رگولاتوری: اینترنت مشکلی ندارد
به گزارش mydtc، از أواخر تابستان امسال بسیاری از کاربران در شبکههای اجتماعی از اختلال و کندی اینترنت همراه و ثابت خود در برخی نقاط انتقادهایی را مطرح میکردند. به دنبال افزایش شکایت کاربران از وضعیت اینترنت کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رگولاتوری، زیرساخت و شرکتهای اینترنتی دستور داد تا وضعیت اینترنت را بررسی کنند. حالا تقریبا یک ماه از این دستور گذشته و رگولاتوری اعلام میکند که شبکه اینترنت در حالت نرمال خود است. پیش از این دستور، mydtc در پیگیریهای خود اخباری منتشر کرد مبنی بر اینکه کاهش پهنای باند در دوماه گذشته و همچنین بستن پروتکلهای مربوط به فیلترشکنها عامل کندی اینترنت بوده است. اما حالا رگولاتوری میگوید مشکل را حل کرده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی، معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به تشکیل کمیته ویژه با حضور مدیران رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ثابت و سیار به دستور وزیر ارتباطات برای بررسی و حل وضعیت کندی اینترنت در برخی نقاط کشور اعلام کرده که این مشکل با افزایش پهنای باند بینالملل در شرکت ارتباطات زیرساخت و افزایش ظرفیت لینکهای داخلی بهویژه در لایه مخابرات در اپراتورها باعث شده تا در حال حاضر کیفیت شبکه اینترنت در حالت نرمال قرار دارد.
حقی افزایش استفاده از بستر سامانههای آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی را دلیل عمده افزایش ترافیک شبکه و کندی اینترنت کشور اعلام کرد گفت:
بهطور معمول ترافیک شبکه افزایش دارد اما با آغاز سال تحصیلی حجم استفاده از اینترنت افزایش قابل توجهی داشت و این باعث شد کیفیت اینترنت بهویژه در شاخص pocket lost (بستههای گمشده) افت کند.
وی تأکید کرد:
در کنار اقدامات رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی برای افزایش ظرفیت داخلی و پهنای باند بینالملل، به دلیل تغییر زمانبندی کلاسهای مدارس و مراکز آموزش عالی و پراکندگی آن در ساعات صبح و بعدازظهر، ساعتهای اوج مصرف در طول شبانهروز تغییر کرده و در پی آن کیفیت شبکه نیز بهتر شده است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام میکند که فرایند پایش کیفیت در شبکه دیتای کشور، امری مستمر است و بهطور مرتب در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد تا مردم از خدمات با کیفیت در این حوزه بهرهمند شوند.
شما بهعنوان یک کاربر اینترنت وضعیت سرویس خود را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا اختلالهایی که در چند ماه اخیر روی شبکه اینترنت کشور وجود داشته از نظر شما حل شده است؟