳ درصد از جمعیت را زیر خط فقر قرار داده و پس‌اندازهای بسیاری دیگر را به باد داده است. به همین دلیل و علی‌رغم قرمز بودن بازار کریپتو برای چندین ماه و منع موسسات مالی از فعالیت در حوزه دارایی‌های دیجیتال توسط بانک مرکزی این کشور، بسیاری از آرژانتینی‌ها به بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای مقابله با تورم ۶۰ درصدی روی آورده‌اند.
در گزارشی از اطلاعات بازار آمریکا به نقل از رویترز اعلام شد که نفوذ رمزارزها در آرژانتین به ۱۲ درصد رسیده است؛ دو برابر پرو، مکزیک و سایر کشورهای منطقه.
علاوه بر بیت کوین، آرژانتینی‌ها به طور روزافزون به استیبل کوین‌ها هم به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره ارزش روی می‌آورند، به خصوص که کشورشان کنترل‌های سرمایه‌ای شدیدی را بر خدمات ارزهای خارجی اعمال می‌کند.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا