سرور مجازی
اخبار آی تی

آمادگی موسسه رازی برای واکسیناسیون اضطراری کرونا

محمدحسین فلاح مهرآبادی با اشاره به اتمام فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس و ارائه نتایج در کمیته پایش داده ها و تایید آن در این کمیته، اظهار کرد: گزارش مربوطه به همراه دستورالعمل های فاز سوم به سازمان غذا و دارو ارسال شده که پس از داوری و بررسی برای دریافت مجوز اخلاق به کمیته اخلاق وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیش بینی می شود تا هفته آینده مجوز اخلاق برای شروع فاز سوم کارآزمایی بالینی صادر شود و شروع مطالعه در هفته نخست شهریورماه صورت گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی با بیان اینکه در حال حاضر استان‌های تهران و البرز برای مطالعه انتخاب شده اند، خاطرنشان کرد: در فاز سوم واکسن کووپارس با یک واکسن دارای تاییدیه سازمان بهداشت جهانی مقایسه خواهد شد. در پروتکل مصوب که امروز چهارشنبه ۲۰ مردادماه تایید شد، ۴۱ هزار داوطلب در دو گروه شرکت خواهند کرد، یک گروه واکسن موسسه رازی و یک گروه واکسن دارای تاییدیه who را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص تولید صنعتی واکسن رازی کووپارس گفت: ماه گذشته نخستین بچ صنعتی واکسن رازی کووپارس با حجم ۴۰۰ هزار دز تولید و مراحل کنترل کیفی آن انجام شده و در سامانه ردیابی واکسن غذا و دارو کشور نیز به ثبت رسیده است.

فلاح با اشاره به اینکه هر زمانی که سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری را صادر کند، واکسن ها قابل استفاده هستند، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا انتهای شهریور یک میلیون دز واکسن تولید خواهد شد و تا انتهای سال برنامه ریزی برای تولید ۱۵ الی ۲۰ میلیون دز انجام گرفته است.

سخنگوی موسسه رازی در پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: برای ثبت نام داوطلبان ساکن استان تهران و البرز می‌توانند با مراجعه به سایت covid.rvsri.ac.ir پس از مشخص کردن استان، فرآیند ثبت نام را در این سامانه طی کنند، در پایان ثبت نام کد تایید از طریق پیامک برای آنان ارسال خواهد شد. همچنین زمان مراجعه برای واکسیناسیون نیز به آنان اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا