سرور مجازی
رمز ارز

رویدادی غیرمنتظره در دنیای کریپتو: بیت کوین در چین به رسمیت شناخته شد!

رویدادی غیرمنتظره در دنیای کریپتو: بیت کوین در چین به رسمیت شناخته شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در اقدامی شگفت‌انگیز، دادگاه بین‌المللی شانگهای در چین، بیت‌ کوین (BTC) را به‌عنوان یک ارز دیجیتال متمایز و غیرقابل تکرار به رسمیت شناخت و به کمیت و ارزش ذاتی آن اذعان کرد.

علی‌رغم موضع عموماً خصمانه دولت چین در قبال ارزهای دیجیتال، این شناخت در میان جامعه پدیدار شده است. در گزارشی که در ۲۵ سپتامبر منتشر شد، اذعان دادگاه به ویژگی‌ها و ارزش منحصر‌به‌فرد بیت کوین بر توسعه فناوری‌های اینترنتی متمرکز بود.

علاوه بر این، این گزارش برخی از ویژگی‌های استثنایی بیت کوین، از جمله کمیاب بودن و ویژگی‌های آن را به عنوان نوعی دارایی روشن می‌کند. این گزارش تاکید کرد که بیت کوین دارای ویژگی‌های ضروری یک ارز، از جمله مقیاس‌پذیری، سهولت در گردش، ذخیره‌سازی و استفاده برای پرداخت است. در این گزارش همچنین اشاره شد که علی‌رغم ماهیت غیرمتمرکز آن و عدم وجود مدیریت مرکزی، بیت کوین همچنان در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

این به رسمیت شناختن قضایی بیت کوین و ویژگی‌های آن به عنوان یک طبقه دارایی، پیشرفت قابل توجهی برای ارزهای دیجیتال در چین است و تضاد جالبی را با موضع کلی دولت چین در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که چین در سال ۲۰۲۱ ممنوعیت جامعی را برای کلیه فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله استخراج بیت کوین اعمال کرد. با این حال، دادگاه‌های محلی چین به طور فزاینده‌ای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی‌های تحت حمایت قانون به رسمیت می‌شناسند.

این دیدگاه حقوقی در حال تحول در مورد بیت ‌کوین در چین ممکن است پیامدهایی برای صنعت گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در این کشور داشته باشد؛ زیرا مفهوم ممنوعیت کامل را به چالش می‌کشد و امکان اتخاذ رویکردهای دوستانه‌تری را برای استفاده از ارزهای دیجیتال مهیا می‌کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا